• Äldre 10 Jun 21:34
    8861 visningar
    28 svar
    28
    8861

    Bukett av pioner?

    Hej! Jag ska gifta mig i juni nästa år och funderar på att ha en bukett av mestadels pioner. Någon som har någon fin bild som kan inspirera? Tack på förhand! Hanna

  • Svar på tråden Bukett av pioner?
  • s83
    Äldre 20 Jun 23:40
    #11

    Åh jag vill gärna ha pioner i min brudbukett i augusti. Någon som har haft det i augusti? Jag gillar det runda och fluffiga i buketten.

  • Josefi­n521
    Äldre 21 Jun 09:11
    #12

    Pioner är verkligen jättefint, skall också ha det!


    s83: I Augusti är pionerna med största säkerhet slut för säsong. Vi gifter oss i mitten av Juli och floristen hörde med Holland och dem trodde att dem kunde leverera då men kunde inte lova ngt.

  • s83
    Äldre 21 Jun 09:58
    #13

    Åh jag som letat som en galning på nätet för att ta reda på vilken sorts bukett jag vill ha och inte tänkt på vad som finns under säsongen. Jag hoppas de har något liknande. Läste om någon sorts ros som är rätt lik pioner Austinrosor tror jag. Vi ska träffa florist idag så jag håller tummarna. Josefin, vad har du valt för bukett ?

  • mariel­leange­lina
    Äldre 21 Jun 10:15
    #14
    s83 skrev 2012-06-21 09:58:22 följande:
    Åh jag som letat som en galning på nätet för att ta reda på vilken sorts bukett jag vill ha och inte tänkt på vad som finns under säsongen. Jag hoppas de har något liknande. Läste om någon sorts ros som är rätt lik pioner Austinrosor tror jag. Vi ska träffa florist idag så jag håller tummarna. Josefin, vad har du valt för bukett ?
    David Austin-rosor är ganska lika pioner =) annars kan jag tänka mig att en lite större nejlika kan ge liknande intryck också!
  • s83
    Äldre 21 Jun 10:19
    #15

    Jag läste något om att man inte ska ha vit nejlika i sin bukett eller är det bara något gammalt som lever kvar?

  • Äldre 21 Jun 15:15
    #16

    Hej thean! Din bukett är precis så som jag har tänkt att min ska se ut! Din klänning också som du kanske sett i klännings-tråden...? :D Tack alla för att jag fått se alla era fina buketter!

  • Äldre 21 Jun 15:18
    #17

    En fråga till thean: vad kostade din bukett?

  • Äldre 21 Jun 15:19
    #18
    s83 skrev 2012-06-21 09:58:22 följande:
    Åh jag som letat som en galning på nätet för att ta reda på vilken sorts bukett jag vill ha och inte tänkt på vad som finns under säsongen. Jag hoppas de har något liknande. Läste om någon sorts ros som är rätt lik pioner Austinrosor tror jag. Vi ska träffa florist idag så jag håller tummarna. Josefin, vad har du valt för bukett ?
    Det finns flera sorters Austinrosor som liknar pioner :) Jag gifte mig i augusti förra året och ville ha pioner eller anemoner i buketten, men inget av det fanns i augusti. Tyvärr hade jag inte hört talas om Austinrosorna då, annars hade jag haft det. Nu blev det fjädrar istället :P haha
  • s83
    Äldre 21 Jun 16:09
    #19

    jag var hos floristen och det gick att få tag på pioner :) Jag ska ha det tillsammans med rosor

  • Miilli­is
    Äldre 21 Jun 19:59
    #20

    Ska ha cerisa pioner och rosor i min.. Gifter mig nästa helg så då ska det inte va några problem.. :)
    Fint med pioner. Får lägga upp en bild på det sen till dig.  

  • thean
    Äldre 23 Jun 17:27
    #21
    hanna84 skrev 2012-06-21 15:18:53 följande:
    En fråga till thean: vad kostade din bukett?
    Sorry att jag svara så sent, är inte här lika ofta längre Buketten kostade ca 1000 kr, det var 9 st pioner och de låg på ca 65kr st för dem, sen är det ju arbete på det osv och de små smyckena i varje pion kosatde lite också. Men älskade den, ville ha en mjuk fluffig rosa pionbukett, inte för liten heller så den var perfekt!

    Våra tjejer hade varsin rosa pion med lite grönt jox runt plus en smal hårkrans av brudslöja, mannen hade en pionknopp som sin blomma. =)

    // Thean
  • Äldre 23 Jun 18:14
    #22

    Min bukett blev lite mer blandad än jag först tänkt, men jag är helnöjd. Våra pioner hann inte slå ut så mycket så jag tog inte så många.


    Från vår trädgård: pioner, prästkragar, doftschersmin.


    Från mammas: daggkåpa, iris.


    Från affär: rosor, blåklint.


  • Äldre 23 Jun 18:16
    #23

    Just ja, ska tillägga att bilden är tagen 02.50 på natten så buketten höll ganska bra tycker jag (gjorde den vid 11-tiden).

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 23 Jun 19:28
    #24

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 23 Jun 19:31
    #25

    har fler bilder men verkar svårt att ladda upp...


     

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 23 Jun 19:31
    #26
  • Äldre 24 Jun 11:01
    #27
    Brudiframtiden skrev 2012-06-23 19:28:37 följande:


    Ja, bland annat de där Austinrosorna (Rosalind) är väldigt lik pioner :)
  • Äldre 28 Jul 23:32
    #28

    Hej :) jag håller helt med om att dessa Austin rosor är helt underbara men vill bara informera lite om att den är väldigt att få tag på. Det är bland den mest exklusiva snittblomma man kan hitta och om man lyckas hitta en så ligger priserna på ung 100 kr styck , då de måste special importeras från England :) jag jobbar som floristen och har tyvärr inte sett någon än. Dem är helt underbara men ack så svåra att hitta , jag skulle föreslå ; dahlia( finns sorter med ett boll liknande utseende liknande pion ) , finns en underbar storblommande ros som heter sweet Avalanche. Hoppades jag kunde hjälpa på nåt sätt :)

Svar på tråden Bukett av pioner?