• Mysan82

    Vad får möhippan kosta?

    Jag ska planera en möhippa i hundranittio nu, Bruden har äntligen gjort en gästlista och det är ca 1,5 mån till bröllopet. Nu är deras helger nästinill fullbokade förutom nästa lördag. Så jag har lite planerat men är rädd för att det ska bli för dyrt på så kort varsel:(


    Totalkostaden för hennes aktiviteter ligger på 6000:- som vi delar på och detblir ca 500 kr per person.


    Tanken är att vi ska gå på dagsspa och då tillkommer en kostnad på 500 kr p/p och sedan gå ut och äta+nattklubb.


    Så allt som allt blir kostnaden för en sj + bruden på ca 1200:-


    Då ingår buss, lunch, middag, nattklubb + brudens aktiviteter i detta.


    Är detta på tok för mycket?


    Tips på "billiga" aktiviteter mottages tacksamt då jag tror att folk kommer att reagera:( Ja får själv skatteåterbäringen men det kan jag ju inte räkna med att alla får eller vill använda den till...


    Snälla rara ni hjälp mej med tips, både ni som planerar möhippor och ni som blivit hippade.


    Jag kan tillägga att hon inte vill bli bortgjord med att sälja kyssar på stan eller bli utklädd....


    Tacksam för all hjälp! :)

  • Svar på tråden Vad får möhippan kosta?
  • snuttitess

    Ett tips är som min tärna gör att hon samlar in pengar innan runt 300-400kr ska de kosta per person beror på hur många som tackar ja.
    Men avbokar de i sista minuten så får de inte pengarna tillbaka kan låta elakt men är för hon vill ha garantier så inte hon står där sen med hela notan.

    Men de talar hon om för de :). Skulle de bli sjuka så får de tillbaka. 

  • snuttitess
    Peteralltid skrev 2012-06-29 07:35:49 följande:
    Se till att utgå från deltagarnas budget, är det någon som har det lite sämre ställt kan de andra skjuta till. Budgeten är inte det viktiga, du kan ha superkul med alla budgetar - verkligen.
  • Green

    Ett viktig sak som jag iof tror att ni redan tänkt på är att ha ett pris färdigt när ni frågar om folk vill vara med och sen hålla det!
    När min svägerska skulle hippas så blev jag tillfrågad om att vara med och det skulle kosta 400:-
    Efter ett tag så ökade dom till 500:- Efter ytterligare att tag fick jag höra att det skulle kosta 750:- för bruden hade önskat sig en viss aktivitet. Till detta tilkom ju all ev dricka och utgång på kvällen.
    Det var då jag hoppade av! Hade helt enkelt inte råd.

  • TheD

    Hade du stannat på 500:- så skulle jag inte säga något men 1200:- är lite väl mycket. Det känns inte värt det helt enkelt.

  • Daludd

    400-800 känns "normalt" lite beroende på vad man gör. Jag hade blivit ganska... ja jag vet inte, störd, av att antas betala över 1000-lappen som gäst.

  • Green

    Laserdome!
    Lika kul som paintball men man riskerar inga feta blåmärken efter träffarna.
    Inte så lyckat om bruden får en eller flera rejäla träffar som syns på bröllopsdagen.

  • TheD
    Green skrev 2012-06-29 22:20:00 följande:
    Laserdome!
    Lika kul som paintball men man riskerar inga feta blåmärken efter träffarna.
    Inte så lyckat om bruden får en eller flera rejäla träffar som syns på bröllopsdagen.

    Beror på om man är duktig eller inte ;)

  • TheD
    Green skrev 2012-06-29 22:33:33 följande:
    Beror på hudana "kompisar" man har Flört
    Japp!
  • knyttan
    Green skrev 2012-06-29 22:33:33 följande:
    Beror på hudana "kompisar" man har Flört
    Min sambo är fortfarande prickig efter att de tog med honom på paintball på svensexan. Tur att han ska ha kostym på bröllopet Tungan ute
Svar på tråden Vad får möhippan kosta?