• daniiel

    Visa mannens förlovnings- och/eller vigselring!

    Jag försöker desperat övertala min kära make att det absolut finns snygga och fina ringar som passar utmärkt på karlar! Han tror mig dock inte, så snälla, visa bilder på era mäns (din) förlovnings- och/eller vigselringar! :)

    Han är själv i behov av en ny ring, tycker jag, då den han har är så stor att han tejpat den med eltejp invändigt flera varv för att den inte ska trilla av fingret de få gånger han använder den (det var så han hade på bröllopet!) :P


  • Svar på tråden Visa mannens förlovnings- och/eller vigselring!
  • filibustern
    daniiel skrev 2012-06-07 10:53:28 följande:
    Japp, men han tycker själv att den är för smal. Han vill gärna ha en som är mellan 8-12mm.
    alltså.. håller med, skulle sitta snyggare på hans grova finger om han hade en 8-10 mm.. 
  • daniiel
    filibustern skrev 2012-06-07 18:09:52 följande:
    alltså.. håller med, skulle sitta snyggare på hans grova finger om han hade en 8-10 mm.. 
    Precis, det tycker både han och jag. Speciellt eftersom, precis som du säger, är hans fingrar grova, men även långa (även om det inte framkommer på bilden). Egentligen vill han ha en 10mm bred i rött guld, men det har vi inte råd med tyvärr.
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-06-07 18:07:11 följande:
    Nej, självklart ska du ringa och försöka få en tid snabbare än så. Jag hoppas verkligen att du ska slippa vänta länge, så du får använda ringarna! Ja, och så du slipper ha ont såklart ;P
    Hehe... ja du fick prioriteringsordningen rätt i alla fall *hihi*
    daniiel skrev 2012-06-07 19:09:44 följande:
    Egentligen vill han ha en 10mm bred i rött guld, men det har vi inte råd med tyvärr.

    Skulle det kännas väldigt fel när folk undrar vad han vill ha i födelsedagspresent, julklapp och såna saker att önska sig pengar för att kunna byta ut ringen någon gång framöver?
    Själv är jag en sån som aldrig har ett bra svar när någon frågar vad jag önskar mig. Och jag hade gärna gett pengar istället för en sak om jag visste att det går till något som han väldigt gärna vill ha (om jag nu var en av era släktingar / vänner) 
     
  • filibustern
    daniiel skrev 2012-06-07 19:09:44 följande:
    Precis, det tycker både han och jag. Speciellt eftersom, precis som du säger, är hans fingrar grova, men även långa (även om det inte framkommer på bilden). Egentligen vill han ha en 10mm bred i rött guld, men det har vi inte råd med tyvärr.
    hmm.. men de borde ju finnas sånna titanringar som är bredare? för den var riktigt snygg :) skulle som sagt bara varit lite bredare ^^
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-06-07 19:20:17 följande:
    Skulle det kännas väldigt fel när folk undrar vad han vill ha i födelsedagspresent, julklapp och såna saker att önska sig pengar för att kunna byta ut ringen någon gång framöver?
    Själv är jag en sån som aldrig har ett bra svar när någon frågar vad jag önskar mig. Och jag hade gärna gett pengar istället för en sak om jag visste att det går till något som han väldigt gärna vill ha (om jag nu var en av era släktingar / vänner) 
    Vi får alltid pengar i present och julklapp, men det är ju inga stora summor och det finns alltid hål som ska fyllas. Vi lever ju på en, inte hög alls, lön och då blir det ju så att såna saker som smycken inte prioriteras. Jag skulle nog få väldigt svårt att övertala honom att lägga någon större summa på en ring. Jag vet att han dessutom tycker att min ring går före, vilket jag också kan tycka, eftersom jag verkligen vill ha en. Han är inte riktigt lika angelägen, vilket jag på sätt och vis kan förstå, för han får ju ändå inte använda den på jobbet. Nåja.. ändå lite synd, att vi inte kan köpa oss varsin "ordentlig" vigselring, men någon dag :)
    filibustern skrev 2012-06-07 20:29:43 följande:
    hmm.. men de borde ju finnas sånna titanringar som är bredare? för den var riktigt snygg :) skulle som sagt bara varit lite bredare ^^
    Jodå, klart det finns :) Den där ringen som har har finns även i 8mm bredd, men han vill helst ha en som är helt guldfärgad eller mest guldfärgad. Det är svårt att hitta och speciellt till ett pris han är villig (och kan) betala :P

    Därför är det bra att få se att andra män har fina ringar som de passar bra i, för att han ska få se att det visst är fint med ring och jag vill som att han ska bli lite mer sugen på en ring :P haha
  • filibustern
    daniiel skrev 2012-06-07 20:37:04 följande:
    filibustern skrev 2012-06-07 20:29:43 följande:
    hmm.. men de borde ju finnas sånna titanringar som är bredare? för den var riktigt snygg :) skulle som sagt bara varit lite bredare ^^
    Jodå, klart det finns :) Den där ringen som har har finns även i 8mm bredd, men han vill helst ha en som är helt guldfärgad eller mest guldfärgad. Det är svårt att hitta och speciellt till ett pris han är villig (och kan) betala :P

    Därför är det bra att få se att andra män har fina ringar som de passar bra i, för att han ska få se att det visst är fint med ring och jag vill som att han ska bli lite mer sugen på en ring :P haha
    hmm.. ja de finns ju en uppsjö av ringar i guld.... :P
  • daniiel
    filibustern skrev 2012-06-07 20:39:26 följande:
    hmm.. ja de finns ju en uppsjö av ringar i guld.... :P
    Ja, visst finns det, men de har vi inte råd med. Speciellt inte en som är 10mm bred. Kanske någon gång i framtiden dock.
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-06-07 20:37:04 följande:
    Vi får alltid pengar i present och julklapp, men det är ju inga stora summor och det finns alltid hål som ska fyllas. Vi lever ju på en, inte hög alls, lön och då blir det ju så att såna saker som smycken inte prioriteras. Jag skulle nog få väldigt svårt att övertala honom att lägga någon större summa på en ring. Jag vet att han dessutom tycker att min ring går före, vilket jag också kan tycka, eftersom jag verkligen vill ha en. Han är inte riktigt lika angelägen, vilket jag på sätt och vis kan förstå, för han får ju ändå inte använda den på jobbet. Nåja.. ändå lite synd, att vi inte kan köpa oss varsin "ordentlig" vigselring, men någon dag :)
    Ja tyvärr finns det många hål att stoppa pengarna i.
    Men han kan inte tänka sig en förgylld silverring då? Om han ändå inte får ha den på jobbet så lär den ju inte slitas så hårt. Och så kan ni kanske byta ut den längre fram Glad 

    Tyvärr fanns den här bara upp till 18,5 och han lär ju behöva större än så...
    http://www.chanti.se/M-Foergyllt_silver-Ringar#Stor_ring_i_foergyllt_silver|10292
    Men jag tänker på modellen och priset i första hand
  • Beccastina

    har tyvärr inga bilder där han har på sig ringarna, men förlovningsringen är en vitguld med en nedsänkt diamant, vigselringen är en titanring :)

    (våra förlovningsringar hans har en sten och min 5 :))



    sen ska han ha en slät titanring som vigselring :)

  • daniiel
    Chicita skrev 2012-06-07 21:10:57 följande:
    Ja tyvärr finns det många hål att stoppa pengarna i.
    Men han kan inte tänka sig en förgylld silverring då? Om han ändå inte får ha den på jobbet så lär den ju inte slitas så hårt. Och så kan ni kanske byta ut den längre fram Glad 

    Tyvärr fanns den här bara upp till 18,5 och han lär ju behöva större än så...
    www.chanti.se/M-Foergyllt_silver-Ringar#Stor_ring_i_foergyllt_silver|10292
    Men jag tänker på modellen och priset i första hand
    Ja, absolut. Det är vad han helst vill ha, just för att få ner priset avsevärt. Det är dock väldigt svårt att hitta, speciellt en som bara är helt slät, så bred och finns i större storlekar :/
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-06-07 21:24:46 följande:
    Ja, absolut. Det är vad han helst vill ha, just för att få ner priset avsevärt. Det är dock väldigt svårt att hitta, speciellt en som bara är helt slät, så bred och finns i större storlekar :/
    Gå till en guldsmed och fråga vad det skulle kosta att förgylla en ring. Berätta vad ni är ute efter, så kanske han kan hitta något där...
  • Jullis

    Tänkte att det kunde vara kul att skaka liv i den här gamla tråden och kanske få se männens ringar :)

  • Pess

    Läst igenom hela tråden, och är himla nyfiken på vad det tillslut blivit för ring, om det löste sig ekonomiskt? :) Daniiel? :)

  • Lenblo

    Ungefär så här ser min mans ring med svarta diamanter ut:
    0.75 Carat Black Diamond Designer Channel Men's Man Wedding Ring 14K Yellow Gold
    Och passar då bra ihop med mina som ser ut så här:

Svar på tråden Visa mannens förlovnings- och/eller vigselring!