• GuteCarra

    Vart kan jag hitta Wonderbra ultimate strapless??

    Nu börjar jag få panik!! Reste till stockholm i helgen för att bl a köpa bh till bröllopet. Wonderbra Ultimate strapless var målet. Efter att ha jagat runt och frågat, stod jag inför faktum att min storlek 65 G var slut i hela stockholm. 
    Satte mig framför datorn och tänkte beställa, men verkar helt kört de me :(
    Fick svar nyss att just 65 G i ivory/elfenben är slut på wonderbras lager och inkommer i slutet av juli, alltså efter vi gift oss!!

    Så snälla finns de någon som vet nån sida som kanske har något ex kvar på sitt lager eller kanske rent av någon som kan tänka sig ha en begagnad till salu?? 

  • Svar på tråden Vart kan jag hitta Wonderbra ultimate strapless??
  • MrsSilfverblad2b

    Den i lace/ ivory verkar inte finnas dock!


    12-05-12
  • MrsSilfverblad2b

    Så typiskt! Du kan inte tänka dig den andra då och byta om till någon annan när det är dags att visa upp den?


    12-05-12
  • GuteCarra
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-06-05 14:23:24 följande:
    Så typiskt! Du kan inte tänka dig den andra då och byta om till någon annan när det är dags att visa upp den?
    12-05-12
    Den andra är iinte riktigt samma modell. testade den i stockholm och den satt inte alls lika bra tyvärr :(
  • georgialee

    Åh, jag har en helt ny - oanvänd som jag inte kommer att använda på mitt bröllop men den är självklart i fel storlek:/

  • frökendahlgren

    Jag råkar ha en helt ny över! På min brudklänningsinprovningen idag bestämde jag mig för att använda mitt andra underklädesalternativ. Är inte 100% på att min BH är den storlek du söker. Jag har 65 G i vanliga fall så det var vad jag pratade med butiksbiträdet om. Hon i sin tur berättade att det skilljer sig mellan engelska och svenska storlekar och att de ofta felöversätts, jag lyssnade inte helt uppmärksamt så jag kan ha missuppfattat. På BH-lappen står det i alla fall UK 32G, euro 70I. Planerar att lämna tillbaka den imorgon så hör av dig kvickt om du vill ha den!

  • Kalejdoskop

    Tar upp denna tråden igen, även om detta inte handlar om var man hittar en wonderbra. Jag köpte en idag, den som är lite finare med spets eller vad man ska säga. Är det någon annan här som köpt den? 

    På mig åker den nämligen ner lite om jag rör på mig mycket, dock stannar den vid revbenen, men då får jag en sån där fin bubbla på bysten som kanske inte är jättecharmig.. har någon annan haft problem med det? Sedan tänker jag att jag kanske är för kräsen som vill ha en axelbandslös bh som sitter som berget, nånting sånt kanske inte existerar..?

  • tisa

    om den halkar ner så är omkretsen ev för stor skulle jag säga? har du testat den med en omkrets mindre + en kupstorlek större? 
    jag har några axelbandslösa som sitter bra, köpta från figleaves.com/uk mest. har några axelbandslösa sk longline bh som är lite bredare och de sitter som berget och halkar ingenstans. 
    ofta hjälper ju klänningen sen till att hålla den uppe annars :) 

  • Kalejdoskop

    Tänkte på det, jag har dock minsta, 65, men jag har bara haft den på yttersta hacket, så kanske får prova längre in då. Har hört att andra får ta en storlek större på den bhn, men jag har tre storlekar större, väldigt märkligt. Aha, tack för tipsen! 
    Ja, det har du rätt i, får prova med klänningen också :)  

  • tisa

    det finns ju sån där dubbelhäftande tejp som används för att tejpa fast underkläder vid sånna tillfällen också.. det var ett tag sen jag såg det och det är ju inte direkt sexigt men ett alternativ om den fortsätter neråt även med klänningen. good luck! :)

Svar på tråden Vart kan jag hitta Wonderbra ultimate strapless??