• Äriqa

    Bjuda in fästmannen till vårt eget bröllop

    Det är så att min fästman har lite svårt att få tummen ur.... Haha... Jag friade till honom 29 februri och han sa ja! Överlycklig. Men vi har inte bestämt nåt om bröllop än och om jag känner honom rätt (vilket jag verkligen borde vid det här laget) så kommer det dröja LÄNGE innan det blir några bröllopsplaner från hans sida. Därför tänkte jag skicka en bröllopsinbjudan till honom.


    På hans födelsedag kommer han få en addresserad bröllopsinbjudan i brevlådan. Kommer bara stå hans namn och inte mitt på adresslappen.


    I kommer det först stå datum och sedan när man vecklar ut kortet så kommer det stå Samuel och Erika. Osa snarast. Vad tror ni om det?


    Kan lägga upp inbjudningskortet här när jag har pysslat färdigt det

  • Svar på tråden Bjuda in fästmannen till vårt eget bröllop
  • Mimmi2012

    Hi hi det tycker jag låter som en skojjig grej att göra!! Har han humor så kommer det bli kanonkull :) Du måste ju bara berätta här hur det gick sen!

  • vinterfrost

    Haha vilken skoj ide! Kör på!! Berätta hur det gick :)

  • Nudax

    Alltså att bara han får det, inga gäster? I så fall tycker jag att det låter som ett roligt sätt att fråga honom "men du, vad sägs om det här datumet?"

    För det känns kanske rimligt annars att sitta ner och prata om det "du, det här med bröllop, hur känner du kring det och när etc?" Men tycker det låter som ett roligt sätt att starta upp den kommunikationen på, genom att sända ett kort till honom.

  • Äriqa

    Inbjudan kommer bara vara till honom. Inte till några gäster i första skedet. Tror att han kan tycka det är kul. Men kanske blir lite chokad. :)

  • brideo

    Tycker det låter lite märkligt men visst, om du tror att det funkar med din blivande så kör på det! 

  • Strawberry

    Tycker det låter som en kul grej så länge han inte känner sig överkörd i beslutet om när det ska ske itan förstår att du är öppen för något annat datum eller plats. Jag var helt inställd på att vi skulle ha ett höst eller vinterbröllop men när vi väl satte oss och snackade om bröllopet visade det sig att han väldigt gärna ville gifta sig på försommaren, vilket jag hade en aning om..

  • Five year engagement

    tycker det låter skitkul!! =)


     


    försår inte det märkliga i det som vissa skriver... jag ser det som ett humoristiskt sätt att ta upp bröllopsplaneringen!


    Du föreslår ett datum och ger honom chans till att säga ja eller nej (O.S.A)


    Det är väl samma som att öga mot öga fråga:


    - vad tror du om detta datumet?


    fast med lite mer humor... =) go for it! blir en rolig grej att berätta för barnbarnen sen... =)

  • Chicita

    Jag skulle kanske skrivit:
    OSA vid kvällens middag (eller något sånt).

    Bara så att det märks att det är en samtalsstartare liksom 

  • Äriqa

    Inbjudan kommer skickas ut på "vår" dag. 8/9 inte ens en månad kvar. nästan så jag blir nervös över hur han kommer reagera...

  • Äriqa

    "Inbjudan" till fästmannen är skickad och vi har bestämt att gifta oss nästa år. Inget datum bestämt än.

  • Tok kär Annki

    Grattis till en lyckad och rolig ide!!! Skrattande Lycka till med er bröllopsplanering. Det är en underbar tid! Jag går fortfarande på små rosa moln, vi gifte oss för två veckor sedan idag. Drömmer Hjärta


    Tok kär Annki
Svar på tråden Bjuda in fästmannen till vårt eget bröllop