• lillama

    Snälla, vilket e bäst?

    Nu behöver ja eran hjälp igen! Ge mig tips!!
    Ska "fria" till sambon. (Vi e förlovade men ingen av oss får handen ur).
    Vill skriva "Älskling, jag ska till kyrkan den 27augusti. Följer du me?" Typ så.
    Men nu till frågan, hur ska ja göra?

    Ge mig gärna andra förslag om du har.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snälla, vilket e bäst?
  • Chicita

    Jag är ju inte så säker på att man får göra en sån sak på brandbilen...
    Så det kan kanske vara bra att kolla upp det först innan du planerar vidare på den biten. 

  • Lilique

    Om du kollar upp det och du inte får göra så på brandbilen så kan du ju skriva på ett lakan/plakat (vad du nu tänkt) och be ett par av hans kollegor hålla upp det framför bilen, eller på annan bra plats.  :)

  • Cicci90
    Chicita skrev 2012-05-31 16:52:45 följande:
    Jag är ju inte så säker på att man får göra en sån sak på brandbilen...
    Så det kan kanske vara bra att kolla upp det först innan du planerar vidare på den biten. 
    Tänkte också på det..
    Men å andra sidan så kanske det finns fler fordon än just brandbilen i lokalen.
    Jag var på besök på en brandstation i höstas och där hade de bla en "pensionerad" brandbil som stod kvar, en bil för terrängkörning och säkert 4 andra som inte stod startredo.
    En annan tanke kanske kan vara att hänga det någon annanstans i lokalen, det kanske inte behöver vara på just en brandbil :) I omklädningsrummet, vid en vägg...
  • purpleflower

    Jag hade nog lagat en middag, dukat fint och skrivit det på en servett och lagt eller ställt den på hans tallrik. Då är det ju det första han ser när han sätter sig vid bordet Glad
    Lycka till!! 

  • Sofi K

    Jag älskar formuleringen! Ändra inte den, på vilket sätt du än väljer att göra :) Lycka till!

  • lillama

    Tack för alla era fina svar.
    Brandbilen försvinner nog. Svårt att få ner honom till stationen o lura honom.. Får väl gå dit me barnvagnen annars o säga att ja fått punka o att han måste komma o hjälpa mig. Men hmm funderar super mycke..

    En annan ide e att skriva ut bilder osv o göra en bok till honom. De lutar åt de hållet.. Först massa kort på pojkarna o sen några på oss (har inte så många dock, inte varit ihop så länge, 2år o har en pojke på 11månader) Snabba ryck hos oss :)

  • daniiel
    lillama skrev 2012-05-31 20:36:09 följande:

    Tack för alla era fina svar.
    Brandbilen försvinner nog. Svårt att få ner honom till stationen o lura honom.. Får väl gå dit me barnvagnen annars o säga att ja fått punka o att han måste komma o hjälpa mig. Men hmm funderar super mycke..

    En annan ide e att skriva ut bilder osv o göra en bok till honom. De lutar åt de hållet.. Först massa kort på pojkarna o sen några på oss (har inte så många dock, inte varit ihop så länge, 2år o har en pojke på 11månader) Snabba ryck hos oss :)


    Jag tycker även det låter som en bra idé :) En bok kan ni ju dessutom spara och kika i även sen. Era barn kan också titta i den när de blir äldre :)

    Haha det var rätt snabba ryck hos oss också angående barn, vi hade bara varit ett par i ca 6 månader när jag blev gravid ;P Hur mysigt som helst :)
  • sollan
    lillama skrev 2012-05-31 20:36:09 följande:

    En annan ide e att skriva ut bilder osv o göra en bok till honom. De lutar åt de hållet.. Först massa kort på pojkarna o sen några på oss (har inte så många dock, inte varit ihop så länge, 2år o har en pojke på 11månader) Snabba ryck hos oss :)


    Tycker att det låter som en mycket fin ide =)


    Jag och min man blev ett par den 31 Januari 2009 och samma år den 10 Oktober födde vi våran son,det e snabba ryck ;)


     


    Lycka till med planerna.


     


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Guanaca
    Fjärilen skrev 2012-06-01 07:37:51 följande:
    Kan du inte skriva det på er sons tröja kanske?
    Åhh den idén var ju jättesöt! Men då måste det väl stå nåt i stil med "Min mamma ska till kyrkan..." eftersom sonen kan ju inte säga "JAG ska gifta mig"

    Röstade på brandbilen annars, men det är ju kanske inte praktiskt genomförbart.

    Sen är det ju frågan vad man är för person, dvs gillar man uppmärksamhet eller vill man vara privat? Gillar man nåt spontant och galet eller något mer planerat? Min sambos frieri var spontant, privat och väldigt enkelt men det absolut vackraste jag varit med om hittills Hjärta

    Boken är annars en jättefin idé Blir ju ett otroligt fint minne att spara också.

    En fråga, har du redan bokat kyrkan ett visst datum? Eller var det bara ett exempel med 27 augusti?
  • lillama

    De får bli en bok.

    Vi hann vara tillsammans 2månader innan sonen blev till. Gick fort, ja slutade me p-piller då sambon sa att han inte kunde bli pappa (såg även papper på de) men pang så blev de en liten till :)

    Kyrkan är inte bokad utan de va bara ett exempel.

    Tröjor på pojkarna kan ja inte göra, hade den tanken först men eftersom ja syr barnkläder så har dom nya tröjor typ hela tiden och han märker dom aldrig. Vill ju inte säga "ska du läsa på tröjan eller"..

Svar på tråden Snälla, vilket e bäst?