• nagu

Första dansen / brudvalsen

Vad ska ni ha för musik till första dansen?
    Ska ni ha vals eller en romantisk låt som passar/symboliserar er?

Skrev om första dansen i min blogg och skulle vara kul att veta hur "statistiken" ser ut

• Svar på tråden Första dansen / brudvalsen
  • nilssonns
    nagu skrev 2012-06-07 15:27:47 följande:
    Håller med den är SÅ fin!
    Absolut!! :)
  • Nikkita

Vi kommer att försöka oss på en vals med lite finesser i, trots att min blivande aldrig tagit ett danssteg i hela sitt liv Flört Vi har övat 3 ggr & det börjar sitta riktigt bra, så nu hoppas vi att vi fixar det så att det iaf ser bra ut i alla gästers ögon. Men de vet ju att vi inte är några vana dansare så de lär tycka att det är bra i vilket fall Glad
    Vi kommer att dansa till "Av längtan till dig" med Åsa Jinder. 

• Hanna05

Jag och min man börjar känna oss som att vi är med i Lets Dance nu pga all träning :P

• AnnL

Vi ska dansa eller ja dansa och dansa... Ingen av oss kan dansa men en tryckare ska vi ge oss på :) Det blir Andy Williams med Moon river :)

• Miss M

Vi kommer nog dansa vals, men har inte bestämt något än... 

Dock har jag hittat en ny låt som jag lägger i (den mentala) listan med möjliga låtar att dansa till. Tipsar om Linnea Henriksson - Dansa med mig Glad Tycker att den är söt.

• nagu

Hahaha...nu har vi varit på första valslektionen och jag säger att ojojoj vad vi behöver öva fram till bröllopet.
    Speciellt min kära sambo...men attans va lärorikt och kul det var! 

• 2 0 1 2
    nagu skrev 2012-06-20 23:07:34 följande:
    Hahaha...nu har vi varit på första valslektionen och jag säger att ojojoj vad vi behöver öva fram till bröllopet.
    Speciellt min kära sambo...men attans va lärorikt och kul det var!

Jag tror vi nöjer oss med tutorials på youtube... och hoppas på det bästa! Här är en;

">

• TheD

Vi hade självklart en vals! Till " Tulpen aus Amsterdam", samma som mina föräldrar hade på sitt bröllop. Till far och dottervalsen "Morning has broken" då pappa sjöng den för mig och min lillasyster när vi var små :)

• Brudiframtiden
    Vals blir det nog inte..egentligen skulle vi vilja ha vår favoritklassiker Carrie med Europe..men jag vet inte om texten är så passande. Men vi hade den som favorit en gång i tiden...
  • gbg2012

Vi dansade foxtrot till Forever young med Alphaville och den kördes live av vårt liveband. Helt underbart för de gjorde den jättebra. =)

• Miilliis
    Amanda Jenssen - I choose you
    Den tror jag vi väljer :)
Svar på tråden Första dansen / brudvalsen