Första dansen / brudvalsen
Vad ska ni ha för musik till första dansen?
Ska ni ha vals eller en romantisk låt som passar/symboliserar er?
Skrev om första dansen i min blogg och skulle vara kul att veta hur "statistiken" ser ut
Vad ska ni ha för musik till första dansen?
Ska ni ha vals eller en romantisk låt som passar/symboliserar er?
Skrev om första dansen i min blogg och skulle vara kul att veta hur "statistiken" ser ut
Vi ska dansa tryckare till Norah Jones - Come away with me
Vi hade tänkt börja med en tryckare/vals-liknande tillstånd till Brandi Carlile - The Story, för att sedan bryta av och göra små danser av olika kända låtar
Vi kommer nog köra mer tryckare än vals och troligtvis till Shania Twian - From this moment, jag vill iaf ha den och fästmannen har inga idéer själv :p
Vi valsade till "Av längtan till dig" som även var en av låtarna som en av våra kompisar sjöng under vigseln när vi gifte oss i lördags
För oss blir det nog Annie's song
Tim McGraw & Faith Hill - It's Your Love kommer bli vår låt. Vacker text!
Vi kommer dansa vals till "Ta mig till havet". Vi blir tränade just nu av en danslärare som har satt ihop ett nummer. Det blir en wienervals :) Den kommer bli så stilig och fin!!
Ville också ha Annies song men hon tyckte den gick för snabbt och det blir svårt när man inte är van.
Så vi valde den svenska låten istället och nu i efterhand känns det riktigt bra!
Vi kommer börja med att mima till "En helt ny värld" sen börjar valsen efter det ;)
Vi hade tänkt avsluta med dirty dancing... men min man är inte så peppad (då han inte är så duktig på dans ;) ) och sen tror vi inte att vi hinner träna nog mkt på salsa... Så det blir nog bara en vanlig dans :D
Däremot har jag gjort ihop ett skoj nummer till min blivande som blir en överraskning istället för att ha ett tal.
Har klippt och klistrat låtarna "Jag är en tuff brud" "Du är min man" "Kärleken är evig" "Helt galen i dig" som jag tänkt göra ett nummer utav. Haha, tror han kommer dö där han sitter :P
Vi ska nog dansa till Journey - Don´t stop Believin gillar den och den passar oss.
Vi dansade inte...
Jag har så stora problem med min fot + att middagen tog rätt många timmar (väldigt många rätter).
Vi hade underhållning under middagen också + efteråt var det ju eldshow.
Vi satte sen på en spotifylista som vi gjort där vi blandat musik så det skulle passa alla åldrar, men då började det vara dags för folk att dra sig hemåt. Och dom som ville dansa, ville dansa till annan musik än som var på just då (naturligtvis).
Men det var bara skönt för mig. Om vi skulle haft mycket dans så hade jag ju fått lov att dansa med både maken, pappa, svärfar och kanske marskalkerna + toastmastern... Säkert fler.
Och då hade jag behövt en morfinspruta för att överleva dagen efter
Jag tycker att det är kul att se vad alla valt. Skönt att det inte är så tvunget längre att ha just brudvals.
Eller för den delens skull så är det inte tvunget att ha dans över huvud taget längre...