• Äldre 28 May 09:33
    2223 visningar
    5 svar
    5
    2223

    Handlar du ekologiskt?

    Hur viktigt är det för dig att en produkt är ekologisk? Kan du tänka dig att betala extra? Eller är det där med naturligt tänk överdrivet?

    Om du köper ekologiska produkter - vad är det då du handlar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Handlar du ekologiskt?
  • På rosa moln
    Äldre 6 Jun 20:43
    #1

    Jag köper väldigt mycket ekologiskt (allt som finns mer eller mindre) och kan absolut betala mer för de produkterna, ibland mycket mer. För mig är det mycket viktigare att bidra till att djuren, andra människor och miljön får det bättre än att jag får några fler kronor kvar i plånboken. En bonus är att de ofta är godare också. Det viktigaste för mig är att välja ekologiska animaliska produkter, dem väljer jag bort om de inte ska finnas ekologiska, men så fort jag får chansen handlar jag även ekologiska grönsaker och annat.

  • august­esen
    Äldre 6 Jun 20:59
    #2

    Jag skulle gärna köpa mer ekologiskt och när vi båda fått jobb tänker jag bättre mig. Varje person kan ju göra skillnad i det långa loppet :)


  • Pyttsa­n
    Äldre 6 Jun 22:14
    #3

    Jag handlar i första hand närproducerat och i andra hand ekologiskt om jag måste välja. Vi är mycket noggranna med vad saker innehåller, ekologiskt eller inte.

    De ekologiska produkterna vi köper är främst mat, tvättmedel, hudvårdsprodukter och andra vardagsvaror. 

  • Äldre 6 Jun 22:19
    #4

    Vi handlar ekologiskt ibland, så ofta vi kan, men det är ju som det är.. ibland räcker inte pengarna till och då går det inte. Eller så finns inte det man behöver som ekologisk produkt. Vi försöker att handla närproducerat också, men det är ju samma sak där.


  • Äldre 6 Jun 23:16
    #5

    Jag handlar allt jag kan hitta ekologiskt, betalar extra för det men tycker att djur & natur är värda det. Om fler börjar handla ekologiskt bör ju priserna dessutom sjunka efter ett tag, då det inte blir lika kostsamt för uppfödarna om det är större efterfrågan på deras produkter. 

    Kan/vill man inte byta ut ALLT till ekologiskt är här en artikel om 5 "värstingar" som är bra att byta ut iaf Glad 

    http://www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/ata/5-varstingar/ 

Svar på tråden Handlar du ekologiskt?