Vilka psalmer kommer ni ha på bröllopet?
Som rubriken säger - vilka psalmer kommer ni ha på bröllopet?
Och om någon ska sjunga solo - vilken låt kommer de i så fall sjunga?
Som rubriken säger - vilka psalmer kommer ni ha på bröllopet?
Och om någon ska sjunga solo - vilken låt kommer de i så fall sjunga?
Hej! Fick hjälp av min kollegas man som ska spela på vårt bröllop (superduktig musiker, jobbar med många av de svenska artisterna, känner mig väldigt tacksam!) Så med hjälp av denne man, så valde vi "En vänlig grönska..." den hade Kronprinsessan på sitt bröllop tror jag, somrig! Och "Du vet väl om att du är värdefull"... också jättevacker!
Våra duktiga solister (också kollegor!) ska sjunga "För kärlekens skull" av Ted Gärestad, och Tarzanlåten av Phil Collins, "You be in my heart" men piano versionen (finns på youtube)...
Men vilken IN och UTmarsch vi ska ha det vet jag inte? TIPS? Vi är i ett litet vackert intimt kapell utan lååång altargång så då känns "here comes the bride" lite för pampig, eller?
Vi vill ha psalmer som folk kan för det blir mäktigt när alla kan sjunga med.
Så psalm 200 och 201, I denna ljuva sommartid och En vänlig grönska. Fast! De passar ju allra bäst på sommarbröllop. Vilket vi ska ha.
Solosången vill jag hålla lite hemlig ett tag till ifall någon av gästerna läser här
Gifter oss nästa vecka, 2 juni. Och ska ha På bröllopsdagen ber vi (melodi Den blomstertid nu kommer) och I denna ljuva sommartid. Solo: Du är allt (Sonja Aldén)
Vi hade "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi", en vigselpsalm med samma melodi som "Den blomstertid nu kommer".
Vi hade även en kompis som spelade gitarr och solist som sjöng två låtar. Det var Maria Menas version av "I was made for lovin' you" och Katie Meluas "Nine million bicycles" :)
Vi ska ha "en vänlig grönska" och "Guds kärlek är" Har en kompis som är operasångare som ska sjunga "jeg elsker dig" och "kärleken förde oss samman" Ingång blir den klassiska bröllopsmarschen av Vagner, utgång "if i juse to love you baby" på cd.
vi ska ha psalm "82 Gud se i nåd till dessa två" och psalm 84 "Vi lyfter våra hjärtan" båda är kort vilket vi kände va skönt.
solosång blir "du är allt " och "för kärlekens skull"
in blir en midsommarnattsdröm och ut blir heaven av bryan adams båda på orgel
Vi hade "En vänlig grönska" (hade inte hört den innan Kronprinsessans bröllop) och "Nu är det morgon" eller vad den heter på svenska,,
Min kompis sjöng "Kärleksvisan" vilket är den finaste sång hon har sjungit på ett bröllop enligt den tjejen...hon har sjungit på ett antal ;) och sen "Everything I do"
Vi hade borgerligt bröllop = inga psalmer. Däremot hade vi tre sånger som framfördes: "You're the inspiration" med Chicago, "What a wonderful world" med Louis Armstrong och "Utan dina andetag" med Kent. De två första valde vi själva och de sjöngs av en man. Den sista valde sångerskorna själva. Det var två småtjejer på 7 och 9 år så jag tyckte att de kunde få välja själva när de var så modiga och duktiga att sjunga inför en massa folk
En vänlig grönska och psalm 84, Vi lyfter våra hjärtan.
Vi skall ha en singer-songwriter-kille som sjunger "Bröllopsklockor" av Pugh, och "Äntligen på väg" av >Ted Gärdestad.
Vi kommer också ha 200 och 201. 199 En sommartid nu kommer är också så fin tycker jag men kändes lite för mycket skolavslutning för vår del.
Vi kommer att ha två låtar till i kyrkan och de är My Hero med Foo Fighters och Genom Eld med Oskar Linnros. Lite annorlunda kanske men min m2b är ett stort foo fightersfan och jag älskar oskar linnros så vi har valt en varsin låt kan man säga. Fast vi tycker ju om varanhdras låtar väldigt mycket också såklart :)
Ut och ingång har vi ingen aning om! Kanske tar den klassiska brudmarschen in och Delsbo brudmarsch (eftersom jag är från Hudiksvall och mina farföräldrar kommer från Delsbo).
Bra med tips! En vänlig grönska tycker jag är otroligt fin, den vill jag gärna ha med, men som nummer två, ingen aning? Får kolla upp nr. 84 eftersom många har tipsat om den! Som solosånger ska vi ha Kärleksvisa (Sarah Dawn Finer), The Luckiest (Ben Folds) och som utgång/solosång Aldrig ska jag sluta älska dig (Gardell!).
201 En vänlig grönskas rika dräkt
336 (ekumeniska psalmboken) Jag vill ge Dig o Herre min lovsång
Solo:
I folkviseton- ?
Av längtan till dig - Kajsa-Stina Åkerström
Visst finns mirakel - Suzzie Tapper
Vi går ut till Underbart med Kalle Moreus.
Lycka till allihop!
psalm 84 sjöngs också på kungliga bröllopet - kolla på youtube
jag tycker att texten passar så jätte bra - sälskild efter förbönet
Vi ska ha den blomstertid nu kommer och en vänlig grönskas rika dräkt. In blir förmodligen koppången. Solo To make you feel My love-Adele Utan dina andetag- Kent Den här stunden ( from this moment on) S. Twain Ut blir höga gärdet ( änglagård)