• Lillis­82
    Äldre 17 May 22:50
    55337 visningar
    119 svar
    119
    55337

    BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda

    Hej alla,

    Jag skulle vilja samla en tråd med bilder på alla oss som tänker göra egna håruppsättningar så det kan bli en inspiration för andra som av olika själ inte tänker göra sin frisyr hos en utbildad frisör.

    Det går bra med inspirationsbilder men inte på frisyrer som det krävs en utbildad frisör att få till. 

    Här kommer två bilder på frisyrer som jag funderar på. Skall även ha slöja och en liten tiara..

    Bild 1-Den tog ca 10 min att göra själv men den är slarvigt gjord här så jag räknar med att det tar en timme för att få den klockren. 



    Bild två- är en frisyr som jag funderar på om jag kommer att skaffa hårförlängning innan bröllopet. Just nu har jag för kort hår för att göra den men jag gillar den jättemycket. 

  • Svar på tråden BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda
  • 8septe­mber20­12
    Äldre 26 Jun 00:19
    Millisch skrev 2012-06-26 00:15:08 följande:
    Själv så kommer jag att gå till en frisör, men tänkte göra tärnans frisyr själv. Gjorde hennes testfrisyr häromdagen och detta blev resultatet. Det är en dålig mobilbild, men gillar tanken.
    I frisyren så har jag flätat in en tråd med pärlor på som går igen i mina smycken och hennes. 

    Vad tycks? =) 


     


    Jättefin!!!!! Bor du nära Göteborg möjligen? ;)
  • Millis­ch
    Äldre 26 Jun 10:02
    8september2012 skrev 2012-06-26 00:19:29 följande:
    Jättefin!!!!! Bor du nära Göteborg möjligen? ;)
    Haha inte äns nära! Jag bor i Sundsvall ;)
  • millem­ill
    Äldre 26 Jun 11:42
    bride2be skrev 2012-06-22 11:02:41 följande:
    Någonting sånt här hade jag på ett bröllop förra året. Jag fixade det hos en frisör, men denna gång tror jag att jag tar hjälp av en vän istället.

    vad tycks


    Den frisyren har jag varit inne på också, åh vad jag velar... Ska göra ett test när en kompis fixar, hoppas att hon kan få till det fint, annars blir det halv-utsläppt, fasen att det ska va så svårt att bestämma sig!
  • Äldre 26 Jun 17:05

    bride2b : Tackar. Det är en enkel inbakad fläta som jag på slutet rullade in den händande delar av flätan under håret och fäste med en hårnål. Hade just där varken tillgång till kam eller hårspray och bara en hårnål, så med lite bättre förberedelser kan man få en sådan frisyr att se och hålla bättre

  • memeli­e
    Äldre 26 Jun 18:26

    Jag och min bästa kompis gjorde denna samma morgon som jag och min kära gifte oss (i lördags) . Vi hade aldrig provat sätta upp den tidigare, men det gick jättebra och jag blev hur nöjd som helst, även om den inte blev exakt som på videon. Kan verkligen rekommendera den till dig som vill ha en lite mer enkel och lössittande frisyr. Jag har natuligt lockigt hår och lät ganska många små lockar hänga ut. Så denna video är värt ett försökt. Ett tips kan ju vara att prova den innan, även om det gick bra för oss som inte gjorde det. 





     

  • AnnaJ0­1
    Äldre 26 Jun 19:53

    Provade lite hemma.. Får se vad det blir på den stora dagenGlad

    Vill inte riktigt bestämma mig för en frisyr för jag vet att det blir aldrig som man tänkt sig. Vill inte stå med mjölksyra i armarna och känna paniken komma smygande... Det får bli som det blirTungan ute



    _pö.l990
  • M04081­2J
    Äldre 26 Jun 20:20
    AnnaJ01 skrev 2012-06-26 19:53:05 följande:
    Provade lite hemma.. Får se vad det blir på den stora dagenGlad

    Vill inte riktigt bestämma mig för en frisyr för jag vet att det blir aldrig som man tänkt sig. Vill inte stå med mjölksyra i armarna och känna paniken komma smygande... Det får bli som det blirTungan ute


    _pö.l990
    Fint! Hur gjorde du den? Svårt?
  • AnnaJ0­1
    Äldre 26 Jun 21:08

    Tack!
    Nej den var jättelättGlad
     Satte upp två hästsvansar. En med halva håret, ganska högt på huvudet och sen resten av håret i en svans nedanför den första.
     Sen tog jag bara vanliga hårnålar och fäste upp håret runt om så att man inte ser hårsnoddarna.

    Tänkte nog ha några nålar med pärlor i också om det blir denna frisyren. Så ska jag nog locka och tupera det innan för lite mer volym.

  • bride2­be
    Äldre 3 Jul 17:37
    Krystal skrev 2012-06-26 17:05:52 följande:
    bride2b : Tackar. Det är en enkel inbakad fläta som jag på slutet rullade in den händande delar av flätan under håret och fäste med en hårnål. Hade just där varken tillgång till kam eller hårspray och bara en hårnål, så med lite bättre förberedelser kan man få en sådan frisyr att se och hålla bättre
    Jag måste först lära mig hur jag gör en lyckad fläta på mig själv innan jag kan hålla med om att det är enkelt :D
  • sofi 88
    Äldre 9 Jul 10:38


    Mamma satte upp mitt hår och petade in blommor, jag gjorde dock flätorna eftersom jag är grym på det och gör flätor nästan varje dag i mitt eget hår :) Är supernöjd, endast EN blomma ramlade av efter att jag och maken headbangat på festen och då hade håret suttit exakt likadant sen 11:30 till sen kväll. 
  • bride2­be
    Äldre 9 Jul 14:47
    sofi 88 skrev 2012-07-09 10:38:14 följande:


    Mamma satte upp mitt hår och petade in blommor, jag gjorde dock flätorna eftersom jag är grym på det och gör flätor nästan varje dag i mitt eget hår :) Är supernöjd, endast EN blomma ramlade av efter att jag och maken headbangat på festen och då hade håret suttit exakt likadant sen 11:30 till sen kväll. 
    Snyggt! Är det riktiga blommor du har i?
  • sofi 88
    Äldre 9 Jul 15:44

    Bride2be: Japp, det är riktiga blommor. Santini heter de i färgen lime/vit. De höll sig lika vackra hela dagen i håret trots brist på vatten. Tålig blomma! Finns även i andra färger.

  • M04081­2J
    Äldre 9 Jul 21:30



    Nu har jag nog bestämt mig för denna frisyr :)

  • Lillis­82
    Äldre 25 Jul 11:47
    M040812J skrev 2012-07-09 21:30:00 följande

    Nu har jag nog bestämt mig för denna frisyr :)


     


    Vilket fräsch uppsättning!! Väldigt fint! 

    Puffar för mer bilder här... 
  • M04081­2J
    Äldre 26 Jul 18:36
    Lillis82 skrev 2012-07-25 11:47:40 följande:
    Vilket fräsch uppsättning!! Väldigt fint! 

    Puffar för mer bilder här... 
    Tack :) Jag är jättenöjd. Men hoppas bara på att den håller hela natten ;) 
  • Cosy
    Äldre 26 Jul 21:36
    M040812J skrev 2012-07-26 18:36:32 följande:
    Tack :) Jag är jättenöjd. Men hoppas bara på att den håller hela natten ;) 
    du kan göra ett test sätt upp frisyren och gå ut och spring sitter den uppe när du kommer hem så kommer den hålla ^^
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • M04081­2J
    Äldre 26 Jul 21:49
    Cosy skrev 2012-07-26 21:36:21 följande:
    du kan göra ett test sätt upp frisyren och gå ut och spring sitter den uppe när du kommer hem så kommer den hålla ^^
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Smart! Haha har tagit ut det rätt snabbt då det känns lite överklätt att springa runt med det hehe, men det ska jag göra!
  • Äldre 17 Apr 23:00

    puffar den här tråden:)
    Såhär såg jag ut på en väns bröllop i augusti! Det var min mamma som svängde ihop denna!


  • rebecc­aair
    Äldre 19 Oct 04:35
    I remember last year I got a Clip-in Extension Nature color to make a big loose curls with the help of my hair stylist cause my hair was not length enough to my shoulder and finally I got one  like the picture below. maybe it is much better for you to get more different inspirations with hair extensions or wigs. Actually I like to try different hairstyles with extensions and I prefer pay more for hair extensions and wigs. 


Svar på tråden BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda