• Lillis­82
    Äldre 17 May 22:50
    55142 visningar
    119 svar
    119
    55142

    BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda

    Hej alla,

    Jag skulle vilja samla en tråd med bilder på alla oss som tänker göra egna håruppsättningar så det kan bli en inspiration för andra som av olika själ inte tänker göra sin frisyr hos en utbildad frisör.

    Det går bra med inspirationsbilder men inte på frisyrer som det krävs en utbildad frisör att få till. 

    Här kommer två bilder på frisyrer som jag funderar på. Skall även ha slöja och en liten tiara..

    Bild 1-Den tog ca 10 min att göra själv men den är slarvigt gjord här så jag räknar med att det tar en timme för att få den klockren. 



    Bild två- är en frisyr som jag funderar på om jag kommer att skaffa hårförlängning innan bröllopet. Just nu har jag för kort hår för att göra den men jag gillar den jättemycket. 

  • Svar på tråden BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda
  • Lillis­82
    Äldre 11 Jun 20:21
    #61
    Frökensnartfru: SUPERFINT!!! har du gjort det själv eller hittat någon tutorial? 

    Operfekt: hur har du gjort för att få den lilla volymen uppe/bak på huvudet?? 
  • Äldre 11 Jun 20:58
    #62
    FrökenSnartFru: Väääldigt fint!

    Lillis82: Tror syster tuperade håret lite, sen vred man håret, har använt samma tutorial som ScreamJP länkade till tidigare, dvs
    ">Lauren Conrad Inspired Romantic Hair Tutorial & VLOG in TN - YouTube
  • Äldre 12 Jun 08:25
    #63

    Här är min prov uppsättning det är min tärna som gjorde den väldirgt slarvigt.. Har ett mycket speciellt hår så det brukar inte hålla sig lockit så vi gjorde ett test när hon gjorde de... Ska iväg till henne som ska göra det på mig på lördag.. (vän ej frisör)


    Ni får ursäkta min fina utväxt.. har färgat mig nu så på lördag kommer det upp nya bilder.. Det är även löshår i.. =)



     


     

  • Fröken­SnartF­ru
    Äldre 12 Jun 10:57
    #64

    Jag gjorde det utan anvisningar, med följande bild som inspiration. Tycker att den här uppsättningen är lagom otillrättalagd.



    Som sagt, min uppsättning blev mycket plattare.. dessutom är mitt hår relativt kort numera så det blir inte så många lockar.
  • Amelia
    Äldre 12 Jun 13:01
    #65

    provuppsättning.  


  • happy7­5
    Äldre 12 Jun 13:07
    #66
    Rosi skrev 2012-06-12 08:25:35 följande:

    Här är min prov uppsättning det är min tärna som gjorde den väldirgt slarvigt.. Har ett mycket speciellt hår så det brukar inte hålla sig lockit så vi gjorde ett test när hon gjorde de... Ska iväg till henne som ska göra det på mig på lördag.. (vän ej frisör)


    Ni får ursäkta min fina utväxt.. har färgat mig nu så på lördag kommer det upp nya bilder.. Det är även löshår i.. =)



     


     


    Åh vad fint!! Så vill jag också ha mitt hår - tack för inspirationen!
  • millem­ill
    Äldre 12 Jun 15:23
    #67

    Sådär, nu har jag testat en utsläppt frisyr,med fätor från luggen på båda håll som går ihop bak. Fast det ska vara ned ett annat spänne som jag beställt från Etsy. Det blev rätt okej men flätorna behöver lite mer tid! ;)


    Fast jag vet inte om jag ska ha det uppsatt istället.


     


    TS- Hur gör du knuten på den övre bilden?


     


     


     

  • millem­ill
    Äldre 12 Jun 15:24
    #68


    Där kom bilden visst!
  • Lillis­82
    Äldre 12 Jun 17:34
    #69
    millemill skrev 2012-06-12 15:23:18 följande:

    Sådär, nu har jag testat en utsläppt frisyr,med fätor från luggen på båda håll som går ihop bak. Fast det ska vara ned ett annat spänne som jag beställt från Etsy. Det blev rätt okej men flätorna behöver lite mer tid! ;)


    Fast jag vet inte om jag ska ha det uppsatt istället.


     


    TS- Hur gör du knuten på den övre bilden?


     


     


     


    Jag har använt en donut.. hur smidigt som helst!! 
  • millem­ill
    Äldre 13 Jun 07:19
    #70
    Lillis82 skrev 2012-06-12 17:34:55 följande:
    Jag har använt en donut.. hur smidigt som helst!!
    Okej, då ska jag införskaffa en sån och testa! :)
Svar på tråden BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda