• Anonym (Kluven duva)

Vem ska jag välja? Eller kan man ha 2 tärnor?

Jag har en barndomsvän som jag sedan ”urminnes tider” alltid
    sagt att ”när jag gifter mig så ska du vara tärna” och tvärt om. Vi är sådana
    vänner som kanske inte hörs på flera månader (år ibland) men när vi väl hörs så
    är det som vi träffades igår. Jag tycker verkligen om min vän. Hon kan dock ”glömma
    bort sig” lite ibland. Och kan skriva t.ex. på FB till andra vänner att hon
    saknar dem och älskar dem (och det tvivlar jag inte på) men hon skriver det aldrig
    till mig, om inte jag skriver det till henne först. Detta gör ont i hjärtat! Hon
    är säkerligen inte alls medveten om detta. Jag vet att hon har upplevt precis
    samma själv och blivit ”bortglömd” av en vän. Då vände hon sig till mig för att
    prata av sig och få tröst…

För knappt 2 år sedan (hösten 2010) fick jag en underbar
    nyhet av henne. Hon väntade barn och det roliga var att det gjorde jag också.
    Vi var beräknade med ca 2½ vecka emellan men det blev exakt en månad mellan. Vi
    fick båda flickor och jag hoppas att de kommer bli goda vänner

När jag fått min flicka gick jag med i en föräldragrupp där
    jag bor. Och har genom denna träffat en helt underbart snäll och omtänksam tjej
    som jag umgås med flera gånger i veckan. Vi promenerar, går på öppna förskolor,
    tränar och fikar och mycket annat tillsammans. Hon var den första (även före
    min m2b) att få veta att jag bokat kyrka (fast min m2b och jag hade
    naturligtvis redan bestämt ATT vi skulle boka kyrka, han visste bara inte NÄR)
    och det är henne jag pratar om allt med. Jag hade gärna frågat henne också om
    att bli tärna. Hon bor dessutom nära och
    känner till stan vi bor i.

Så nu vet jag inte hur jag ska göra… Jag älskar som sagt min
    gamla vän. Till saken skall också skrivas att hon bor över 100 mil bort i
    landet.

Men jag tycker också om min nya vän!

• Svar på tråden Vem ska jag välja? Eller kan man ha 2 tärnor?
  • Johannalun

Jag (vi) ska ha 4 tärnor:)

• daniiel

Jag hade två tärnor och maken fyra marskalker.

Klart att du kan ha två tärnor om du vill det! :) Du tycker ju uppenbarligen om båda och vill att det ska vara tärnor, så jag tycker definitivt att du ska fråga båda två. Jag tycker att en sådan sak som brudfölje väljer man från hjärtat. Man ska tänka på vilka man vill ha med sig, vilka man vill ha stöttning av, vilka som man håller varmt om hjärtat :)

• Linda L

Men du, du kan ha precis hur många du vill! 
    de e ju bara trevligt  med brudfölje Glad 
    jag ska ha 3 och en brudnäbb på 6 år!

• Anonym (Kluven duva)

Ååå, det låter ju toppen!! Tack ska ni ha =)

• JuliBrud89

jag har 3 ;) høgst ær væl 6 st.

• LitenSandra

V kommer ha två tärnor (mina systrar) mannen kommer inte ha någon bestman/marsalk. Man gör som man vill tyckerg jag! :)

• LindaP87

Jag ska ha 3 tärnor! Jag skulle aldrig kunna välja bara en! 
    Det är eran dag och då är det ni som bestämmer helt o hållet!!

• augustesen

Jag kommer ha fyra tärnor och fästmannen har en bestman.
    Man får ju välja helt själv hur många man vill ha, bröllop ska ju vara lyckliga..alla får vara med ;)

• sabz

Jag satt i samma sits som du gör och hade 2 vänner, en gammal barndomsvän och en "ny" vän. Jag frågade den "nya " om hon ville vara min tärna men hade väldigt dåligt samvete över att jag inte hade även min gamla vän för henne ville jag också ha. Efter vinkväll med båda två så bestämde vi alla tillsammans att jag skulle ha 2 tärnor och det känns jätte bra!

Så kör båda två :)

• MalinLarsson

Du får ha precis hur många eller få som du vill. Vi har två tärnor (min syster och bästa vän) och en best man (min mans bästa vän). Vi har valt helt rätt känner jag!

• minttus

Jag kommer att ha två tärnor och min fästman har en bestman. Man kan välja hur man vill.

• Insanire

Jag kommer ha två st, min syster som bor 80 mil bort och en "ny" vän som jag känt i snart 2 år.

Känns helt rätt för mig! :)

Min m2b kommer ha två stycken marskalker

Svar på tråden Vem ska jag välja? Eller kan man ha 2 tärnor?