• Helena A

Vilken är din drömlokal?

Åh herregud! Bokade precis vårt drömställe för bröllopsmiddagen!
    Vi ska va ute på Nya Älvsborgs fästning i Göteborgs hamninlopp Solig Jag är så jäkla lycklig för första gången jag och min m2b pratade om vart vi ville ha bröllopsfesten så sa vi samma ställe så det känns helt underbart!
    Den 15/6 2013 är dagen med stort D!

Nu vill jag höra lite om din drömlokal Glad E så nyfiken på vad andra brudar och brudgummar vill vara på sin stora dag..
    xoxox

• Svar på tråden Vilken är din drömlokal?
  • malli716

Gränsö Slott utanför Västervik är min absoluta drömlokal! Riktigt dyrt om man vill ha allt inklusive men mat, fika och tårta men flott som tusan! Skrattande Precis vid vattnet också med mögligheter att åka båt dit. Drömma kan man alltid!

• Mariem

Vi ska ha festen på Garpenbergsslott. www.garpenbergsslott.se Det blir ett tre dagars bröllop i slottsmiljö. Ca 30 gäster kommer på fredagen på "rehearsal dinner". På lördagen blir vi 75 gäster på middag och fest och nästan alla övernattar. Kommer bli helt fantastiskt och jag kan inte tänka mig en vackrare lokal och miljö!

• Chicita

Drömmen hade varit i en av dom större ruinerna i Visby under medeltidsveckan.
    Men det skulle varit problem med boende för våra gäster och andra logistikproblem. Så vi skapade "medeltidsveckan" här hemma istället för en dag/kväll Solig 

• daniiel

En drömlokal... jadu.. ingen aning. Definitivt inte lokalen vi var i. Jag hade nog helst av allt velat ha en stor och ljus lokal vid havet en solig och varm sommardag. Alternativt en slotts- eller herrgårdsliknande lokal om det var vinter, med många tända ljus :) Ingen utav det finns här, där jag bor.

• pulmonate

Vilka fina ställen ni har hittat. Jag gifter mig faktiskt på ett drömställe...
    Castello Scaligero i Malcesine på Gardasjön (vi bor i närheten).

Utomhusbröllop i tornet med utsikt över gardasjön och bergen runt omkring. Plats för ca 100pers.

Sen har vi middagen här, i ett gammalt fort:

• Helena A

Gud vad underbara ställen!
    Så härligt när det är så mycket kärlek i luften. Slott och borgar och ja vet inte vad...

Ny älvsborg är en fästning som ligger på en egen ö och det är en helt magisk kännsla

www.stromma.se/sv/Alvsborgs-fastning/

• Helena A

Oj daniiel, hur var erat bröllop egentligen? Obestämd

• daniiel
    Helena A skrev 2012-05-15 21:15:36 följande:
    Oj daniiel, hur var erat bröllop egentligen? Obestämd
    Ptja, med tanke på våra förutsättningar var det faktiskt bra :) Men när man ser andras underbara, drömlika bröllop så kan man inte låta bli att bli aningens avis ;P
  • pulmonate
    daniiel skrev 2012-05-15 20:26:04 följande:
    pulmonate - När jag ser hur tex ni kommer gifta er, så vill jag bara gråta över vårt bröllop! :P haha
    Åh det var ju snällt sagt. Men jag minns att jag sett foton på eran lokal och tyckte att ni gjorde det bra. Gillade er stil med. 
    Vi har ju den turen att man bor här. Det finns så många fina ställen att gifta sig på och det är som en dröm. Det kostar iof lite att gifta sig här, som man hade kunnat dra ner på, men samtidigt sparar vi på middagen, trots att vi har en ganska stor (jämfört med priserna i Sverige). Desutom är italienska gäster ganska givmilda *tacksam*.
    Hade vi gift oss i Sverige var jag väldigt inne på Hvens gamla kyrka

Det stora problemet var just att hitta ett ställe som kunde ha över 100pers och inte var för dyrt. Det andra problemet är just att det är en Ö, vilket tvingar alla till att övernatta (vilket jag iof hade hoppats alla skulle göra..men man vet ju aldrig..). Jaja, nu har vi bestämt oss för Italien iaf, mycket till Italienarna's besvikelse
  • FrånFästmöTillFru
    Mariem skrev 2012-05-15 17:15:18 följande:
    Vi ska ha festen på Garpenbergsslott. www.garpenbergsslott.se Det blir ett tre dagars bröllop i slottsmiljö. Ca 30 gäster kommer på fredagen på "rehearsal dinner". På lördagen blir vi 75 gäster på middag och fest och nästan alla övernattar. Kommer bli helt fantastiskt och jag kan inte tänka mig en vackrare lokal och miljö!
    Hej Mariem,

Va roligt att ni ska gifta er på Garbenbergs slott, det är mitt drömställe också. När gifter ni er? Vi har preliminärbokat Garpenbergs slott för bröllop 2013-06-15. Om ni har hunnit planera lite med dem skulle jag gärna vilja höra hur du upplever att de är att samarbeta med. Tyvärr har jag svårt att få tag i dem via mail och telefon men jag gissar att de har mycket att göra just nu... och det är ju ett år kvar :).

Har ni abonnerat slottet hela helgen eller kommer det att vara andra personer än era gäster där fre-lör? Har ni valt något av deras bröllopspaket med mat etc eller har ni kombinerat ihop ett själva? Skulle vara jättekul att få lite tips från dig!
  • gbg2012

Vi hade vår drömlokal, en 1850-tals villa i ögryte i Göteborg. Väldigt fint och mysig trädgård, jättegod mat. =)

Här är bilder från vårt bröllop och inne i lokalen. =)

Dessa bilder är de första vi fått så vår fotograf har enbart gjort en lätt redigering. =) Älskade de stora vita fönstren i lokalen.

• snuttitess

Dröm lokalen vet jag inte riktigt men är väldigt nöjd med där vi ska ha våran bröllopsmiddag. På River Cafe ute på deras pir, så sitter i ett partytält oh äter middag sen har de soffor och gjort mysigt ute på piren för mingel,musik osv. Så tror de kommer bli bra en sommardag :).

Kan skicka med bild på stället men inte vi på bilderna som vi inte gifter oss förrens 4 aug :).

Så något sådant kommer  vårat bli :).

• 2000

Jag skulle vilja ha 3 dagars bröllop.

Dag 1:Man träffas, gör roliga lekar ihop och äter gott och umgås.

Dag 2: Själva Bröllopsdagen som börjar med chapange frukost, göra sig fin, vigsel, middag och en hejdundrande fest! Och avslutas dagen/natten med ett bad i bubbelpool.

Dag 3: Fin frukost med gästerna, Present öppning och slutligen en lunch med gästerna.

• 1700tal

Här är vårt drömställe där vi gifter oss i Östergötland i aug! Vi hyr hela det omöblerade slottet och blir ca 90 gäster.

sectional photo

• millemill

Vi kommer att ha festen i Kläppens Toppstuga med utsikt över Sälenfjällen.
Svar på tråden Vilken är din drömlokal?