• Jamina

Vad göra med fula stolar?

Hej

Behöver billiga och enkla tips på att snygga till stolar. Stolarna är klädda i någon slags ful grön färg och har armstöd. Vad göra?

• Svar på tråden Vad göra med fula stolar?
  • 8september2012

Köp "knoppa" lakan på ikea,superbilliga! Och klä varje stor med det,knyt en snygg knut bakpå! Eller ett band runt ryggstödet;)

• daniiel

Hur ser stolarna ut? Har du någon bild? Är det öppet mellan ryggstödet och sitsen? Isåfall behöver man ju inte täcka hela stolen, utan kan hänga en bit vitt tyg, knoppa-lakan tex, bara över ryggen och knyta en rosett med ett lite bredare organzaband. Då räcker ju lakanet till fler stolar.

• Chicita

Vi gjorde som breda "löpare" av ett tunnt sidenliknande billigt tyg och la över ryggstödet så det hängde ner lite över baksidan på stolen och sen ner över sitsen.

• hedvig

Strunta i det Dukningen kommer stå orörd i 5min, sen sitter alla ner och då tänker ingen på vilken färg stolarna har. Eller avled uppmärksamheten med stora snygga bordsdekorationer

• daniiel
    Chicita skrev 2012-05-09 14:58:06 följande:
    Vi gjorde som breda "löpare" av ett tunnt sidenliknande billigt tyg och la över ryggstödet så det hängde ner lite över baksidan på stolen och sen ner över sitsen.
    Det så jag menade :) Typ som på bilden nedan. För sitsen sitter ju ändå alla på eller så står den inskjuten under bordet, så det syns ju inte.

Och sedan kan man knyta ett band runt om eller göra vad man vill :)
  • Pauliner

Jag funderar också på hur man ska göra med stolarna. Lokalen som vi funderar på har dessa, tips på hur man kan göra med dem för att få det fint?

• Cosy

Billigast är att strunta i det. ingen kommer tänka på stolarna

We did it on DreamHack. Geeky love
  • daniiel
    Pauliner skrev 2012-05-09 15:17:33 följande:
    Jag funderar också på hur man ska göra med stolarna. Lokalen som vi funderar på har dessa, tips på hur man kan göra med dem för att få det fint?

Till dom stolarna skulle jag valt att göra som jag och Chicita tipsat om ovan. Att göra typ en löpare som man hänger över ryggstödet bara :)
  • Chicita
    Pauliner skrev 2012-05-09 15:17:33 följande:
    Tyckte faktiskt att dom där stolarna såg rätt fina ut så jag skulle inte gjort något alls med dom Flört
  • Pauliner

Ja, det skulle ju vara ett alternativ som kanske inte kostar allt förmycket. Hur gör man sådana löpare till stolarna och hur får man de att "sitta fast"? Har du någon bild Chicita?

• Chicita
    Pauliner skrev 2012-05-09 15:37:27 följande:
    Ja, det skulle ju vara ett alternativ som kanske inte kostar allt förmycket. Hur gör man sådana löpare till stolarna och hur får man de att "sitta fast"? Har du någon bild Chicita?
    Våra satt inte fast alls, vi bara la dom löst över stolen.

Jag resonerade som så att det var intrycket när man kom in i lokalen för första gången som var det viktigaste.
    Jag vet inte om våra bilder ger så mycket inspiration heller, vi hade medeltidstema, så jag hade mest dom tygstyckena för att få in lite mer färg, så dom var smalare än stolarna.
    Alltså inte för att dölja fula stolar, utan för att få miljön att kännas mer tidsenlig.

Men här kommer två "före-bilder" ändå... Det är inte riktigt färdigdukat på övre bilden och våra tygstycken har glidit runt lite på stolarna så det är inte så fint som när jag lämnade lokalen.
    Vi fick ju "oväntat besök" av gästerna till brudparet som gifte sig efter oss i vår lokal under tiden som vi vigdes (vilket jag skrivit om i en annan tråd) så dom har stökat till lite tyvärr

• Jamina

Tack snälla för alla tips! Jag är ganska nervös nu och vill nästan att det ska vara över haha. Man kommer på nya saker hela tiden. Jag kommer nog satsa mer på dekrorationer i lokalen än på stolarna men jag hinner nog ändra mig ett par gånger innan dagen.

Svar på tråden Vad göra med fula stolar?