• Äldre 6 May 23:13
    4531 visningar
    7 svar
    7
    4531

    "De gifter sig inne i Big brother-huset"

    Ikväll gick det in två personer i BB-huset för att de ska ha sin möhippa och svensexa samt vigsel och bröllopsfest där inne tillsammans med deltagarna. Man kan läsa om det på bland annat Aftonbladet, www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/bigbrother/article14784247.ab

    I "Kär och galen" gifte sig väl också paren direkt i tv-studion? Samt det där programmet "Fyra bröllop", där gifte sig också paren inför tv-kameror. Det finns väl många fler program också.

    Här, där jag bor, är det en festival varje sommar som heter Trästocksfestivalen. Någon sommar sökte arrangörerna till den festivalet ett par som ville viga sig på scenen under festivalen.

    Det är ju också par som gift sig tex på Ikea. Ikea i Örebro har åtminstone haft en vigsel.

    Vad tycker ni om sådant? Att gifta sig i tv, inför en massa okända människor på tex en festival eller varuhus? Hade du velat ha en sådan vigsel?


  • Svar på tråden "De gifter sig inne i Big brother-huset"
  • Juli
    Äldre 6 May 23:20
    #1

    Jag hade ladrig velat gifta mig sådär, men det är ju en rolig grej.

    Man kan ju gifta sig på skansen, det är drop in bröllop då, haha!

    www.elliwoww.blogg.se

  • Äldre 6 May 23:27
    #2

    Jamen just det, tror jag hört och sett om det på Skansen :) Jag kan tycka att visst, det kan nog vara en kul grej, men frågan är hur länge? Då tror jag ju dock att ett drop-in bröllop på Skansen eller en vigsel på en konstig plats, som tex Ikea, är en helt annan sak än att gifta sig i tex BB-huset. Alla vill ju inte ha familj och vänner närvarande och göra en stor grej av och det må så vara, där är man ju olika. Jag tänker dock att nu, de som gifte sig i BB-huset, undrar om de kommer tycka att det var en bra idé om 10, 20, 50år också? Att okända människor planerade möhippa/svensexa och att de valde att gifta sig framför hela svenska folket, men utan sina nära och kära. Jag menar inte att det absolut kommer ångra sig, det kan jag ju omöjligt veta, men jag tror att jag skulle gjort det. Det hade som sagt kanske känts som en kul grej just då, men inte senare. Nog för att de kanske har en ceremoni när de kommer ut ur huset också och sådär, men då har ju "the big moment" redan varit.


  • Guanac­a
    Äldre 28 May 11:34
    #3

    Osmakligt tycker jag, BigBrother-huset iallafall Obestämd Försår inte hur man kan vilja gifta sig där! Med risk att låta som en moraltant Flört - de super ju konstant!

  • Äldre 28 May 15:50
    #4

    Jag hade saknat min dotter och min familj alldeles för mkt för att kunna gifta mig på det sättet.


  • Äldre 3 Jun 00:06
    #5

    Haha, vi övervägde att söka till att gifta oss i BB-huset. Mest för att kunna göra det lite spontant och i så fall skippa alla "krav". Men m2b fegade ur när vi skulle skicka in ansökan xD

    Förresten, där vi firade midsommar när jag var mindre så hade de alltid en vigsel i typ 1800-tals stuk. Alltså landet på 1800-talet med allt vad det innebär (kommer inte ihåg så mycket, var så pass liten) - men de annonserar i tidningen efter par som vill gifta sig där varje år och har tydligen gjort det sen min mamma var liten på 70-talet i alla fall..

    Jag tror att man måste släppa den där "the big moment"-hysterin för att klara av att gifta sig som de gjorde i Big Brother. Alltså, egentligen är det ju som att gifta sig på en flygplats innan en semester eller vad som helst - bara att nu ger de familj och vänner i alla fall en möjlighet att se det. Så såg vi det i alla fall, innan m2b fick scenskräck och insåg hur många som skulle se det.

  • Äldre 2 Jul 13:56
    #6

    Var ju ett par som gifte sig på Gekås - ullared. :)

    Men inget för mig att gifta sig så. 

  • Äldre 2 Jul 19:19
    #7

    Ja, Ikea i Örebro tror jag det var, har ju haft ett bröllop också :P


Svar på tråden "De gifter sig inne i Big brother-huset"