• mirre0­1
    Äldre 6 May 12:36
    4037 visningar
    8 svar
    8
    4037

    cheklista med allt införbröllopet ?

    finns det någon som har en cheklista med allt som man ska inhandla inför bröllopet, jag blir liten galen här, känns som jag skriver saker men endå glömmer har kommit så här långt


    klänning


    slöja


    kostym


    bestik + glas


    dekor rosblad + servetter


    ljusstakar


    ljus


    inbjudningar


    kuvert


    frimärken


    näbb klänning


    hårspray


    puder


    fondation


    eye linjer


    lösögonfransar


    mascara


    hårnålar


    skor brud


    ballonger


    rosor levande till dekor på bord


    vaser från ikea


    tillfråga bror om att göra till och från kyrka


    handla champange frukost


    beställ tårta


    handla fikabröd


    bullar


    chokladbollar


    dammsugare


    havreflarn


    hinderprövning


    vad är det jag glömmer

  • Svar på tråden cheklista med allt införbröllopet ?
  • Äldre 6 May 12:45
    #1

    Ringar kanske? Andra smycken? Det verkar som att ni bara ska bjuda på fika efter vigseln?, då kanske dryck till fikat kan vara något att ha? En sak som ni inte behöver fixa före bröllopet, men som kan vara bra att tänka på och räkna med i budgeten är ju tackkort. Jag vet inte om ni har någon som kan fota er, men annars är en fotograf också något som många väljer att ha. Även solist till vigseln, inget man behöver dock. Skor till brudgummen? Brudbukett? Eventuellt bukett till brudnäbb? Jag vet inte om ni ska ha tärnor, men buketter till dom isåfall? Knapphålsblomma till brudgum och eventuella marskalker?

    Jag skrev upp allt som skulle köpas i olika kategorier: bruden, brudgum, brudfölje, förberedelser, trycksaker, dekorationer, blommor, smycken, bröllopsfest, mat & dryck samt övrigt. Då får man en bra översikt.


  • mirre0­1
    Äldre 6 May 12:54
    #2
    daniiel skrev 2012-05-06 12:45:40 följande:
    Ringar kanske? Andra smycken? Det verkar som att ni bara ska bjuda på fika efter vigseln?, då kanske dryck till fikat kan vara något att ha? En sak som ni inte behöver fixa före bröllopet, men som kan vara bra att tänka på och räkna med i budgeten är ju tackkort. Jag vet inte om ni har någon som kan fota er, men annars är en fotograf också något som många väljer att ha. Även solist till vigseln, inget man behöver dock. Skor till brudgummen? Brudbukett? Eventuellt bukett till brudnäbb? Jag vet inte om ni ska ha tärnor, men buketter till dom isåfall? Knapphålsblomma till brudgum och eventuella marskalker?

    Jag skrev upp allt som skulle köpas i olika kategorier: bruden, brudgum, brudfölje, förberedelser, trycksaker, dekorationer, blommor, smycken, bröllopsfest, mat & dryck samt övrigt. Då får man en bra översikt.
    tacl :) nej det blir buffe men den är redan klar och beställd
  • Cosy
    Äldre 6 May 14:39
    #3

    Du kan försöka gruppera sakerna i olika kategorier så är det lättare att överskoda.. sen kan du försöka tänka dig in vad som kanbehövas för alla moment för dagen. gå igenom allt i huvudet och skriv upp allt du behöver


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • mirre0­1
    Äldre 6 May 15:20
    #4

    tack :)


    Cosy skrev 2012-05-06 14:39:33 följande:
    Du kan försöka gruppera sakerna i olika kategorier så är det lättare att överskoda.. sen kan du försöka tänka dig in vad som kanbehövas för alla moment för dagen. gå igenom allt i huvudet och skriv upp allt du behöver
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • LiveFo­rever
    Äldre 6 May 15:47
    #5

    Tipsar om denna: www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3000246.html


    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • Äldre 6 May 16:05
    #6

    denna sida kanske kan hjälpa! Där hittar du/ni en färdig checklista på vad man behöver tänka på & när. 

    http://www.alltombrollop.com/planering/planeringsguiden/checklistan.aspx

    gå ner en bit på sidan där det står: Klicka här för att ladda ner den ultimata checklistan.
     

  • mirre0­1
    Äldre 6 May 17:04
    #7

    tusen tack den vart kannon :)


    Nikkita skrev 2012-05-06 16:05:59 följande:
    denna sida kanske kan hjälpa! Där hittar du/ni en färdig checklista på vad man behöver tänka på & när.

    www.alltombrollop.com/planering/planeringsgui...

    gå ner en bit på sidan där det står: Klicka här för att ladda ner den ultimata checklistan.
  • Äldre 6 May 17:49
    #8

    Jag hittade massa sådana listor av att googla många bra faktiskt.

Svar på tråden cheklista med allt införbröllopet ?