hellgren skrev 2012-05-05 21:44:40 följande:
Det är väl bra att man får höra både postivt om någon man funderar över MEN varför skulle det bli pinsamt och totalfiasko för ett näsduk? Det är väl att gå lite till överdrift. Tycker du inte?
Ok, nu blev det samma fel igen. Den formulering du citerar syftar alltså INTE på dina näsdukar utan på mitt hypotetiska exempel om jag hade lagt fram en idé som andra här tyckte var dålig. Alltså: om någon av mina idéer hade kunnat uppfattas negativt av gästerna hade jag hellre fått höra det före bröllopsdagen än på den.
hellgren skrev 2012-05-05 21:44:40 följande:
Min tanke med att ge gästerna näsdukar är inte att de ska bli exalterade och rörda.. Det jag inte förstår är varför det måste vara en dålig idé för att du tycker det?
Jag måste tydligen uttrycka mig tydligare och rakare eftersom du verkar läsa mina inlägg som Fan läser bibeln.
Alltså:
1) Eftersom jag och flera andra i tråden reagerar negativt på idén att dela ut näsdukar inför vigseln finns det en risk att en del av era gäster också gör det.
2) När man skriver på ett öppet forum får man inte bara de svar man har tänkt sig och vill ha, utan det kan även komma synpunkter som man inte tycker är roliga att höra. Personligen tycker jag det är bra. Det kan vara en tillgång att få höra olika personers reaktioner och synpunkter på ens planer.
3) Nu vet du att det är möjligt att uppfatta näsdukarna negativt, och därmed har du mer information när du väljer hur du ska göra. Om du väljer att genomföra det, och några av gästerna reagerar på samma sätt som flera av oss här och tycker det är lite förmätet, så behöver du därför inte bli förvånad över den reaktionen.
Har jag förklarat tillräckligt tydligt nu vad jag försökte säga?