• hellgren

Pappersnäsdukar till gästerna under vigsel

Vi tänkte dela ut pappersnäsdukar till gästerna innan vigsel, i samband med vigselprogrammen.

Jag tänkte att det borde finnas på ebay, då vi behöver relativt billiga då det är ca 90 gäster. Men jag hittar inga bra. Någon som har tips på vart de kan finnas? Gärna genomskinliga omslag.

Är det någon som delat ut näsdukar? Har ni då fäst dem tillsammans med vigselprogrammet eller hur har ni gjort?

• Svar på tråden Pappersnäsdukar till gästerna under vigsel
  • hedvig

Men hur galet är det inte att anta att gästerna ska sitta och böla? De enda som kanske fäller en tår är du och din blivande, alt era mödrar...

• operfekt

Jag tror som sagt inte att folk kommer sitta & gråta
    (även fast jag VET vissa som kommer att göra det, mer än vi två)

Det är som sagt mer än gullig detalj, något vi tror att folk kommer att le åt när de öppnar vigselhäftet.

• hellgren
    operfekt skrev 2012-05-05 13:18:04 följande:
    Jag tror som sagt inte att folk kommer sitta & gråta
    (även fast jag VET vissa som kommer att göra det, mer än vi två)

Det är som sagt mer än gullig detalj, något vi tror att folk kommer att le åt när de öppnar vigselhäftet.

Instämmer med föregående talare :)

Ni som EJ kommer att ge era gäster pappersnäsdukar behöver inte kommentera detta, då det inte var er åsikt som jag var intresserad av när jag skrev TS ;)

• Syrinx
    hellgren skrev 2012-05-05 13:36:41 följande:

Ni som EJ kommer att ge era gäster pappersnäsdukar behöver inte kommentera detta, då det inte var er åsikt som jag var intresserad av när jag skrev TS ;)

Jag gav uttryck för en åsikt som flera av era gäster mycket väl kan tänkas ha. Ibland är det bra att höra sådana åsikter innan man står där på sin bröllopsdag. Vad ni sedan vill göra med information är självklart upp till var och en.
  • hedvig
    hellgren skrev 2012-05-05 13:36:41 följande:

Åsikter får man ta på ett forum, varesig man önskat dem eller ej Och flertalet av era gäster kommer säkerligen ha samma åsikt - att det är en aning förmätet att dela ut näsdukar i förebyggande syfte. Något man som blivande brud kanske inte inser när man planerar allt till perfektion. Jag säger bara; inse när det är dags att dra i bröllopsbromsen...
  • Dazzle

Jag har minsann fält en tår på nästan alla bröllop, jag blir rörd för hur rörda de som gifter sig är..

• MajaStina

Jag blir faktiskt oxå rörd på bröllop och har väldigt svårt att hålla tårarna tillbaka. Bölar för minsta lilla vare sig det är vackert eller sorgligt. Skitjobbigt faktiskt får ja säga! Eftersom jag vet att jag är sån brukar jag ju vara garderad med en bunt näsdukar själv, men man kan ju glömma? Då är det jättepraktiskt med en näsduk i programmet tycker jag!

Och du, det är DITT bröllop och du bestämmer själv om du vill ha näsdukar eller inte!

Sen, givetvis, får man räkna med kommentarer, både bra och dåliga, men kör ditt eget race du och lycka till med ditt bröllop!!

• brideo
    MajaStina skrev 2012-05-05 16:28:09 följande:

Jag blir faktiskt oxå rörd på bröllop och har väldigt svårt att hålla tårarna tillbaka. Bölar för minsta lilla vare sig det är vackert eller sorgligt. Skitjobbigt faktiskt får ja säga! Eftersom jag vet att jag är sån brukar jag ju vara garderad med en bunt näsdukar själv, men man kan ju glömma? Då är det jättepraktiskt med en näsduk i programmet tycker jag!

Och du, det är DITT bröllop och du bestämmer själv om du vill ha näsdukar eller inte!

Sen, givetvis, får man räkna med kommentarer, både bra och dåliga, men kör ditt eget race du och lycka till med ditt bröllop!!

Jag är likadan, gråter så det sprutar. Tar med mig egna näsdukar. Har aldrig varit nåt problem
Svar på tråden Pappersnäsdukar till gästerna under vigsel