• muminmamman 81

    hjälp med färgtema!!!

    hejsan!
    vet ej vilken färg jag ska köra på? kika gärna in på min sida på galleriet ...
    finns tösernas näbbkläningar, min klänning.
    m2b ska ha mörkgrå kostym.
    brudbuketten ska nog endast bestå av kallor, vet ej färg där heller
    hjälp!!!har ingen tärna som hjälper då vi valt att ha ett rådhus bröllop med midda på restaurang för ca 50 pers..
    Mvh Nina 

  • Svar på tråden hjälp med färgtema!!!
  • VanAbo

    Vill absolut inte "bestämma" åt dig... men om jag ska utgå från brudnäbbens klänning så kanske du ska försöka rikta dig in på det aprikosa temat? Det blir ju väldigt somrigt (om du nu ska ha sommarbröllop) och dessutom väldigt stilrent mot det vita =) 

    Lycka till!  

  • daniiel

    Just nu har ni ungefär denna färgpaletten. Det är inte riktgt rätt nyanser, men bara för att få en överblick på ungefär vilka färger ni har i ert färgtema just nu.



    Jag hade nog personligen inte blandat in fler färger faktiskt, utan försökt hålla mig till dessa, men kanske i olika nyanser. Jag tycker färgerna går bra ihop och ser fint ut.
  • muminmamman 81

    näbbklänningen är lite mer gräddvit å silver
     

  • daniiel

    Svårt att få till nyanser, speciellt när man inte sett klänningen på riktigt. Det kan ju skilja mkt från bilderna. Men jag tror nog att ni skulle kunna hålla till er ungefär det färgtemat ändå. Lite rosa, aprikos/persika och grått :) Om någon fler färg ska läggas till, så röstar nog jag på turkos, grön eller lila faktiskt, men jag tycker egentligen det räcker utan ytterligare någon färg. Använd er istället av rosa, aprikos och grått i olika nyanser :)



    Lite inspiration :)
    www.theperfectpalette.com/2012/03/think-pink-pretty-palette-of-pink-gray.html
    www.theperfectpalette.com/2012/02/pretty-in-peach-palette-of-peach-gray.html
    www.theperfectpalette.com/2012/04/party-in-peach-palette-of-shades-of.html
    www.theperfectpalette.com/2012/03/spring-shades-shades-of-orange-green.html
    www.theperfectpalette.com/2011/11/festive-fall-shades-of-orange-gold-gray.html
    www.theperfectpalette.com/2011/08/autumn-i-dos-plum-lavender-copper-camel.html
Svar på tråden hjälp med färgtema!!!