• KakanMackan

    Fakta om mig och han i festhäftet?

    Sitter med festhäftet och jag har idétorka..

    I början av häftet vill jag ha lite`"fakta" om mig och min man..
    Typ:
    "Fem snabba"
    eller...
    K    ramig
    A    ningen shoppoholic
    R   essugen
    I     (kommer inte på något just nu hihi)
    N   yfiken

    Ja ungefär såhär.. Någon som har några andra tips

  • Svar på tråden Fakta om mig och han i festhäftet?
  • Strawberry

    Vi har dels en tidslinje och har även skrivit en "Det här kan vara bra att veta om oss". Där framkommer det massa udda och rolig fakta om oss och saker vi råkat ut för. Svårt att förklara men vi har exemplevis har vi ett stycke om att vi gärna bidrar med våra kunskaper när de ska göra om hemma;

    .... Att bygga garderober klarar vi galant och vi lär er gärna alla nödvändiga svordomar som behövs för att lyckas. Vi har även en bred kunskap om hur man bäst vattnar under nyinlagda golv för att åstakomma största möjliga skada.......

  • Strawberry
    Strawberry skrev 2012-04-24 22:42:38 följande:
    Vi har dels en tidslinje och har även skrivit en "Det här kan vara bra att veta om oss". Där framkommer det massa udda och rolig fakta om oss och saker vi råkat ut för. Svårt att förklara men vi har exemplevis har vi ett stycke om att vi gärna bidrar med våra kunskaper när de ska göra om hemma;

    .... Att bygga garderober klarar vi galant och vi lär er gärna alla nödvändiga svordomar som behövs för att lyckas. Vi har även en bred kunskap om hur man bäst vattnar under nyinlagda golv för att åstakomma största möjliga skada.......
    Vi har alltså renoverat om ordentligt hemma de senaste och bland annat orsakat en ordentlig vattenskada som alla nära och kära hört oss gnälla över,
  • AnnL

    Vi har skrivit brudens ord om brudgummen: "......" och brudgummens ord om bruden: "....." några rader om varandra :)

  • filibustern

    vi tänkte kanske göra en tipsrunda och så kör vi frågor om oss, och kanske någon kluring eller nåt. men fakta om oss som nästan ingen vet, t.ex vad jag sa till han när bla..bla. eller vad en klasskompis till jag sa när jag berätta att min kille var 9 år äldre. t.ex. kan bli väldigt roligt. :D

  • Cosy
    daniiel skrev 2012-04-24 22:52:24 följande:
    Vi hade såhär i mittuppslaget i festhäftet.

     



    Tummen upp för denna skapelseSkrattande

    Vi hade tänkt skriva onödig fakta eller 10 snabba så de får kolla vem av oss de är mest lik
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • MrsSilfverblad2b

    Vi skrev vår historia i punktform, ungefär som daniiels. Sen hade vi "Tack vare Eva har Adam blivit..." typ;
    Tack vare Adam har Eva blivit
    - lyckligare
    - bättre på att spara de pengar hon tjänar när hon köper saker på rea
    osv, osv

    Och så hade vi bilder på oss lite här och var i festprogrammet.


    12-05-12
  • niriel

    Oj vilka skoj idéer! Mittuppslaget från daniiel var ju jätteskoj! Bra, vi letade lite efter något att fylla ut vårt program med (just nu har vi en trave tomma sidor på slutet), det här kan ju vara en bra grej!

  • imdelicate

    Vi har skrivit lite längre texter om oss som vi har i festhäftet, och så har vi foton på oss också (allt detta får plats på en sida i häftet):


    Sara är delvis uppväxt i ett litet samhälle utanför Örebro, där hon också tillängnat sig den del av sin dialekt från Gnällbältet, som kommer fram just när hon gnäller. När Sara var 10 år flyttade hon med familjen till Åkersberga, några mil utanför Stockholm och kämpade hårt med att säga "e" istället för Gnällbältets diftongerade "äe". En kamp som fortfarande pågår, men som ständigt förloras. Kanske förloras kampen oftare under alkoholens inflytande eller vid tillfällen då tårar är närmare än skratt.

    Ändå sedan Sara var liten har hon drömt om att bli lärare, en dröm som hon förverkligar genom sina studier på Stockholms universitet. Hon har även hunnit med att studera engelska under en termin på Trinity College Dublin. Om några år blir drömmen till verklighet. Under tiden har hon följt med den blivande brudmannen till fjärran länder som Norge och Irland. 


    Brudgummen går inte bara efter ett namn, utan efter två, Daniel och Gagik. De som känt honom längst kallar honom Gagik, eller kanske oftare Gagge. Numer går han efter namnet Daniel. Han är uppvuxen i Uppsala med mor, far och en ett år yngre bror.

    Daniel lever efter filosofin sikta efter stjärnorna, landa i trädtopparna. Helst i en skog med de högsta träden. Efter att ha tagit civilingengörsexamen på KTH, flyttade Daniel till Mandal, även känt (av Daniel) som Norges Hawaii. I Mandal arbetade Daniel på dagarna som utvecklingsingenjör på ett båtföretag. Kvällstid ägnades det gemensamma arbetet tillsammans med den framtida bruden att få det norska folket att börja dansa. Mer än en gång bestod detta av att paret helt ensamma regerade på dansgolvet, dessvärre utan något arvode...

    Efter en snabb jobb och lägenhetsköpsrunda i Stockholm flyttade paret till den gröna ön Irland. Där arbetade Daniel på Google med arbetsfilosofin work hard, play hard.

    Numer är paret åter igen tillbaka på hemmaplan där Daniel kan ägna sig åt något mer lokala äventyr.


     


     
  • Plett

    Vi har väl lite gått på daniiels upplägg med först rubrikerna född, uppväxt i, studerar till, gillar, ogillar, favoritmål som rubriker. Sedan har vi två st rubriker (en i varje kolumn) som är "vi delar" och "vi delar inte" och det är väl mest egenskaper. T ex delar: simultanförmåga (ingen) och delar inte: stubin (Bs är längre). Längst ner som fotnot har vi en liiten tidslinje över vårt förhållande.

  • Oniq

    Vi var så ego att vi hade 2 uppslag: 1 sida om bruden, 1 om brudgummen och 1 uppslag om brudparet.

    Om bruden kunde ex se ut så här:

    • Hon äger mer än 55 olika sorters plåster
    • Hon kan få extrema julmustcravings i december månad
    • Hon har fått betala böter för att ha skottat snö
    • Hon har köpt vampyrtänder till priset av en tårta
    • Hon citerar mer än gärna filmen ‘Ronja Rövardotter’
    • Hon fick (nog) som liten en överdos av färgen rosa och har sedan tonåren varit en stark anhängare av ‘våga vägra rosa’ orden.
    • Hon spretar med stortårna när hon är glad.

    Om brudgummen:

    • Han har sträckt bägge ljumskarna samma kväll när han låtsasfäktades med ett metspö
    • Han äger mer än 50 olika brädspel & rollspel
    • Han skriker gärna “Dörra’n!´’ (betyder: slå upp dörren på honom) när han sitter fram i passagerarsätet på en bil.
    • Han har frusit fast i en tältduk
    • Han kan bada i mer än 2h utan att bli blöt på knäna.

    Ex från 'Om brudparet:'

    Smeknamn
    I ett svagt tillfälle råkade Micke kalla Sarah för Pussgurkan. Vad svarar man på det? Nu kallas Micke för
    Hångeltomaten.

    Första kontakten
    Första året i gymnasiet frågade Sarah en vän om han visste någon hon kunde få skälla ut. Då fick hon Mickes
    mailadress...

    Nördar
    Paret har stillsamt konstaterat att det trevligare att ligga kvar i sängen på morgonen och sortera/analysera ett
    nyanlänt ½kg paket med tärningar än att ta en kopp kaffe och läsa dagstidningen.

    (hela fästhäftet finns på sidan på länken nedanför)


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
Svar på tråden Fakta om mig och han i festhäftet?