• CoG

    I mars friade jag :)

    Den 15 mars 2009 skulle jag på bio med en kille jag dejtade och vi skulle se en film tillsammans med en av hans polare.

    Jag var där i tid, men inte min date. Via sms fick jag beskrivning av polaren som skulle finnas där och jag såg honom på håll, dock vågade jag inte gå fram och hälsa.
    Tillslut kom killen jag dejtade och presenterade mig för den där polaren, jag räckte fram handen och det gjorde han med. Men på något sätt ändrade han sig i sista stund och gav mig en kram istället!


    Det blev inte långvarit med killen jag dejtade. Det berodde kanske lite på att han jobbade natt, tränade varje dag och tyckte att min dotter var ett hinder. Man kunde inte göra vad man ville och när man ville då det fanns ett barn att ta hänsyn till....


    På facebook kommenterade jag en bild 2 månader senare som den där polaren lagt upp.
    Vi började prata över nätet, träffades hos mig.....osv

    Nu bor vi ihop, är förlovade och har en liten kille på 9 månader :)
    Då vi förlovade oss sa vi at det skulle bli bröllop "en dag", men det bestämdes inte något mer.


    Den 15 mars i år ställde jag iordning en ostbricka med goda kex och frukt då barnen somnat.
    Vi hade lite vin hemma och jag tände ljus.
    Vi satt där i soffan och det var så mysigt.
    Jag hade berättat att jag gärna ville fira 3 års dagen av vårat första möte så det visste han.
    Min sambo hämtade en present han ordnat till mig, det var en handgjord hjärtformad temugg.
    Jätte fin!

    Då hämtade jag det jag ordnat till honom...en fotobok.
    På framsidan var det en bild från SF biografen vi besäkte precis 3 år tidigare och man kunde se platsen där jag fick den där första varma kramen och under bilden stod det:
    "på sätt och vis var det precis här allt började"

    I fotoboken fanns bilder på oss och olika händelser i kronologisk ordning.
    Jag hade skrivit kommentarer och även tagit med en sång jag skrev till honom första året vi var tillsammans.
    På näst sista sidan skrev jag hur mycket han betyder för mig och sen längst ner stod det:
    "Därför vill jag nu fråga dig..."
    då han vände till sista sidan var det en bild på en ringask med hjärtan på.

    Han tittade på mig med stora ögon och jag frågade "Vill du gifta dig med mig nästa sommar?"
    Det ville han :)

    Så nu myser jag och tittar på klänningar och ringar.
    Vi är överens om hur vi vill ha det på vår dag.
    Det blir inget stort och pampigt, det viktiga är kärleken och att vi gifter oss och att de som kommer har det trevligt, njuter av maten vi ska äta samt av sällskapet.

    jag längtar :)

  • Svar på tråden I mars friade jag :)
  • blackopal

    Vad fint! Du skriver väldigt fängslande :) Grattis!

  • vinterfrost

    Grattis! Härligt o höra fler tjejer som friar! Friade själv på skottdagen

Svar på tråden I mars friade jag :)