• Tokig

Med risk för att bli tjatig... GULA SKOR?!!

Jag gör en sista desperat förfrågan till alla er duktiga där ute.

Är det någon som sett några skor där ute i webbdjungeln som liknar dessa skor?

Jag letar desperat efter ett par fina gula skor. Det ska vara en mörkare/mustigare gul, helst med hel tå eftersom jag gifter mig utomhus på hösten men en liten peep-toe kan gå bra. Låg-medium klack.

Alla bilder och skor jag hittar finns inte längre utan ligger bara på bloggar :( Har även försökt med sidor där man kan "bygga sin egen sko". Men det är för ljusgul.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-20 08:45
    För att förtydliga.

Det behöver inte vara exakt dessa skorna. Bilden visar mer stilen och färgen jag är ute efter.

Jag kommer ha en lång klänning helt i spets så de får gärna vara lite vintage för att matcha klänningen. Och som sagt, en mörkare gul. Men om det är blommor eller volanger eller nån annan utsmyckning det är inte det viktiga. (Även om dessa skorna är galet snygga :)
  • Svar på tråden Med risk för att bli tjatig... GULA SKOR?!!
  • Tokig

Jo, det skulle kunna vara ett alternativ. Har bara så svårt att förlika mig med tanken på att det inte finns ett enda par vettiga gula bröllopsskor i hela världen...

• Tokig

Nu svarade Etsy tjejen, hennes skor kostar från 225 USD!

• Lommila1

öö? jag har besällt av etsy tjejn och skorna var då ca 100 usdollar. Jag tog dom vanliga så att säga i valfrifärg med bling bling smycke

• Tokig

Loomilla1: ja, jag tyckte det lät dyrt. 100 låter mer rimligt. Blev du nöjd?

• Tokig

OK, gula skor version 2. Fick hem de där jag beställde fårn Etsy häromdagen. De är varmare i färgen än på bilden och remmarna är lite snea eftersom de var lite långa till mig så jag har inte kunnat knäppa de ordentligt i sidan. Men det är ju lätt löst hos en skomakare.
    Väldigt sköna och bra klack, men tyvärr gick de inte hem hos sambon så de kommer nog gå till försäljning.
    Nu får jag invänta klänning innan version 3 beställs.
  • Tittar förbi

Nu har jag inte läst hela din tråd, så med risk för att upprepa någon annans tips, har du hittat till Irregular choice?
    Jag såg några par som jag tycker verkar vara i "din" färg. Deras modeller är rätt speciella så alla kanske inte tycker om dem, men jag gör det!

www.irregularchoice.com

-värt ett besök även om man inte skall stå brud, även bröllopsgäster kan nog hitta något fint att ha på sig ;)

• Tokig
    Tittar förbi skrev 2012-06-20 09:59:57 följande:

Nu har jag inte läst hela din tråd, så med risk för att upprepa någon annans tips, har du hittat till Irregular choice?
    Jag såg några par som jag tycker verkar vara i "din" färg. Deras modeller är rätt speciella så alla kanske inte tycker om dem, men jag gör det!

www.irregularchoice.com

-värt ett besök även om man inte skall stå brud, även bröllopsgäster kan nog hitta något fint att ha på sig ;)

Jag ÄLSKAR deras modeller... men det finns inga som riktigt passar till den här dagen tyvärr. Hade jag kört på en kort enkel klänning så hade det nog varit givet dock.
  • Sara 120707
    Tokig skrev 2012-06-20 10:49:29 följande:
    Jag var och provade dessa förra veckan... Remmen är tyvärr för kort för mina tjocka anklar.

Riktigt synd!

Älskade rosen på dem, kanske köpa o klippa av rosen o byta ut rosetten på de andra? :-P

En diskret runda in på deichmann med en sax?

Men eller hur va de snygga? Färgen var så där varm o mustig..

Gick remmen inte runt eller hade du kunnat göra några extra hål kanske? Hålen slutade ju ganska tidigt på remmen.

• Tokig
    Sara 120707 skrev 2012-06-20 11:06:36 följande:

Riktigt synd!

Älskade rosen på dem, kanske köpa o klippa av rosen o byta ut rosetten på de andra? :-P

Gick remmen inte runt eller hade du kunnat göra några extra hål kanske? Hålen slutade ju ganska tidigt på remmen.

Nä remmen gick inte riktigt runt tyvärr. Men det var helt rätt färg!!
  • Tokig
    Sara 120707 skrev 2012-06-20 11:06:36 följande:

Riktigt synd!

För 130 kr kan det i och för sig vara värt att köpa bara för rosens skull!
  • Tokig

Äntligen! Jag har hittat MINA skor!!!

• Sara 120707
    Tokig skrev 2012-07-12 17:41:48 följande:
    Äntligen! Jag har hittat MINA skor!!!

Wiieee!!!

Grattis

Snygga!

• Tokig

Tack!!! Ett par klassiska brudskor - rainbow club, men färgade! Kommer bli perfekta när jag gått in dom (mjukar upp dom lite)

Svar på tråden Med risk för att bli tjatig... GULA SKOR?!!