• Tokig

Med risk för att bli tjatig... GULA SKOR?!!

Jag gör en sista desperat förfrågan till alla er duktiga där ute.

Är det någon som sett några skor där ute i webbdjungeln som liknar dessa skor?

Jag letar desperat efter ett par fina gula skor. Det ska vara en mörkare/mustigare gul, helst med hel tå eftersom jag gifter mig utomhus på hösten men en liten peep-toe kan gå bra. Låg-medium klack.

Alla bilder och skor jag hittar finns inte längre utan ligger bara på bloggar :( Har även försökt med sidor där man kan "bygga sin egen sko". Men det är för ljusgul.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-20 08:45
    För att förtydliga.

Det behöver inte vara exakt dessa skorna. Bilden visar mer stilen och färgen jag är ute efter.

Jag kommer ha en lång klänning helt i spets så de får gärna vara lite vintage för att matcha klänningen. Och som sagt, en mörkare gul. Men om det är blommor eller volanger eller nån annan utsmyckning det är inte det viktiga. (Även om dessa skorna är galet snygga :)
  • Svar på tråden Med risk för att bli tjatig... GULA SKOR?!!
  • Tokig

mjeanettek: Försök gärna förklara hur du menar. Skeva förstår jag inte, jag kan däremot tycka att de ser lite klumpiga ut där fram, typ trubbiga...

• Pyttsan

Jag tycker de är tjusiga! skulle själv inte klara så smal klack, men snyggt är det.

• Cosy
    Tokig skrev 2012-05-29 18:25:14 följande:
    Var lite för snabb att trycka på posta-knappen... men mina skor har kommit nu. Vad tycker ni? Ärligt?
    Kyckling gul

är du nöjd är jag nöjd ^^

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Tokig
    Cosy skrev 2012-05-29 21:19:42 följande:
    Kyckling gul

är du nöjd är jag nöjd ^^
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Hehehe, ja de är lite mörkare i verkligheten. Mer åt det guldiga/saffransgula hållet. Men absolut. De är ordentligt gula. Men det gillar jag stenhårt. Är mer osäker på om jag gillar hur de blev. Rosetten är ju helt liggande, i förlagan är den ju mer puffig. Och sen tycker jag att de ser lite klumpiga ut...
  • mjeanettek

Möjligt att det är fotot som är skevt... Vinkeln på toppen borde gå åt höger, inte vänster. Tyckte inte att de satt så bra på dig, men själva orginal skorna är kanon tuffa! Kanske det helt enkelt är fotot som inte gör de rättvisa? :)

• Tokig
    mjeanettek skrev 2012-05-30 10:11:47 följande:
    Möjligt att det är fotot som är skevt... Vinkeln på toppen borde gå åt höger, inte vänster. Tyckte inte att de satt så bra på dig, men själva orginal skorna är kanon tuffa! Kanske det helt enkelt är fotot som inte gör de rättvisa? :)
    Tack! Ja, det var som sagt nånting som gjorde att de inte kändes helt hundra. Men de var fina.

Jag vill ju så otroligt gärna ha gula skor, men jag hittar inga bra. Orginalskon har nog tyvärr för hög klack, och det är svårt att gå med slingback tycker jag.

Jag hoppas jag får hem klänningen snart så att jag kan prova skorna med klänningen. Lättare att se hur de ser ut då.

Annars är det väl bara att leta vidare... jag tar fortfarande gärna emot tips på söta gula skor!
  • MrsSilfverblad2b

Jag tycker att färgen är fantastisk! Gillar rosetten också men de ser lite långa ut. På bilden ser det ut som att man ser början på din stortå, sen är det långt fram till rundningen. Men det beror säkert på bilden. Det är något med själva rundningen också, kanske att den blir lite föör rund?

Fast de är fasligt söta också, kan du inte försöka puffa till rosetten lite? Och prova med klänningen till, det kanske passar hur bra som helst!! Såg att du hittat ett par slingbacks också, med lite för hög klack. Riktigt fina! Hur långt är det kvar till bröllopet?

Jag köpte ett par skor som var lite för höga, 11 cm. Hade med mig dem till jobbet varje dag och övade i korridoren. TIll kopiatorn, till fikarummet osv osv. Kanske kunde vara något? Fast det kanske inte är av den anledningen du inte vill ha så höga?

12-05-12
  • Tokig

MrsSilfverblad2b skrev 2012-05-31 09:35:16 följande:
    Jag tycker att färgen är fantastisk! Gillar rosetten också men de ser lite långa ut. På bilden ser det ut som att man ser början på din stortå, sen är det långt fram till rundningen. Men det beror säkert på bilden. Det är något med själva rundningen också, kanske att den blir lite föör rund?

Fast de är fasligt söta också, kan du inte försöka puffa till rosetten lite? Och prova med klänningen till, det kanske passar hur bra som helst!! Såg att du hittat ett par slingbacks också, med lite för hög klack. Riktigt fina! Hur långt är det kvar till bröllopet?

Jag köpte ett par skor som var lite för höga, 11 cm. Hade med mig dem till jobbet varje dag och övade i korridoren. TIll kopiatorn, till fikarummet osv osv. Kanske kunde vara något? Fast det kanske inte är av den anledningen du inte vill ha så höga?
    12-05-12
    Ja, de är jätte söta. Jag försökte puffa till rosetten men de har liksom limmat ihop den. Men jag ska se om det går att "riva isär". Slingbacksen är helt underbara... men som sagt just slingback tror jag är svårt att gå i.

Jag har tänkt att byta till ballerinor efter middagen så att det är hög klack är egentligen inget problem... men jag måttade ut brudklänningen i ett par 6 cm klackar så jag är rädd att klänningen blir för kort/lång om jag ändrar klackhöjden för mycket.

Dom är ganska runda. Jag har ju tidigare köpt ett par röda skor som har samma grund modell... samma rundning, Postade en bild är ovan.
    Även de känns liksom lite "klumpiga" där fram. Men egentligen på ett skönt sätt... de klämmer ju ingenstans. Är nog bara att man är ovan vid ett par lite bredare skor.

Har du bild på dina skor?
  • Tokig
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-05-31 09:35:16 följande:
    Jag tycker att färgen är fantastisk! [...]
    och.. ja färgen ÄR fantastisk... alla tips på liknande tas tacksamt emot. (att det ska vara så svårt...)
  • MrsSilfverblad2b
    Tokig skrev 2012-05-31 10:03:05 följande:
    och.. ja färgen ÄR fantastisk... alla tips på liknande tas tacksamt emot. (att det ska vara så svårt...)
    Du har kanske fått det här tipset tidigare, såg att du skrev något om etsy; http://www.etsy.com/shop/Parisxox Den här tjejen är väldigt serviceminded och kan säkert hjälpa dig med särskilda önskemål, typ gult och rosett om det är det du vill ha.
    12-05-12
Svar på tråden Med risk för att bli tjatig... GULA SKOR?!!