• LoJ

Val av ringar enligt hudton?

Någon annan än jag som bryr sig om "färgvalet" av ringarna passar ens hudton? Jag valde rött/gult guld i mina ringar för att jag passar bäst i det eftersom jag har en varm hudton. MEN jag kan inte låta bli att tänka på hur de skulle ha sett ut om de var i vitt guld som jag egentligen tycker om bäst... Jag är lite fjantig kanske men jag tycker inte om att blanda. Exempelvis finns det många många fler snygga klockor som är "silverfärgade" och de kan jag nu inte ha

• Svar på tråden Val av ringar enligt hudton?
  • Green

Nej! sånt tänker inte jag på.
    Har ringar i rött guld, silver och brons. Tar helt enkelt dom jag gillar.
    Färg på kläder och smycken i övrigt tänker jag på vad jag passar i och inte men inte när det kommer till metaller.

• Godis
    LoJ skrev 2012-04-18 20:18:21 följande:
    Någon annan än jag som bryr sig om "färgvalet" av ringarna passar ens hudton? Jag valde rött/gult guld i mina ringar för att jag passar bäst i det eftersom jag har en varm hudton. MEN jag kan inte låta bli att tänka på hur de skulle ha sett ut om de var i vitt guld som jag egentligen tycker om bäst... Jag är lite fjantig kanske men jag tycker inte om att blanda. Exempelvis finns det många många fler snygga klockor som är "silverfärgade" och de kan jag nu inte ha
    Så va jag innan också. Som mua e man ju lite "färg"skadad. 
    Men nu kör jag på det som jag gillar, dock så infinner sig ibland tanke på att blanda metaller för att kunna ha både och Skrattande
  • LillaC

Jag valde vitt guld och (tror jag själv iaf ) passar bäst i det också. Men jag är heller inte så förtjust i rött guld (till mig själv, på andra kan det vara jättesnyggt!) och hade ingen längtan efter en sån ring. Om jag verkligen hade velat haft rött guld hade jag nog tagit det även om jag inte passar i det. Sen tycker inte jag att det gör så mycket om man blandar rött och vitt, tycker tvärtom att det kan vara riktigt snyggt. Men om du nu passar bäst i rött guld och tycker att det är viktigt kanske du mest har sådana smycken också?

• Annamolly
    LoJ skrev 2012-04-18 20:18:21 följande:
    Jag med. Min hud ar vaaaaldigt ljus sa jag passar bast i gult guld, annars blir det for farglost tror jag. Fast det ville jag iofs ha i alla fall (gult guld), sa det kanske var darfor jag rationaliserade det. :) Rott guld ar extremt fint. Jag kanske tar en vigselring i rott. Jag tycker det ar fint att blanda!
Svar på tråden Val av ringar enligt hudton?