• Tinzi

Någon som är bra på Excel som kan hjälpa mig ??

Ska ha tipspromenad på bröllopet, och försöker få till en svarsblankett m. 18 frågor och alt. 1, kryss och 2.

Men kan ju inte...någon som kan hjälpa mig så vore jag oerhört tacksam.

• Svar på tråden Någon som är bra på Excel som kan hjälpa mig ??
  • Tinzi
    daniiel skrev 2012-04-18 14:07:37 följande:
    Absolut, jag gör det lite större :)

Vad skumt att rutorna inte syntes för dig :/
    Tack, och går det inte så har jag lyckas sudda ut det, kan skriva det för hand, scanna och sen skriva ut därefter :)

Tusen tack. Så skönt när man ordnar saker :)
  • Tinzi
    daniiel skrev 2012-04-18 14:14:34 följande:
    Då behöver du kanske inte ordet namn alls? Om de ska rätta själva? Ska jag ta bort summa och sätta dit antal rätt istället?
    Jo namn vill jag ha för de ska ändå lägga lapparna i en box sen som tärnorna kollar vem som vann :) men rätt, lr antal rätt bli toppen :)
  • daniiel

Summa var för att vi hade en tipsrunda där man skulle räkna vilket man hade fått flest av, mer som ett test typ :P Tänkte inte att på en vanlig tipsrunda så räknar man ju hur många rätt man har :)

• Tinzi
    daniiel skrev 2012-04-18 14:20:05 följande:
    Skickade en med "Namn" lite större samt att jag bytte ut "Summa" mot "Antal rätt" :)
    går inte med rutor via mejlen :( kan du lägga in här så sparar jag häriofrån...inte samma kvalité men det funkar ju :)
  • Sara 120707
    Tinzi skrev 2012-04-18 14:24:26 följande:
    går inte med rutor via mejlen :( kan du lägga in här så sparar jag häriofrån...inte samma kvalité men det funkar ju :)

Det kanske är enklare att göra själv i word? Då kan man sita o fixa med detaljerna oxå.

Man går i menyn och väljer "page layout" sedan väljer man där två kolumner.

Sedan går man in i "infoga" och infogar tabell i den storlek du vill ha.

• Lebendig

Om du gör den i excel måste du rita dit kantlinjerna, annars blir det inga rutor. På så sätt är excel mer flexibelt än word. 

• Lebendig

Börja med att markera alla kolumner och rader som du vill ha med. Sedan gör du följande:

• Tinzi
    Lebendig skrev 2012-04-18 15:09:59 följande:
    Om du gör den i excel måste du rita dit kantlinjerna, annars blir det inga rutor. På så sätt är excel mer flexibelt än word. 
    har inte ens excel ;( och är sååå kass på datorer!
  • Sara 120707
    Tinzi skrev 2012-04-18 15:20:01 följande:
    har inte ens excel ;( och är sååå kass på datorer!
    Vilkt ordbehandlingsprogram har du?
  • Tinzi
    Sara 120707 skrev 2012-04-18 15:07:06 följande:

Det kanske är enklare att göra själv i word? Då kan man sita o fixa med detaljerna oxå.

Man går i menyn och väljer "page layout" sedan väljer man där två kolumner.

Sedan går man in i "infoga" och infogar tabell i den storlek du vill ha.

vart hittar du detta page layot? Står väl på svenska i min antar jag, men i vilken meny?
  • Tinzi
    Sara 120707 skrev 2012-04-18 15:21:06 följande:
    Vilkt ordbehandlingsprogram har du?
    Open office?
  • Sara 120707
    Tinzi skrev 2012-04-18 15:26:10 följande:
    Open office?

Har inte open office på den här datorn men det är väldigt likt word i strukturen.

Där lär finnas en meny med en rubrik ungefär "layout" där du kan välja att ha flera kolumner tex två.

Där bör även finnas en infoga meny där du kan välja att infoga en tabell som du själv väljer dimensionerna på.

• Tinzi

Har grejjat det nu! Tusen tack :)

• Tinzi
    daniiel skrev 2012-04-18 14:18:25 följande:
    Summa var för att vi hade en tipsrunda där man skulle räkna vilket man hade fått flest av, mer som ett test typ :P Tänkte inte att på en vanlig tipsrunda så räknar man ju hur många rätt man har :)
    TUSEN tack, fick super bra nu! Bra skärpa och så tack vare dig :)
  • Tinzi
    daniiel skrev 2012-04-18 15:45:10 följande:
    Funkade pdfen alltså? :) Haha att jag inte tänkte på det direkt :P
    Nej, men valde att regidgera objekt online och sen skrev jag ut därifrån..minns knappt vad jag gjorde, men bra blev det tills slut. Nu har jag skriivt ut 66 st kopior. tack :)
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-04-18 15:46:10 följande:
    Nej, men valde att regidgera objekt online och sen skrev jag ut därifrån..minns knappt vad jag gjorde, men bra blev det tills slut. Nu har jag skriivt ut 66 st kopior. tack :)
    Haha jamen dåså, huvudsaken är ju att det löste sig :)
Svar på tråden Någon som är bra på Excel som kan hjälpa mig ??