Någon som är bra på Excel som kan hjälpa mig ??
Ska ha tipspromenad på bröllopet, och försöker få till en svarsblankett m. 18 frågor och alt. 1, kryss och 2.
Men kan ju inte...någon som kan hjälpa mig så vore jag oerhört tacksam.
Ska ha tipspromenad på bröllopet, och försöker få till en svarsblankett m. 18 frågor och alt. 1, kryss och 2.
Men kan ju inte...någon som kan hjälpa mig så vore jag oerhört tacksam.
Då behöver du kanske inte ordet namn alls? Om de ska rätta själva? Ska jag ta bort summa och sätta dit antal rätt istället?
Summa var för att vi hade en tipsrunda där man skulle räkna vilket man hade fått flest av, mer som ett test typ :P Tänkte inte att på en vanlig tipsrunda så räknar man ju hur många rätt man har :)
Skickade en med "Namn" lite större samt att jag bytte ut "Summa" mot "Antal rätt" :)
Det kanske är enklare att göra själv i word? Då kan man sita o fixa med detaljerna oxå.
Man går i menyn och väljer "page layout" sedan väljer man där två kolumner.
Sedan går man in i "infoga" och infogar tabell i den storlek du vill ha.
Om du gör den i excel måste du rita dit kantlinjerna, annars blir det inga rutor. På så sätt är excel mer flexibelt än word.
Börja med att markera alla kolumner och rader som du vill ha med. Sedan gör du följande:
Det kanske är enklare att göra själv i word? Då kan man sita o fixa med detaljerna oxå.
Man går i menyn och väljer "page layout" sedan väljer man där två kolumner.
Sedan går man in i "infoga" och infogar tabell i den storlek du vill ha.
Har inte open office på den här datorn men det är väldigt likt word i strukturen.
Där lär finnas en meny med en rubrik ungefär "layout" där du kan välja att ha flera kolumner tex två.
Där bör även finnas en infoga meny där du kan välja att infoga en tabell som du själv väljer dimensionerna på.
Har grejjat det nu! Tusen tack :)
Jag har sparat det som PDF, då ska det inte vara några problem, bara att skriva ut :)