• Sara 120707

Sista pusselbiten: Ett hårsmycke

Hej alla BT-tjejer/killar!

Jag håller på att sammanställa min "outfit" och jag saknar den sista pusselbiten, ett hårsmycke.

Nu behöver jag hjälp!

Jag är ute efter en romantisk och "mjuk" känsla.

Till klänningen kommer jag att ha ett par små hängande pärlörhängen infattade i guld och en guldberlock med tre diamanter i som halsband. Dessa smycken är väldigt små och diskreta.

På vigseln kommer jag även att ha en lång slöja i ett lager "utan" kant.

Alla tips och all inspiration tas tacksamt emot! Det enda jag verkligen inte vill ha är krona eller något kronliknande, är superfint på andra men jag tror att jag bara skulle känna mig utklädd.

Budgeten är ganska tajt.

Nedan är bilder på klänningen och frisyren.

• Svar på tråden Sista pusselbiten: Ett hårsmycke
  • Sara 120707
    hjgs skrev 2012-04-14 23:02:50 följande:

vad tror du om nått sånt här

www.ebay.com/itm/Bridal-Crystal-Faux-Pearl-Go...

såg att du inte ville ha en tiara men tänkte att denna är smal och platt som en kedja...

har sparat undan i favoriter
    så roligt, det är nämligen säljaren jag köpte min första tiara/diadem ifrån.

http://www.ebay.com/itm/Bridal-Faux-Pearl-Leaf-Leaves-Gold-Tiara-T1276-/310294509957?pt=US_Tiaras_Headbands&hash=item483efe7985

Den är otroligt vacker, men blev tyvärr lite för mkt.

• Sara 120707

Riktigt fint!!! Lite vintage understated men ändå inte pluttigt

Inte så dyrt heller, stort plus!!

Snygg lövdesign för en gångs skull

Det är bra att vara partisk ibland :-P

Sirenne skrev 2012-04-15 17:09:57 följande:
    Jag har köpt detta smycke eller vad man nu ska kalla det på etsy. Föll pladask första gången jag såg det, men vi får se om det blir använt, eftersom jag har kort hår och det kan bli att se lite överarbetat ut. är partisk som attan och tror att du skulle vara jättefin i det!
    Länk till säljaren: www.etsy.com/shop/PompAndPlumage?utm_source=c...

/S

• Sara 120707
    Sirenne skrev 2012-04-15 17:09:57 följande:
    Jag har köpt detta smycke eller vad man nu ska kalla det på etsy. Föll pladask första gången jag såg det, men vi får se om det blir använt, eftersom jag har kort hår och det kan bli att se lite överarbetat ut. är partisk som attan och tror att du skulle vara jättefin i det!
    Länk till säljaren: www.etsy.com/shop/PompAndPlumage?utm_source=c...

/S

Hur är färgen i verkligheten? Typ vintage guld?
  • yavanna81

Jag har kollat i vanliga affärer som Glitter eller H&M. Nu letar jag iofs efter lite mindre hårsmycken men jag tycker de har en del av intresse och till en mycket liten del av priset jämfört med många brudhemsidor eller brudaffärer.

• Sara 120707
    yavanna81 skrev 2012-04-15 19:34:02 följande:
    Jag har kollat i vanliga affärer som Glitter eller H&M. Nu letar jag iofs efter lite mindre hårsmycken men jag tycker de har en del av intresse och till en mycket liten del av priset jämfört med många brudhemsidor eller brudaffärer.

Jo det kan jag absolut hålla med om.

Letar mest inspiration efter vad som kan tänkas se snyggt ut och passa till klänningen/frisyren.

Värt att tänka på är att det kan funka utmärkt att köpa ett bijouterihalsband och använda som "tiara/hårband".

• Sirenne

Sara 120707: Färgen är gammal mässing/brons. Smutsigt guld kanske man skulle kunna säga? Färgen är mer sanningsenligt återgiven på mitt foto än på etsys foton...

• Sara 120707
    thessan skrev 2012-04-28 12:37:20 följande:

Hej.

Kolla in på balunz.se

Där har jag hittat mina fina smycken som jag ska ha på mig.

Lycka till!

De hade fått in lite "guld" grejer, skoj! Ska kika, tack!
  • Sara 120707

Okej tjejer! Nu har jag efter lite inspiration hittat två varianter jag gillar nu behöver jag "bara" välja.

Vad tycker ni?

Är rädd att det övre alternativet kan bli lite "gaudy" men jag vill gärna ha tankar och åsikter..

På den övre bilden ser man även de andra smyckena jag tänkt ha till.

• hjgs
    Sara 120707 skrev 2012-04-29 13:18:28 följande:

Okej tjejer! Nu har jag efter lite inspiration hittat två varianter jag gillar nu behöver jag "bara" välja.

Vad tycker ni?

Är rädd att det övre alternativet kan bli lite "gaudy" men jag vill gärna ha tankar och åsikter..

På den övre bilden ser man även de andra smyckena jag tänkt ha till.

tycker 2an är finast passar bättre till smyckerna och ser mindre "plastigt" ut, känns som mycket pärlor medans tvåan ser jättefint ut och gillar lilla rosen på sidan... men vilken trivs du bäst i?
  • hjgs

tvingde sambon att tycka till också :-P berättade inte vad jag tyckte oh han gillade 2an bäst tyckte ettan va för snirkligt.

• Sirenne

Gillar definitivt 2:an jag också!

Den första är lite för mycket. 2:an är stilfull och ser bättre ut med färre pärlor.

hoppas du blir nöjd!

/S

Svar på tråden Sista pusselbiten: Ett hårsmycke