• Sara 120707

Sista pusselbiten: Ett hårsmycke

Hej alla BT-tjejer/killar!

Jag håller på att sammanställa min "outfit" och jag saknar den sista pusselbiten, ett hårsmycke.

Nu behöver jag hjälp!

Jag är ute efter en romantisk och "mjuk" känsla.

Till klänningen kommer jag att ha ett par små hängande pärlörhängen infattade i guld och en guldberlock med tre diamanter i som halsband. Dessa smycken är väldigt små och diskreta.

På vigseln kommer jag även att ha en lång slöja i ett lager "utan" kant.

Alla tips och all inspiration tas tacksamt emot! Det enda jag verkligen inte vill ha är krona eller något kronliknande, är superfint på andra men jag tror att jag bara skulle känna mig utklädd.

Budgeten är ganska tajt.

Nedan är bilder på klänningen och frisyren.

• Svar på tråden Sista pusselbiten: Ett hårsmycke
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-04-13 22:46:30 följande:
    Jag vet hur riktigt irriterad och förbannad jag blir när jag ska sätta upp håret och försöka få i band samtidigt (brukar göra det på medeltidsmarknaderna ibland) så träna/ testa med något du har hemma först så du inte står där på bröllopsdagen med en dyr kedja som du inte får på plats som du hoppades...

Hehe, nä att få i de tror jag inte blir några större problem för mig. Sånt är mitt hår ganska samarbetsvilligt, då är det mkt svårare för mig att sticka i en tiara el likn i efterhand eftersom allting bara klänger fast i mina tunna hårstrån.

• Sara 120707
    Chicita skrev 2012-04-13 22:46:30 följande:
    Men jag får inte grekisk-gudinna vibbar av kläderna och frisyren riktigt. Det kan vara snyggt med kedjan (det kan du bara svara på själv egentligen vad du tycker), men det kan också bli helt fel...
    Känn efter, och testa dig fram Glad

Anledningen att jag tänker "enkel guldkedja" är nog främst för att jag är rädd att det blir för mycket med strass och pärlor och grejer.

Nä klänningen är ju verkligen inte den grekiska stilen men det är den rena lätta romantiska jag vill få in.

Egentligen tänkte jag mig någon sorts guldig bladslinga men jag tycker det är så svårt att hitta något som ser riktigt snyggt ut. En kam tror jag kan bli lite konstigt iom att allt hår är tillbakadraget. Att det blir en stor " bump" liksom.

Annars är ju kammar jättesnyggt när det är kam och sen löst hår bakom.

• Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-04-13 22:57:23 följande:

och den här
    Den där var fin Glad
    Det var något sånt jag tänkte på...
  • Sara 120707
    Antibridezilla skrev 2012-04-14 22:41:35 följande:

Vet inte om du har kollat in queens and bowls, men jag kan VARMT rekomendera dem!

www.queensandbowl.com/tiaras-headpieces.html

Jag gillar alla deras detaljer! Ska själv ta både skår och hårclips från dem.

Hoppas det hjälper!

Superfina grejer!!

Tack så mkt för tipset men tyvärr hade de ingenting med en guldfärgad bas

Svar på tråden Sista pusselbiten: Ett hårsmycke