• JuliBrud89

    Beställde skor från England, fick fel strl på en sko!! :@

    Åh. Jag ær så frustrerad. Bestællde ett par skor från weddings2go.co.uk 

    Nær jag skulle hæmta dom på posten idag var jag tvungen att betala øver 300 kr i tullavgift, sen nær jag kom hem och skulle prova skorna passade den ena perfekt, men den andra var trång :S Trodde mina føtter var svullna, men sen av en slump såg jag att ena skon var i fel storlek!! Ær det møjligt?!?!? Nu måste jag alltså skicka tillbaka skorna (dyrt att skicka till england) krångla før att bestælla nya utan att køpa ett par till, och betala ænnu mer tullavgift før att hæmta ut dom før att dom inte kan gøra sitt jobb rætt... Blir så TRØTT!!!

     Funderar på att skicka tillbaka dom skorna, och kræva pengarna tillbaks, (då slipper jag betala ænnu mer tull) och køpa skorna på en brudsalong istællet. Det ær dyrare, men jag blir ju tokig av sånt hær krångel!! 
    Tror det dock bara ær en olyckshændelse som inte brukar hænda.. Men ændå!

    Någon som varit med om likande?


  • Svar på tråden Beställde skor från England, fick fel strl på en sko!! :@
  • Sörön10

    Men du får väl kontakta dem och skicka bilder och visa att de gjort fel! De borde väl rimligen ta på sig att skicka en ny i rätt storlek!? Eller? Kom ihåg att var övertydlig med om det vänster eller höger bara!


  • daniiel

    Fast det ska ju vara tullfritt inom EU? Skickades paketet från England?

    Hursom så låter det ju helt.. sinnes.. att få en sko i fel storlek. Aldrig hört talas om det. Håller med Sörön dock, fota och mejla iväg och ifrågasätt vad de tänker göra åt sitt misstag.


  • augustesen

    Håller med daniiel - känns väldigt udda att du fått betala tull eftersom det är tullfritt inom EU. Jag skulle kolla upp det också, för dom skriver ju ingenting på hemsidan om att de skickas från något annat land än EU.

    Sen är det 100 % upp till företaget att skicka rätt sko, dom har gjort fel och självklart ska dom rätta det :)
    Hoppas allt löser sig!


  • JuliBrud89

    Usch ja. Tack før era svar. jag har mejlat dom. Men vet inte om det kom fram.. Konstigt. Ska førsøka ringa dom imorgon. Ja, det ær från England. Det ska bli intressant att prata ett seriøst samtal på engelska! :P

  • JuliBrud89
    daniiel skrev 2012-04-11 21:45:21 följande:
    Fast det ska ju vara tullfritt inom EU? Skickades paketet från England?

    Hursom så låter det ju helt.. sinnes.. att få en sko i fel storlek. Aldrig hört talas om det. Håller med Sörön dock, fota och mejla iväg och ifrågasätt vad de tänker göra åt sitt misstag.
    Norge ær ju inte med i EU, så det blev minsann dyrare før mig! Dær fick jag før att førsøka vara ekonomisk :P
Svar på tråden Beställde skor från England, fick fel strl på en sko!! :@