• Zaraha­ms
    Äldre 10 Apr 17:05
    1944 visningar
    5 svar
    5
    1944

    Presenter till ert bröllops party

    Jag har en fråga som jag undrar över, har ni gett presenter till tjejerna och killarna det vill säga till ert Wedding party, maid og honour and Best man.
    Om ni har gjort det som ett tack, vad har ni gett dom? Jag håller på och titta på detta då hela vårt wedding party kommer från andra länder.

  • Svar på tråden Presenter till ert bröllops party
  • Äldre 10 Apr 18:28
    #1

    Om du menar om vi har gett gåvor till vårt bröllopsfölje (brudfölje). Dvs till tärnor och marskalker så är svaret ja - för min del Flört

    Vi gav våra tärnor berlocker i silver och bärnsten, och den tärna som hade mest ansvar fick även ett par matchande örhängen-
    Marskalkerna fick halsband i mässing (medeltidstema).

    Sen fick våra föräldrar, samt tärnor och marskalker + våra båda toastmasters varsitt dryckeskärl (lerkrus) som Blå Kråkan hade gjort. Dessa använde dom under middagen och fick sedan ta med hem. 

  • Äldre 10 Apr 18:36
    #2

    Njaoe, marskalkerna fick sina skor och sina slipsar betalda. Det var 4 vänner till maken. Tärnorna, våra systrar (en syster var) fick sina klänningar betalda samt armband och örhängen. Allt detta fick de ju före bröllopet, för det användes ju då, men de fick behålla allt efteråt :) De fick inga presenter utöver det, förutom ett stort tack :)


  • Äldre 10 Apr 18:37
    #3
    daniiel skrev 2012-04-10 18:36:17 följande:
    Njaoe, marskalkerna fick sina skor och sina slipsar betalda. Det var 4 vänner till maken. Tärnorna, våra systrar (en syster var) fick sina klänningar betalda samt armband och örhängen. Allt detta fick de ju före bröllopet, för det användes ju då, men de fick behålla allt efteråt :) De fick inga presenter utöver det, förutom ett stort tack :)
    Ja, tärorna fick också hårspännen och boleros till klänningarna :)
  • Retrob­ohem
    Äldre 11 Apr 11:28
    #4

    Jag betalar tärnornas klänningar, kanske ska pyssla ihop ett smycke var oxå.


  • Stike
    Äldre 11 Apr 11:36
    #5

    Jag kommer inte ha några tärnor, det har jag aldrig velat. Min fästman kanske har en bestman? Eller så skippar vi det också. Vi kanske bara har min fästmans småsystrar som går innan mig.. vem vet! I sådana fall betalar vi deras klänningar.

Svar på tråden Presenter till ert bröllops party