• Tinzi

Sång att sjunga på vigseln?

Letar efter en sång att sjunga på vår utomhusvigsel till gitarr....några tips?

• Svar på tråden Sång att sjunga på vigseln?
  • JuliBrud89

Tror vi kommer ha Elton John - Your song. Sjukt fin låt.med perfekt budskap!

• amek

Jag ska sjunga Kärleken förde oss samman med Ulf Lundell(jag ska inte sjunga med honom dock:)) på ett bröllop nu till pingst, hade inte hört den förut men den är jättefin och inte så svårsjungen!

• Blåklocka2012
    Pertinax skrev 2012-05-06 21:32:40 följande:
    Skulle vilja ha lite feedback på den här låten:
    " target="_blank">

The story i Sara Ramirez version. Älskar den och har en kompis som jag tror skulle kunna göra den rättvis. Men passar den på bröllop?
    Den är verkligen underbar, men något kontroversiell i både text & ton.. Så kanske på ett borgerligt bröllop...? Beroende på hur man framför den i alla fall...
  • JennyMaria

Blandar mig i här lite =) Hittar inget lite mer "glatt" som vi kan gå ut till....

• MajaStina

En vän till oss ska sjunga Lyckorus av Elin Sigvardsson. Den är bara sååå vacker!

Lyssna här:
    ">

En annan som vi funderade på som oxå är fin är Annars stod vi aldrig här med Daniel Lindström.

Oxå jättefin!

Jag sitter o lipar varje gång jag lyssnar på dom vid datorn! Hur ska jag kunna hålla mig i kyrkan??

Lycka till med letandet!

• MajaStina

Är oxå ute efter nåt glatt att gå ut till! Vi funderar på Danny Saucedo´s Amazing. Den är både glad och texten är faktiskt rätt passande... Men vi funderar vidare ett tag till!!

JennyMaria skrev 2012-05-17 21:30:27 följande:
    Blandar mig i här lite =) Hittar inget lite mer "glatt" som vi kan gå ut till....
  • Koloratur

Så skimrande var aldrig havet brukar folk ofta be mig sjunga på vigslar. Funkar väldigt bra till gitarr! :)

• JennyMaria
    MajaStina skrev 2012-05-17 21:40:59 följande:

Är oxå ute efter nåt glatt att gå ut till! Vi funderar på Danny Saucedo´s Amazing. Den är både glad och texten är faktiskt rätt passande... Men vi funderar vidare ett tag till!!

=) Den e nog inget alternativ för oss, min blivande "avskyr" Danny =) Haha Annars är den ju klockren =)
  • Insanire

Vi ska ha 3 solosånger:

Feels Like home - av Chantal Kreviazuk
    Come what may - från Moulin Rouge
    At the Beginning - från Anastasia

JennyMaria skrev 2012-05-17 21:30:27 följande:
    Vi kunde inte bestämma oss för en utgångssång/musik så vi kom överens med organisten att det blir två.
    Han kommer att spela en del ur musikstycket Charriots of Fire, som är med i många filmen. Från det musikstycket gör han en övergång till "We go together" från Grease som han och vår solist sjunger tillsammans. =) Så det blir ganska glatt att gå ut till.
  • joliegirl
    Tinzi skrev 2012-04-06 16:26:12 följande:
    Letar efter en sång att sjunga på vår utomhusvigsel till gitarr....några tips?
    Absolut Kärleksvisan med Sarah Dawn Finer !! Den ska min bästa vän ( brudtärnan) sjunga för oss i kyrkan.
  • Anneli256

">

denna tycker jag är jättevacker :)

• Lucky Heart

Vi hade "Kärleken förde oss samman" av Ulf Lundell och "Ett av dom sätt" av Peter LeMarc. Så fina bägge två

Svar på tråden Sång att sjunga på vigseln?