• Tinzi

Sång att sjunga på vigseln?

Letar efter en sång att sjunga på vår utomhusvigsel till gitarr....några tips?

• Svar på tråden Sång att sjunga på vigseln?
  • Tinzi

*puffar* fler?

gärna svenska...

• say yes

Kolla Sofia Karlssons sånger (de hon sjungit), massor av fina visor där sen tycker jag att "guld i dina ögon" med Carola är fin och likaså flera av Ted gärdestads låtar liksom Lisa Nilssons "himlen runt hörnet" och "jag ger dig min morgon" som är skriven av fred Åkerström och finns i massor av olika versioner också framförd av Håkan Hellström och även Carola har gjort en version av den." Öppna din dörr" m Tommy nilsson är också fin. Bland de engelska tycker jag "i belong to you" med Lenny kravitz är fin. Kommer jag på fler så lovar jag att uppdatera m nu står det lite still

• Pertinax

Skulle vilja ha lite feedback på den här låten:

The story i Sara Ramirez version. Älskar den och har en kompis som jag tror skulle kunna göra den rättvis. Men passar den på bröllop?

• Josefina
    Sirenne skrev 2012-05-06 21:43:00 följande:

" target="_blank">

Sofia Karlsson! 
    Wow!! Den här gillar jag jättemycket! Hoppas mannen blir lika glad, jag börjar ju nästan gråta här vid datorn så fin den är :)
  • Misswert

Vi kommer ha Det är bara vi med Carola
    ">

Sedan kommer vi ha Truly Madly Deeply med Savage Garden
    ">

• CJIGBG

Vi kommer att ha en solosång med kristallen den fina, lite dämpad och melankolisk vet jag att vissa tyckt men det gör inget tycker vi :) Sedan insåg vi att det blir så bra för det är precis innan löftena och så som den ska sjungas dvs en extra touch med texten i andra versen: "Och om jag än fore till värdenes ände så ropar mitt hjärta till dig. Och om jag än fore till värdenes ände så ropar mitt hjärta till dig. Till dig, min vän och älskogsblomma! Ack om vi kunde tillsammans komma och jag vore vännen din. och du allra kärestan min! du ädela ros och förgyllande skrin."

• Five year engagement

vi funderar på Vonda Shepard med "I only want to be with you"
    ">

sen gillar vi även Sarah Dawn finers klassiska bröllopsvisa! =)

• Five year engagement

fyller på med flera allt eftersom jag kommer på dem! =)

Magnus Bäcklund med "In the name of love" fast akustiskt tror jag blir jättefint och stämningsfullt!

Svar på tråden Sång att sjunga på vigseln?