• MatsoLotta

    Morgongåva till m2b

    Tänkte jag skulle köpa en morgongåva till den blivande mannen. Men vad ska man köpa??


    Någon fler som ska köpa morgongåva till sina m2b?


    Och vad ska ni isåfall köpa?

  • Svar på tråden Morgongåva till m2b
  • MrsSilfverblad2b

    Jag ska ge min blivande ett par manschettknappar i silver. På framsidan ska tecknet för evighet vara ingraverat och på baksidan ska det stå S <3 M på den ena och vår bröllopsdag på den andra. Han ska få dem i morgongåva fast samma morgon som vi gifter oss och inte dagen efter eftersom jag tänkte att han skulle ha dem på sig då vi gifter oss. Tänkte också skriva ett brev och berätta vad han betyder för mig. 

    Min m2b har kostym på sig varje dag på jobbet så manschettknappar  använder han ganska ofta!


    12-05-12
  • MariaFredrik12

    Mrs Silfverblad: Var har du hittat dem?? Jag tänkte oxå ge något liknande....

  • lordoz

    Ge honom en stjärna: osr.org/sv/

    och förklara att han är solen i ditt liv (solen är ju en stjärna om jag inte minns helt fel). :)

  • Fiaa

    Jag har fixat så att vi kommer tatuera oss dagen efter :) en liten symbol som vi båda kan relatera till :)

  • Gina1
    Jag ska låta en konstnär måla av mig (naken) ;) ska bli så kul!!
  • sommarblommor

    Tack, jag beställde också ett par där nu med våra namn i

  • lilja
    Gina1 skrev 2012-04-23 16:03:42 följande:
    Jag ska låta en konstnär måla av mig (naken) ;) ska bli så kul!!
    Coolt!
    * 21 juli 2012 *
  • MatsoLotta

    Kom på nu att han har önskat sig en kamera för länge sen. Kan man ge det ??

  • Sara 120707

    Det här med morgongåva är så svårt. Beständiga saker är ju perfekt men jag prioriterade något jag visste att min (nördiga) sambo skulle älska.


    Han ska få en jedi-morgonrock

  • niriel

    För en med en m2b som aldrig har smycken eller har förstått vitsen med klockor eller bara har kostym om han verkligen måste är det ohyggligt svårt.. Men bra idé där med gitarren! Kanske ska försöka hitta en fin stålsträngad aukustisk åt honom, det har han pratat om i evigheter nu..

  • sommarblommor
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-04-23 16:10:58 följande:
    Jag har köpt de här: www.m925.se/product_info.php?cPath=71_73&prod... (men inte fått dem ännu)

    Det finns även fina på: byhovland.se, sagaofsweden.se, amandaegilson.com och familjesmycken.se
    12-05-12
    Jag beställde också från henne och det tog lång tid så jag mailade och frågade. Hon sa att hon lagt paketet på lådan i fredags men fortfarnade har inga manchettknappar kommit. Jag börjar bli orolig nu eftersom jag tänkte ge honom dem i present när han fyller år om bara några dagar. Det ska stå våra namn i och jag tänkte att han kunde ha dem på bröllopet om han vill.
    Är det någon som beställt från detta företag och fått sina saker levererade? 
  • Cattis77

    Måste ha er åsikt om min idé:
    Min kära sambo älskar att löpträna, och springer alltid göteborgsvarvet varje år samt ett mindre stadslopp i vår hemstad. I år missar han (ännu ovetandes) gbg varvet då hans kompisar råket lägga hans svensexa just denna dag. Nu funderar jag på att ge honom midnattsloppet i morgongåva. Dvs, anmäla honom och betala startavgiften. Är det töntigt/tråkigt? Borde man ge något "finare" i morgongåva kanske? Vad säger ni?

  • lilja
    Cattis77 skrev 2012-05-10 18:54:17 följande:
    Måste ha er åsikt om min idé:
    Min kära sambo älskar att löpträna, och springer alltid göteborgsvarvet varje år samt ett mindre stadslopp i vår hemstad. I år missar han (ännu ovetandes) gbg varvet då hans kompisar råket lägga hans svensexa just denna dag. Nu funderar jag på att ge honom midnattsloppet i morgongåva. Dvs, anmäla honom och betala startavgiften. Är det töntigt/tråkigt? Borde man ge något "finare" i morgongåva kanske? Vad säger ni?
    Är det något som betyder mycket för honom så tycker jag att du kan köra på det! Allt är ju relativt, och det som är av värde för den ena är kanske inte värde för den andre.
    Min sambo tyckte jag kunde köpa en ny tv till sovrummet... Jättekul!
    Tror han får en tatuering som han vill göra.
    * 21 juli 2012 *
Svar på tråden Morgongåva till m2b