• December

    Vinterbröllop färgtema. Vitt, rött, klarblått. Hiss eller diss?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vinterbröllop färgtema. Vitt, rött, klarblått. Hiss eller diss?
  • December

    Måste ju få in snöflingan också! Undrar om jag inte vill ha det kallt ändå :)

  • teddy
    December skrev 2012-03-30 18:23:21 följande:
    Måste ju få in snöflingan också! Undrar om jag inte vill ha det kallt ändå :)
    Jag tänker som så att snöflingorna kan du ju kombinera me vilken färg du vill! :P
  • teddy

    Här e ett av mina favoritkollage som jag hittat på google...
    vinterbröllop me lila! :)

     

  • December
    Chicita skrev 2012-03-30 18:22:53 följande:


    Inbjudningar förslag - fast rött istället för cerise
     
     
    WOW!!!!!!! Den där tårtan liknar lite den vi ska ha, fast utan rosorna! Men nu ser jag att det är jättesnyggt med rosor också :))) Tack den här måste jag visa för min m2b :))
  • December
    teddy skrev 2012-03-30 18:38:23 följande:
    Här e ett av mina favoritkollage som jag hittat på google...
    vinterbröllop me lila! :)

     
    Riktigt stiligt!! Lovely!
  • Chicita
    December skrev 2012-03-30 18:42:39 följande:
    WOW!!!!!!! Den där tårtan liknar lite den vi ska ha, fast utan rosorna! Men nu ser jag att det är jättesnyggt med rosor också :))) Tack den här måste jag visa för min m2b :))
    Varsegod Glad
    Tänkte att det måste gå att hitta något vintrigt med snöflingor och ändå få in det röda som han så gärna ville ha...

    Om ni har silver med så kommer du ändå få den där "kalla och vintriga" känslan. Var sparsmakad med det röda så blir det så väldigt mycket mer effekt i de få glimtar som dyker upp här och där 
  • knyttan

    Hej! Tänkte bara tipsa om en sida jag hittade av en slump när jag googlade vårat färgtema (som råkade vara exakt ett av deras föreslagna...)
    www.theperfectpalette.com/p/colors.html

    Gå in där o klicka på den färgen du vill ha så får du en massa förslag på olika paletter som kan kombineras! Jag blev genast helt såld och har nu kommit på ideer för ungefär fem bröllop till Skrattande Jag äälskar att kombinera ihop olika färger!!

  • December
    knyttan skrev 2012-03-31 10:03:55 följande:
    Hej! Tänkte bara tipsa om en sida jag hittade av en slump när jag googlade vårat färgtema (som råkade vara exakt ett av deras föreslagna...)
    www.theperfectpalette.com/p/colors.html

    Gå in där o klicka på den färgen du vill ha så får du en massa förslag på olika paletter som kan kombineras! Jag blev genast helt såld och har nu kommit på ideer för ungefär fem bröllop till Skrattande Jag äälskar att kombinera ihop olika färger!!
    Perfekt!! Och vem säger att man måste ha 3 färger bara om nu vitt är ett av de (vilket är vanligt för bröllop)... Tror jag kör 3 färger + vitt!!! Jippie!
  • Nikkita

    Rött & blått kan bli fint om det är ljusare blå, detta kanske blir för turkost för din blivnade?!? 
    Turkos-rött färgtema på bröllop

    Rött & grönt kankse fungerar bättre för er? 
    Röd-grönt färgtema på bröllop

  • knyttan
    December skrev 2012-03-31 12:37:02 följande:
    Perfekt!! Och vem säger att man måste ha 3 färger bara om nu vitt är ett av de (vilket är vanligt för bröllop)... Tror jag kör 3 färger + vitt!!! Jippie!
    Hehe, nä precis! Man kan ju ha bara en färg - eller fem! Eller så kan man tänka mer som en färgskala, det gör jag!
  • Mollee

    Du hade fått väldigt många fina förslag; jag gillade det med rött och ljusturkos! För rött/vitt/blått löper väldigt stor risk att se ut som en amerikansk vallokal...

  • Syrinx

    Jag röstade att jag gillar, men sedan kom jag på att jag nog tänkte på fel blå färg. Ett vinterbröllop kan nog bli supersnyggt med vitt, rött och riktigt isblått! Typ såhär:



     Med den blåa som kom upp i tidigare inlägg håller jag med om att det blir alldeles för amerikanskt för min smak. 
  • MrsT2011

    Jag är ledsen TS men jag är allergisk mot kombon blått och rött. Vet inte varför, enda förklaringen jag kan komma på är att fotbollslaget i min hemstad (Helsingborgs IF) har dräkter i denna färgkombo. Kan även vara att kombon förekommer i midsommarbuketter med vallmo och blåklint. (fel årstid alltså)

    Förslag till andra kombinationer:

    - Vitt, rött och guld.
    - Vitt, rött och silver.
    - Vitt, rött och mörkgrönt (tänk murgröna eller barrträd).
    - Vitt, blått och silver.
    - Vitt, klarblått och isblått.
    - Vitt, klarblått och turkos.

    Lycka till!

  • December
    MrsT2011 skrev 2012-04-01 15:36:19 följande:
    Jag är ledsen TS men jag är allergisk mot kombon blått och rött. Vet inte varför, enda förklaringen jag kan komma på är att fotbollslaget i min hemstad (Helsingborgs IF) har dräkter i denna färgkombo. Kan även vara att kombon förekommer i midsommarbuketter med vallmo och blåklint. (fel årstid alltså)

    Förslag till andra kombinationer:

    - Vitt, rött och guld.
    - Vitt, rött och silver.
    - Vitt, rött och mörkgrönt (tänk murgröna eller barrträd).
    - Vitt, blått och silver.
    - Vitt, klarblått och isblått.
    - Vitt, klarblått och turkos.

    Lycka till!
    Tack!!
    Funderar på (håll i hatten nu)

    Vitt, guld, lila, rött :)
Svar på tråden Vinterbröllop färgtema. Vitt, rött, klarblått. Hiss eller diss?