• Annaly­n Claire
    Äldre 29 Mar 17:44
    4825 visningar
    21 svar
    21
    4825

    Elak kommentar? Vad tycker ni....?

    Jag fick en kommentar av en bekant idag ang. vårt bróllop. Vi gifter oss den 30:e Juni i år. Jag är 32 och min blivande make är 39. Jag har varit gift en gång tidigare (katastrofalt äktenskap där jag blev misshandlad mm....). Och hon frågade helt allvarligt om jag verkligen skulle ha ett så stort, fint bröllop när jag redan "fått"gifta mig en gång. Vad sjutton svara man på det??!?!! Jag blev så paff att jag bara stammande gick där ifrån. (Kan tillägga att mitt fórsta bröllop ägde rum när jag var 18.....)

  • Svar på tråden Elak kommentar? Vad tycker ni....?
  • Äldre 29 Mar 19:47
    #11

    För att skratta lite mer...
    Läs den här tråden ända från början annars missar du många referenser som återkommer senare Flört 

  • Äldre 29 Mar 19:47
    #12

    Hmm kanske ska ha länken med också Oskyldigwww.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

  • Anneli­256
    Äldre 29 Mar 20:47
    #13

    Vissa människor har helt enkelt märkliga åsikter..


    Både jag och min m2b har varit gifta tidigare.. jag i kyrkan (när jag var 18) och han borgerligt. Nu ville han ha ett stort kyrkbröllop med frack och lång klänning. När jag pratade med en bekant så sa jag: Jag är sååååååå nervös.


    Hon: Jaha för vad folk ska tycka eller


    Jag: vadå..


    Hon: Ja att du ska ha lång klänning ( med hänsyfning på min ålder då, samt att jag varit gift innan)


    Jag: hahaha du Jag skiter högaktningsfullt i vad folk tycker.. vill dom inte komma så är det upp till dom..


    Efteråt så var jag ganska skakad.. tanken hade faktiskt inte föresvävat mig att det finns så trångsynta fördomsfulla människor som verkligen tycker så som hon.. och finns det en så finns det säkert flera. ..


    Jag tröstar mig själv med som sagt var dom som inte vill komma kan utebli.. o jag får kärleken i mitt liv.


    Nä du kära trådstartare.. som en hel del har rått dig till tidigare det är inte lönt att lägga energi på såna människor..men jag förstår din förvåning / bestörtning över responsen hon gav...


    Njut och lycka till.

  • Äldre 29 Mar 22:44
    #14
    Anneli256 skrev 2012-03-29 20:47:38 följande:

    Vissa människor har helt enkelt märkliga åsikter..


    Både jag och min m2b har varit gifta tidigare.. jag i kyrkan (när jag var 18) och han borgerligt. Nu ville han ha ett stort kyrkbröllop med frack och lång klänning. När jag pratade med en bekant så sa jag: Jag är sååååååå nervös.


    Hon: Jaha för vad folk ska tycka eller


    Jag: vadå..


    Hon: Ja att du ska ha lång klänning ( med hänsyfning på min ålder då, samt att jag varit gift innan)


    Jag: hahaha du Jag skiter högaktningsfullt i vad folk tycker.. vill dom inte komma så är det upp till dom..


    Efteråt så var jag ganska skakad.. tanken hade faktiskt inte föresvävat mig att det finns så trångsynta fördomsfulla människor som verkligen tycker så som hon.. och finns det en så finns det säkert flera. ..


    Jag tröstar mig själv med som sagt var dom som inte vill komma kan utebli.. o jag får kärleken i mitt liv.


    Nä du kära trådstartare.. som en hel del har rått dig till tidigare det är inte lönt att lägga energi på såna människor..men jag förstår din förvåning / bestörtning över responsen hon gav...


    Njut och lycka till.


    Men vänta här nu, menade hon att folk skulle störa sig på att du hade lång klänning för att du är "äldre" och omgift?

    Jag har hört folk gnälla över att man gifter sig i kyrkan andra gången (istf borgerligt), eller över att man har vit klänning (trots att inte ens de flesta förstagångsbrudar är oskulder längre), men ska man alltså inte ens få ha lång klänning? Fan vilket tråkigt liv hon måste ha...
  • Millan 77
    Äldre 29 Mar 22:52
    #15

    Jag har oxå varit gift en gång innan, jag var då . Då var det ett lite mindre bröllop med närmaste släkten som gäster. Denna gång är det mer påkostat, och vänner är inbjudna, jag kommer ha lång klänning och köra hela racet som om det vore första gången. Folk får tycka vad dom vill men jag vet att vi kommer att vara nöjda och lyckliga över att vi får som vi vill ha det.

  • Anneli­256
    Äldre 30 Mar 13:26
    #16

    Hahahah ja lr hur.. o det som är väldigt märkligt är att personen som fällde kommentaren var yngre än mig ung i 30 års ålder. Hon reagerade på att jag har vit (gräddvit) klänning och att den är lång.. För mig är det självklart speciellt med tanke på att min m2b ska ha frack.. Men som sagt var det finns människor som ska ha åsikter och synpunkter om det mesta.. bara att försöka skaka av sig. Dessutom så är hon inte bjuden till bröllopet.. jag vet inte om det är detta hon egentligen är "sur" över då jag faktiskt bjudit andra från arbetsplatsen. Men hon är inte heller den enda som inte är bjuden utan det finns flera andra som inte är inbjudna (man kan ju inte bjuda alla) . Har valt att bjuda dom som står mig närmst helt enkelt. Eller hur Millan, håller med dig att folk får tycka precis vad dom vill :)

  • ElinFa­lk85
    Äldre 30 Mar 14:38
    #17

    ge henne en smäll på käften....eller nä kanske inte :p.

  • Rosend­al22
    Äldre 30 Mar 18:56
    #18

    Ha ha, oj säger jag bara! Skratta åt eländet bara och ha ett sjujäklans roligt bröllop!

    Själv är jag snart 38 och m2b 52. Vi gifter oss den 26 maj med pompa och ståt. Gubben har varit gift, gifte sig enkelt då. Nu vill han ha ett stort och påkostat bröllop för att fira att han äntligen hittat sin själsfrände! Min klänning är vit, stor och maffig trots att jag inte är 18 år och oskuld.

    Gör helt enkelt det ni känner för - det är Er speciella dag och den skall vara allt det ni vill! Vill du gifta dig i en röd klänning - gör det... Ta den där knäppa bröllopstårtan som just ni vill ha. INGEN annan bestämmer utan dagen är till för Er kärlek!

    Själva så skall vi ha det som för oss ser ut att bli vårt sagobröllop! Med mycket humor!

  • Skövde­Sophie
    Äldre 30 Mar 19:11
    #19

    Folk har alltid åsikter som de gärna delar med sig av. Kör på bara och skaka av dig den tramsiga kommentaren.
    Grattis till kärleken!  

  • Blivan­de fru B
    Äldre 18 May 21:16
    #20

    Många delar frikostigt med sig av syrliga komentarer.
    Komentarer jag fått :
    * Är det inte bättre att ni renoverar huset? (En komentar från min mamma OBS: Det är HENNES hus vi hyr & bor i & som hon tycker att vi ska betala renovering för Förvånad ).

    * Men det förstår du väl,att det inte kommer hålla?! ( En vän som för tillfället var nyskild,jag lät den komentaren bara rinna av mig Flört ).

    * Du är ju knappast oskuld,vad ska du gifta dig i ? ( Jag är visst oskuld,mina 5 barn är jungfrufödslar allihop & min klänning är JÄTTE VIT & jag kommer vara sjukt vacker fick en annan vän till svar ).  

    Det finns många bittra människor som inte vet/kan bättre..................
    Skit samma om det är 10:e gången du gifter dig,du/ni får väl ha en dunderfest om ni vill & om det är opassande för dem,så behöver de ju inte vara med då.

  • gbg201­2
    Äldre 19 May 09:29
    #21

    Ärligt talat vilka idioter det finns! Skit i det och vet du vad jag tror hon bara är avundsjuk på dig. Det har jag märkt alla tjejer som beter sig såhär verkar mest bara avundsjuka på att de inte hittat en bra man eller kan ha ett fint bröllop själva!

Svar på tråden Elak kommentar? Vad tycker ni....?