Hur ska du göra med ringen?
Hur gör ni? behåller förlovningringen och har båda, eller har ni endast vigselringen sen?
Hur gör ni? behåller förlovningringen och har båda, eller har ni endast vigselringen sen?
Jag har en ring, 7 mm bred. Fanns typ ingen ring som passade ihop med min förlovningsring, och dessutom är jag inte så tilltalad av att ha två ringar.
Vi har inte förlovat oss utan ska "bara" gifta oss, alltså kommer vi enbart ha vigselring :)
Jag kommer bara att ha vigselring.
Förlovningsringen är i titan eftersom min sambo såååå gärna ville ha i det och jag gick med på det, nu (tre år efter förlovning) har han kommit fram till att det jag ville ha var bättre så när vi gifter oss kommer vi köpa nya ringar i vitt guld istället.
Jag ska bara ha förlovningsringen. Har inte fått hem den än och den kommer inte vara graverad. Kommer att gravera den till bröllopet istället för att köpa en till ring. Vill ändå bara ha en :)
Jag har egentligen alltid trott att jag "bara" skulle ha en ring, vet inte varför, det har bara känts så naturligt för mig.
Men när jag o sambon förlovade oss så gjorde vi det med enkla silverringar - inget fel på det iofs, de är söta, och jag trivs med min.. men när det började närma sig giftemål så fick vi ärva mina morföräldrars vigselringar i rött guld och ville så klart göra något av det... och det gick inte riktigt att kombinera med de ringar vi hade sen tidigare. Plus att jag hittade en kombination med två ringar som jag blev förälskad i och då bestämde vi oss för att jag skulle ha två ringar istället. Men jag kommer inte att börja använda dem förrän tills jag är gift. Så jag antar att man kan se det som att jag kommer att byta ut min förlovningsring i silver mot två vigselringar i guld... den ena har datumet för giftemålet ingraverat och i den andra står det bara "amor, siempre" eftersom min sambo är spansktalande.
Så vi gör en liten konstig och bakänd variant
Jag var jätte sjuk när vi gick för att bestamma vilken förlovningsring jag skulle få. Nu ångra jag den som jag bestämda mig och min kille forstår det. Vi har bestämt oss att han ska hitta nån annan ring till vigsel för mig, nånting som påminner honom om mig. Jag tycker det är rätt romantiskt att han bestämmar min ring och jag bestämmar sin ring. I allafall, jag tror det bli 2 ringar till varsen men det kanske bli 1 ring till varsen.
/Lacey
Min förlovningsring är vald utefter den blir tillsammans med en vigselring, det är en ensstansring som sen kommer "ligga" lite över vigselringen. Fick prova en komination med vigselring när vi tittade på förlovningsringar och just kombinationen var det jag blev förälskad i. Exakt hur vigselringen kommer se ut är inte bestämt men istort sett som den jag provande i sambnad med förlovningen.
Kommer ha både förlovningsring + vigelring samt att min m2b funderar på attge mig en tredje ring i morgongåva.
Jag ska ha två och även min m2b.
Vi förlovade oss för sju år sedan utan en tanke på hur vi ville ha vigselringarna. Då köpte vi en enkel i vitguld med en liten sten i till mig och en lite bredare slät till honom. Nu har jag lagt till fler stenar i min förlovningsring för att den ska passa bättre ihop med den solitärring jag ska ha som vigselring.
M2b ska ha en ganska bred slät ring i gult guld som vigselring och i kombination med den lite smalare förlovningsringen i vitguld blir det en snygg "effekt".
Jag bestämde mig idag för att bara ha en ring.
Vi var på stan för att kolla på vigselring (en enkel slät eftersom jag har stenar i förlovningsringen) men när vi kollade blev jag så stressad att min blivande undrade vad det var för fel på mig, han tyckte jag betedde mig jättemärkligt. Och ja, jag kände mig jättekonstig, ville bara därifrån... vi gick iväg en stund, kom tillbaka och hade bestämt mig, då började tjejen i butiken ifrågasätta mitt val. Fel fel, när jag väl har bestämt mig vill jag inte bli ifrågasatt.
Det hela slutade med att vi gick därifrån och jag insåg att jag inte måste ha en extra ring. Jag är ingen ringmänniska ändå och så sparade vi in några tusenlappar på det! :)
Vi kommer bara att ha vigselringarna efter vigseln. Vi köpte stålringar till förlovningen och ska nu köpa ringar i titan eller volfram som är ett ännu hårdare material så det blir lite symboliskt att byta ut förlovningsringarna.
Dock funderar vi lite på vad vi ska göra med våra förlovningsringar då det känns väldigt fel att lägga dem i en låda och glöma bort dem. Det återstår att se vad det blir.
vi kommer ha två ringar båda två. dock så passar inte våra förlovningsringar med våra vigselringar så vi ska byta ut förlovningsringarna. jag kommer ha min gamla förlovningsring på andra handen tror jag =). diamanten som finns i den kommer dock att få följa med till den nya ringen. (en liten fin diamant, men dock en äkta diamant =))
jag ska behålla min förlovningsring, men ny gravering och så ska ja sätta in diamanter i den :) har för litet finger för att ha vigselring oxå :P
Tycker det är självklart att man har på sig båda ringarna sen finns det kanske tillfällen som inte är så praktiska att ha på sig smycken :)
Vi har valt att ha vigselarmband i stål. En platta där vi graverar våra namn på undersidan (precis som i en ring) och ett gemensamt citat på ovansidan.
Jag ahr dock en förlovningsring men inte min sambo.
Vi har valt att ha vigselarmband i stål. En platta där vi graverar våra namn på undersidan (precis som i en ring) och ett gemensamt citat på ovansidan.
Jag ahr dock en förlovningsring men inte min sambo.