• Marylo­js
    Äldre 21 Mar 12:23
    2222 visningar
    6 svar
    6
    2222

    Behöver input på vår hemsida

    Hej!

    Nu skulle vi gladeligen ta emot input på vår hemsida.

    http://marie-louiseochkalle.se/

    De ändringar som vi vet ska göras är ändra färg på våra namn på startsidan, fylla på info om middag och fest samt byta ut några bilder.

    Vad mer för info behöver man, vad vill man veta och vad kan vi hitta på för kul? 

  • Svar på tråden Behöver input på vår hemsida
  • Äldre 21 Mar 12:30
    #1

    Det är svårt att säga. Det ska ju spegla er och det kommande bröllopet.

    Så här såg vår ut i alla fall om du vill kika och kanske få inspiration
    medeltids.brollop.com

    Vi  försökte uppdatera strax innan bröllopet och lägga in "hur det blev" på möhippa / svensexa. Men av någon anledning kunde vi inte uppdatera då. Så vi har inte lagt något mer krut på sidan efter det..

  • Mariem
    Äldre 21 Mar 12:31
    #2

    Min spontana tanke är att den inte känns så romantisk...


    Det jag skulle föreslå är: Bild på er, berättelse om hur länge ni varit tillsammans, hur frieriet gick till... mm.


    Om ni har något tema som går igen i färger, ciat, symboler osv är det ju läge att ha med det även på hemsidan.

  • Marylo­js
    Äldre 21 Mar 12:38
    #3

    Vi är nog inte så romantiska.  

    Men det är bra synpunkter, jag känner själv att lite mer personlig info vore trevligt.  Och ja, lite färger ska ändras, helt rätt! 

    Kom jättegärna med fler synpunkter!

  • Äldre 21 Mar 12:44
    #4

    Det vi hade med på vår hemsida, som inte finns kvar, var samma ungefär saker som ni. Jag tycker er sida är bra, men håller med Mariem om att den känns ganska stel och mer företagslik, än lite romantisk och "bröllopig". Du skriver ju dock att ni ska ändra någon färg och bild, det kan ju göra stor skillnad :)

    Info om vigsel, karta till kyrkan, bild på kyrkan. Info om middagen, meny, karta til festlokalen. Info om OSA och vem man ska vända sig för eventuella frågor. Vi hade vår fest på ett hotell, så vi skrev också att dryck efter maten fick de köpa själva i baren, att baren tog kort och vilken tid den stängde.

    Vi hade också presentation av oss i form av en bild och lite sån kort info, tex "Dricker helst", "Äter inte", "Färg på tandborsten" osv. Vi ville inte ha med en lång berättelse om hur vi träffades och frierie osv, för jag vet att jag själv inte skulle orka läsa något sådant, samt att det inte var så spännande. Istället gjorde vi en kort punktlista med det vi ansåg vara viktigaste händelsena i vårt förhållande, samt lite extra info tex "Träffades 8 oktober 2005 på en realesefest för ett lokalt band", "Flyttade ihop 1 maj 2006", "Blev föräldrar 16 december 2006" och "Har en tiger på balkongen" osv. Vi har också flyttat många gånger, något som folk pikar oss för, så vi hade också med hur många gånger vi flyttat, bytt bil och bytt soffa. Lite internskämt med våra gäster, något personligt sådär :)

    Utöver det hade vi bilder på brudföljet och toastparet, samt namn och marskalk/tärna. 

    Vi försökte hålla sidan enkel, kort och hade den i matchande färg och utseende som inbjudningarna.


  • Marylo­js
    Äldre 21 Mar 13:51
    #5

    Tack! Har skickat vidare alla tankar till M2B som pysslar med sidan, tar gärna emot ännu fler tankar. 

  • ullie
    Äldre 4 May 16:42
    #6
    Marylojs skrev 2012-03-21 12:23:06 följande:
    Hej!

    Nu skulle vi gladeligen ta emot input på vår hemsida.

    marie-louiseochkalle.se/

    De ändringar som vi vet ska göras är ändra färg på våra namn på startsidan, fylla på info om middag och fest samt byta ut några bilder.

    Vad mer för info behöver man, vad vill man veta och vad kan vi hitta på för kul? 
    Tycker ni har en fin, stilren sida. Enda jag tänkte på är sista sidan med kontakt, kanske ska det stå toastmadame och toastmaster istället för en till toastmaster? Men det är ju bara en smådetalj egentligen :)
Svar på tråden Behöver input på vår hemsida