• DestinyD

    Wonderbra Ultimate Strapless

    Hej hej! Är det nån som vet hur storlekarna är på Wonderbra? Kan jag beställa min vanliga storlek om jag beställer på nätet? Vet inte om jag kommer ha möjlilghet att prova i nån butik snart. Jag har inte så stor byst, utan jag brukar köpa 80C. Låter kanske större än vad det är Skrattande Vill gärna framhäva det jag har, och fylla ut min klänning lite bättre.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Wonderbra Ultimate Strapless
  • Fru 0728

    Vad jag har förstått så är de normala i storlekarna och att de rekommenderar att man tar sin vanliga bh-storlek:)

  • DestinyD
    daniiel skrev 2012-03-15 12:33:50 följande:
    Jag skulle rekommendera att beställa samma storlek som du har samt gå upp en kupstorlek. Skicka sedan tillbaka den av de två som inte passade.
    Ok, vad bra. Men eftersom jag är en liten C så kanske C passar? Nån som vet vad 80C är i amerikanska storlekar (antar att det är det på eBay?)? Har för mig att jag tittade förut, och det var så snurrigt så jag gav upp Glad
  • Chicita

    Ultimate strapless brukar funka bättre ju större byst man har. Den fyller inte ut något direkt, den håller bara upp dom. Bara så du vet alltså...
    Jag kan ha både E och F (beroende på om kupan är djup eller bred). På Ultimate BH'n fick jag ta E

    Storlekar brukar ju stå inne i BH'n, alltså även vad det motsvarar i andra storlekstabeller. Så kolla lapparna i dom bh'ar du har så borde du hitta vad den heter i amerikanska storlekar 

  • DestinyD
    Chicita skrev 2012-03-15 13:16:54 följande:
    Ultimate strapless brukar funka bättre ju större byst man har. Den fyller inte ut något direkt, den håller bara upp dom. Bara så du vet alltså...
    Jag kan ha både E och F (beroende på om kupan är djup eller bred). På Ultimate BH'n fick jag ta E

    Storlekar brukar ju stå inne i BH'n, alltså även vad det motsvarar i andra storlekstabeller. Så kolla lapparna i dom bh'ar du har så borde du hitta vad den heter i amerikanska storlekar 
    Aha... Har ni tips på nån annan Bh då, som kanske ökar storleken lite också? Skrattande
  • Anny

    Jag köpte en nyligen. Tog min vanliga storlek, dvs den storlek som de på twilfit sagt att jag har 75E och det passade alldeles utmärkt.

  • NilsKpyssling

    Jag har den vanliga wonderbra strapless, men som sagt, den fyller inte ut alls, jag upplever tvärtom att min byst ser mindre ut än i de andra bh som jag har. Den sitter absolut på plats och är väldigt bra på det viset, men jag ska inte ha den under klänningen eftersom jag också vill att den fyller ut lite. Jag tänkte istället beställa från Victoria Secret    www.victoriassecret.com/ss/Satellite&c=Page&cid=1329190974604&pagename=vsdWrapper  Angående storlek på wonderbra passade den jag brukar ha!

  • DestinyD
    NilsKpyssling skrev 2012-03-15 15:21:52 följande:
    Jag har den vanliga wonderbra strapless, men som sagt, den fyller inte ut alls, jag upplever tvärtom att min byst ser mindre ut än i de andra bh som jag har. Den sitter absolut på plats och är väldigt bra på det viset, men jag ska inte ha den under klänningen eftersom jag också vill att den fyller ut lite. Jag tänkte istället beställa från Victoria Secret    www.victoriassecret.com/ss/Satellite?ProductI...  Angående storlek på wonderbra passade den jag brukar ha!
    Den där såg ju bra ut! Läggs definitivt till minnet Skrattande
  • kaffeälskaren

    ikväll beställde jag min ultimate strapless från Wonderbra. Jag har varit runt och provat många olika underkläder nu och föll för denna då den är axelbandslös och kändes som att den satt ordentligt. Kan ju tilläga att jag är den absolut minsta storleken så inget har passat, men denna gjorde det!

  • eosinmimmi
    NilsKpyssling skrev 2012-03-15 15:21:52 följande:
    Jag har den vanliga wonderbra strapless, men som sagt, den fyller inte ut alls, jag upplever tvärtom att min byst ser mindre ut än i de andra bh som jag har. Den sitter absolut på plats och är väldigt bra på det viset, men jag ska inte ha den under klänningen eftersom jag också vill att den fyller ut lite. Jag tänkte istället beställa från Victoria Secret www.victoriassecret.com/ss/Satellite?ProductI... Angående storlek på wonderbra passade den jag brukar ha!
    Jag letar också efter en axelbandslös BH som jag fröstår här så fyller inte wonderbra ut så mkt? Men är det någon som vet vart man lättast köper Victoriassecret online?
  • MariaEinarsson

    Jag köpte min vanliga storlek och den funkade kanon, blev toppen under klänningen oxå=).

  • eosinmimmi
    MariaEinarsson skrev 2012-04-03 12:16:31 följande:
    Jag köpte min vanliga storlek och den funkade kanon, blev toppen under klänningen oxå=).
    Vet ju inte vad du är ute efter, men får man någon "fyllnads effekt" med de?
Svar på tråden Wonderbra Ultimate Strapless