• Tokig

Musik till save-the-datefilm

Jag behöver tips på en glad, mysig, annorlunda, gärna lite okänd, popsnörelåt som vi kan använda till vår save-the-datefilm.

Vi ska göra en film som liknar denna
    ">

Så det ska vara lite samma karaktär på låten.

Jag gillar till exempel Frida Amundsen, Closer
    ">

och Pomplamoose, Another day,
    ">

men jag vet inte om texterna i de låtarna passar riktigt.

Tycker Moldy peaches, anyone else but you,
    ">

är lite gullig också.

Har ni några pärlor ni kan tipsa om, helst inte längre än 3 minuter? Men som sagt, texten måste ju passa till en save-the-date-film.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 09:00

Barry Louis Polisar - All I want is you är lite söt också... men jag vill ha tips!!
  • Svar på tråden Musik till save-the-datefilm
  • caruba

jag hade använt denna ifall jag skulle haft en save the date film..

• Tokig
    caruba skrev 2012-03-15 10:03:15 följande:
    jag hade använt denna ifall jag skulle haft en save the date film..

" target="_blank">

Vilken härlig låt!! Tack för tipset... är nog lite lång tyvärr.

Men fler såna tips :)
  • caruba

Tror att själva låten är kortare än musikvideon...

• daniiel

Jag reagerade faktiskt på texterna när jag lyssnade, iaf gällande den första låten. Den andra tyckte jag inte var så jättebra, men alla har ju olika smak :) Texten på den gillade jag bättre. Den tredje låten är ju söt, tycker jag. Texten på den är ju gullig, förutom "The pebbles forgive me, the trees forgive me, so why can't, you forgive me", men frågan är ju hur pass mkt man ska hänga upp sig på någon enstaka textrad?

Jag tycker annars denna är rätt bra, Barry Louise Polisar - All I want is you :)

Bruno Mars - Marry You finns ju alltid också

Colbie Caillat - I do

I wanna grow old with you, lite kort kanske.

Magnus Uggla - I hela världen

Sonny & Cher - I got you babe

The Wannadies - You and me song (min favorit)

• Tokig
    daniiel skrev 2012-03-15 11:01:57 följande:
    Jag reagerade faktiskt på texterna när jag lyssnade, iaf gällande den första låten. Den andra tyckte jag inte var så jättebra, men alla har ju olika smak :) Texten på den gillade jag bättre. Den tredje låten är ju söt, tycker jag. Texten på den är ju gullig, förutom "The pebbles forgive me, the trees forgive me, so why can't, you forgive me", men frågan är ju hur pass mkt man ska hänga upp sig på någon enstaka textrad?

Jag tycker annars denna är rätt bra, Barry Louise Polisar - All I want is you :)

" target="_blank">

Bruno Mars - Marry You finns ju alltid också

" target="_blank">

Colbie Caillat - I do

" target="_blank">

I wanna grow old with you, lite kort kanske.

" target="_blank">

Magnus Uggla - I hela världen

" target="_blank">

Sonny & Cher - I got you babe

" target="_blank">

The Wannadies - You and me song (min favorit)

" target="_blank">

Ja, mina "förslag" var inte förslag på riktigt... det var mer för att visa vilken typ av låt jag är ute efter. Liksom stilen. Gillar ju låtarna... men som sagt, texterna kanske inte är jättebra.

Men tack för alla dina tips... ska lyssna och känna in dom!

Finns det fler förslag. Lite sing o songwriterkänsla...
  • Tokig
    daniiel skrev 2012-03-15 12:00:10 följande:
    Miss Li - All I need is you

" target="_blank">

Vilka fantastiska tips... även om jag inte använder dessa så blir det världens bästa spellista ju :)

Miss Li är en av mina personliga favoriter... tyvärr tror jag att all i need is you är lite snabb...
  • daniiel

Haha ptja, blev några tips iaf, även om det mest är väldigt kända låtar. Jag tycker dock det var lite svårt att hitta sån musik som hade passande text. De flesta låtarna handlar väl mer om olycklig/obesvarad kärlek och det kanske inte passar så bra :P

Svar på tråden Musik till save-the-datefilm