• ECO wedding

    När kan jag boka kyrkan?

    Det är ungefär 15 månader kvar till bröllopet nu och jag känner för att ringa och boka kyrkan. Vad tycker ni? Är det alldeles för tidigt? När bokade ni eran kyrka?

  • Svar på tråden När kan jag boka kyrkan?
  • LitenSandra

    Jag bokade kyrkan 1 år i förväg. Ring och boka du! :) Lycka till!
     

  • daniiel

    Vi bokade ca 6 månader i förväg, men det var för att vi inte kom på tidigare än så att vi verkligen skulle göra slag i saken. Då fanns det bara en tid kvar i kyrkan den dagen vi helst ville gifta oss. Hade vi ringt tidigare, så kanske vi hade fått välja.

    Ring och boka om ni redan nu vet ett datum :)


  • ThereseV

    Det är olika när man får. Ena kyrkan vi tänkte vara i var inga problem att boka 1,5 år innan, den som det lutar åt nu får vi inte boka förrän 1sept i år om vi ska gifta oss 2013.  Men vet ni när och var i vill gifta er så är det ju bara att ringa och kolla. Det värsta som kan hända är att dom ber er återkomma senare:) 

  • Chicita

    Vi bokade 1,5 år innan. 
    Du kan inte få mer än "nej". Alltså att man inte får boka tidigare än X månader i förväg... Och då är det ju bara att försöka igen senare Flört 

  • MeaJ

    Vi gifter oss sommaren 2013 och vi  bokade kyrkan för 2 veckor sedan Skrattande

  • Syllis 2012

    Vi bokade kyrkan 13 månder i förväg.Så jag tycker du kan ringa och boka kyrkan reda nu Glad

  • cookieandkermit

    Vi bokade 1,5 år innan, men det blev ändå fel! Så ett tips är att dubbelkolla lite då och då så att de inte slarvar bort er bokning, som de gjorde med vår. Vi fick snällt byta vigseltid, inte dag, som tur är!

  • Chicita
    cookieandkermit skrev 2012-03-13 13:52:14 följande:
    Vi bokade 1,5 år innan, men det blev ändå fel! Så ett tips är att dubbelkolla lite då och då så att de inte slarvar bort er bokning, som de gjorde med vår. Vi fick snällt byta vigseltid, inte dag, som tur är!
    Fick ni ingen bekräftelse på bokningen?
    Det fick vi...  
  • cookieandkermit

    Jo det fick vi, men de ändrade bokningssystem, dvs, från att skriva det fysiskt i en kalender till att ha det digitalt och då försvann vi. Helt klart deras fel, men vad ska man göra.. BM kunde ha krävt tillbaka vår tid, men det gjorde han inte.. det funkar med en lite tidigare tid för oss iaf. Men jag var sjukt arg i typ en vecka och blir fortfarande irriterad när jag tänker på det.

  • daniiel
    cookieandkermit skrev 2012-03-13 13:52:14 följande:
    Vi bokade 1,5 år innan, men det blev ändå fel! Så ett tips är att dubbelkolla lite då och då så att de inte slarvar bort er bokning, som de gjorde med vår. Vi fick snällt byta vigseltid, inte dag, som tur är!
    Chicita skrev 2012-03-13 14:11:32 följande:
    Fick ni ingen bekräftelse på bokningen?
    Det fick vi...  
    Det fick vi också, hemskickad samma vecka som vi bokade. Om de inte nämner det när man ringer, så kan man ju be om att få hem en sådan.
  • Chicita
    cookieandkermit skrev 2012-03-13 14:17:06 följande:

    Jo det fick vi, men de ändrade bokningssystem, dvs, från att skriva det fysiskt i en kalender till att ha det digitalt och då försvann vi. Helt klart deras fel, men vad ska man göra.. BM kunde ha krävt tillbaka vår tid, men det gjorde han inte.. det funkar med en lite tidigare tid för oss iaf. Men jag var sjukt arg i typ en vecka och blir fortfarande irriterad när jag tänker på det.


    Ok. Ja sånt händer ju som tur är inte varje dag (alltså att dom byter bokningssystem) och om dom har två bokningar på samma tid i slutänden så får dom ju lösa det på något sätt. Det är ju inte ett jätteproblem för dom att lägga in en till tid samma dag. Och självklart ska de som bokade först få välja vilken av tiderna dom vill ha i så fall...
  • 120509

    Boka du, bättre nu än senare. Om man verkligen vill välja vilken kyrka, vilken dag och vilken tid, så är det utmärkt att vara ute i såpass god tid som du/ni är! Har du även synpunkter på vilken präst du önskar, så kan det vara bra att kolal upp vilka som arbetar i den församlingen, för att veta vad man väljer mellan, medan det finns möjlighet att välja?

  • ECO wedding

    Ringde och bokade i kyrkan idag och är så lycklig, det var inga problem alls och fick precis tiden jag önskade. Tack för era lugnande ord.

  • Syrinx
    ECO wedding skrev 2012-03-14 10:47:41 följande:
    Ringde och bokade i kyrkan idag och är så lycklig, det var inga problem alls och fick precis tiden jag önskade. Tack för era lugnande ord.
    Härligt!
Svar på tråden När kan jag boka kyrkan?