• Anonym (Trött)

Blir så trött!!!

Två månader kvar ganska exakt idag och min kära svärmor och svärfar bevisar gång på gång att de inte är som alla andra.. Hur svårt är det att respektera våra önskemål och hur svårt kan det vara att visa lite glädje över att deras son ska gifta sig? Kavaj betyder inte att man ska köpa en dyr balklänning bara för att man kan, att gnälla över att att vi inte har råd att åka med dem på en veckas oplanerad solsemester NU är inte okej, att gnälla över att vi inte har rätt sorts vin för festen är inte heller okej och framförallt är det INTE snällt att lova att de ska kolla kostym med min blivande och sen bara ha en timme över då de bara gnäller, extra tungt blir det ju när de helgen innan spenderat all ledig tid med de två övriga sönerna och köpt nya möbler till dem osv. Vi har inte gott om pengar men skulle aldrig begära, fråga eller förvänta oss något men det svider i ögonen på min blivande när storebror och lillebror får allt och han inget.. Kunde de inte följt med honom och prova kläder i alla fall utan att gnälla?! Att han är mellanbarn och den som klarar sig bäst själv (brorsorna är singlar som älskar att festa. Resa och låna pengar utan att lämna tillbaka..) betyder inte att han inte vill ha uppmärksamhet och hjälp han med! Hur svårt är det att behandla alla någorlunda lika?!? Samma som när de tog körkort och min blivande kämpade och slet för att betala sitt själv och han klarade det!! Stackars brorsorna kom sen och gnällde att det var dyrt och svårt så självklart betalar mamma och pappa allt!!! Samma sak jämnt.. Och de verkar så blinda/dumma att de själva inte fattar., behövde bara gnälla lite och vill inte direkt göra det så att min underbara och älskade hör, jobbigt nog för honom redan.. :(

• Svar på tråden Blir så trött!!!
  • Anonym

Förstår din blivandes sitts, det är fruktansvärt. Men det ända du kan göra är att finnas där för honom, Visa att det finns en annan sorts kärlek. Det har min blivande lyckats med, och jag mår bättre än någonsin. Tillslut klarar man att distansiera sig från dem, men det är svårt och jobbigt.

Ge honom en extra kram, det tror jag att han behöver!

• ECO wedding

Förstår att det är jobbigt för er både, det blir så när människor så nära en fortsätter att besvika. Förstår att du behöver prata av dig lite, det kan bli väldigt tungt i slutändan. Kom bara ihåg att det är er lycka som går först på eran stora dag, så gör vad ni behöver, bröllop ska inte kännas jobbigt, det ska vara den mest fantastiska dagen i ens liv. Om det blir för jobbigt kanske det kan hjälpa att hitta på något speciellt för er själva i samband som ingen kan komma och förstöra för er.

• Fröken Emma

Samma sak här. fast jag har talat om för min svärmor hur jag ser på saken. Vilket jag tycker är viktigt särskilt när man har barn, som förväntar sig saker av farmor o farfar. (barnen fick julklappar i feb för att farmor o farfar inte hade tid att komma fast dom är pensionärer, fullt friska fysiskt men kanske inte psykiskt efter som man gör som dom gör)

Så sluta förvänta er saker, tjänster, pengar och uppmuntran. Ta ett tillfälle och berätta att ni känner som ni gör och sedan är det upp till dom att antinge ändra sig eller fortsätta som förr. Men då ska man vara förberedd att det fortgår precis som nu, men man mår bättre efteråt.

• ElinFalk85

men vilka jävla puckon!!!! (ursäkta!), så kan man ju inte göra!!! vilka jävla skitföräldrar rent ut sagt, usäkta att jag tar i men jo jag tycker det. det får ju vara samma regler för alla barn, nån måtta får det ju vara tycker jag. nej dra dom i örat. inte för att ni är giriga, vilket jag inte tror, utan för att det ska vara samma lika för alla. jag kan be min mamma ringa upp dem, hon har alltid haft exakt samma lika regler för sina barn nu när vi är vuxna. ush arg blir man!!!!!

• Anonym (Trött)

Tack för förståelse och uppmuntrande ord!!

Jag gör verkligen allt för att ignorera det hela och att stötta min kille då det är upp till honom att ta en eventuell konflikt och upp till honom att bestämma när det är nog. Men vi har helt klart tagit lite distans och fokuserar på oss och på min familj istället. Jag blev så glad nu i helgen när min pappa erbjöd sig att följa med min kille och kolla kostymer och de hade en heldag på stan bara de två, kostym nu köpt och de hade riktigt kul! Min mamma och pappa tycker otroligt bra om honom och det är ömsesidigt.Eftersom vi träffades ganska unga, när vi fortfarande bodde hemma, har de fått en väldigt bra relation och kanske kan de till viss del väga upp hans föräldrars beteende. Det är inte samma sak och det förstår jag men bättre än inget.. =)

Barn har vi inga ännu men fasar för den dagen då de garanterat kommer attt göra skillnad på våra och hans syskons barn. Då komme vi tvingas ta diskussionen men känns inte värt det nu, vill inte skapa massa bråk eller så precis före bröllopet..   

Svar på tråden Blir så trött!!!