Blir så trött!!!
Två månader kvar ganska exakt idag och min kära svärmor och svärfar bevisar gång på gång att de inte är som alla andra.. Hur svårt är det att respektera våra önskemål och hur svårt kan det vara att visa lite glädje över att deras son ska gifta sig? Kavaj betyder inte att man ska köpa en dyr balklänning bara för att man kan, att gnälla över att att vi inte har råd att åka med dem på en veckas oplanerad solsemester NU är inte okej, att gnälla över att vi inte har rätt sorts vin för festen är inte heller okej och framförallt är det INTE snällt att lova att de ska kolla kostym med min blivande och sen bara ha en timme över då de bara gnäller, extra tungt blir det ju när de helgen innan spenderat all ledig tid med de två övriga sönerna och köpt nya möbler till dem osv. Vi har inte gott om pengar men skulle aldrig begära, fråga eller förvänta oss något men det svider i ögonen på min blivande när storebror och lillebror får allt och han inget.. Kunde de inte följt med honom och prova kläder i alla fall utan att gnälla?! Att han är mellanbarn och den som klarar sig bäst själv (brorsorna är singlar som älskar att festa. Resa och låna pengar utan att lämna tillbaka..) betyder inte att han inte vill ha uppmärksamhet och hjälp han med! Hur svårt är det att behandla alla någorlunda lika?!? Samma som när de tog körkort och min blivande kämpade och slet för att betala sitt själv och han klarade det!! Stackars brorsorna kom sen och gnällde att det var dyrt och svårt så självklart betalar mamma och pappa allt!!! Samma sak jämnt.. Och de verkar så blinda/dumma att de själva inte fattar., behövde bara gnälla lite och vill inte direkt göra det så att min underbara och älskade hör, jobbigt nog för honom redan.. :(