• aviman

    Juni 2013?

    Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

    1 - chesa, Vingabrud

    7 - Josefiiine

    8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

    13 - Miss Lindberg

    15 - HaLian

    28 - imoen

    29 - Mette81 (ev), JochP

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

    1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

    7 - Josefiiine

    8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

    15 - HaLian

    28 - imoen

    29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

  • Svar på tråden Juni 2013?
  • annelie78

    Hej!


    Millanfs: Får man fråga vilket datum ni skall gifta er och var.Såg nämligen att ni bokat fotograf en heldag för ett otroligt pris.Om vi ej har samma datum kanske du kan vara snäll å ge mig den fotografens hemsida så man kan gå in och kika och till och med kanske få turen att kunna boka samma :) Jag har bara kollat snabbt häromdagen men det var priser som ingen med normal inkomst hade kunnat lägga på de fyra som jag tittade på. Heldag låg på ca 18000 ända upp till 36000. Helt sjukt tycker jag! Jag gick in på google å slog på fotograf i göteborg och de var de första fyra jag tittade på.Så jag vore hemskt tacksam för svar från dig.


    Annars har jag varit å provat lite klänningar nu och det kändes så underligt fast på ett bra sätt :) undra hur många gånger jag skall behöva gå och prova? Från att vara fast beslutna med att ha catering så lutar det mer och mer åt buffe. Någon skrev här att det nästan är lika dyrt att göra själv som att beställa men jag kan tyvärr inte hålla med utan man sparar otaliga tusenlappar att fixa maten själva.Det är nog på maten som man kan spara in mest pengar.


    Nu är även toastmaster och barnvakt fixat och det känns som en stor lättnad, framförallt barnvakten för barnen.Någon annan som har gjort något nytt :) Ser att många har vänner eller någon kontakt som kan hjälpa till eller bidra med en del till brölloppet.Det måste vara jätte kul och tacksamt, vi har verkligen ingenting just när det kommer till bröllop.Känns även som om jag och sambon säger till varandra varje dag att nu måste vi börja planera titta å söka på nätet efter saker men varje kväll så är det tusen andra saker som kommer framför å sen är vi så trötta att soffan är ett måste å bara få vara.När sitter ni andra å fixar och planerar allt? När och hur skall man hinna allt?

  • Nano

    Hej alla!
    Jag (vi) ska gifta oss den 1 juni. Vi kommer att gifta oss borgligt i smyg på fm med endast två vänner som vittnen. Sen är planen att vi ska bjuda 50 personer på fest på kvällen. Vigseln kommer att vara ute i naturen vidvattnet och festen hemma i trädgården.

    Tycker det blir riktigt svårt eftersom jag inte har nån att bolla alla idéer med, så nu hoppas jag på er. 
    Letar klänning för fullt men vill inte ha någon riktig brudklänning då vi kommer stå helt själva i skogen. Så jag är på jakt efter en romantisk klänning gärna i spets. På fötterna ett par ballerinaskor.

    Brudbuketten gör jag själv och den kommer bestå av vita rosor, lila syren och grönt.

    I trädgården kommer vi på kvällen ha ett partytält med bord under och buffé på vår veranda. Mellan verandan och tältet ska vi spänna upp massa ljusslingor så det blir lite ombonat. Där hade vi även tänkt ordna sittplatser på  något sett. Dock inga bord.

    Hoppas ni vil hjäla oss med vårt hemlighetsmakeri Glad
     

  • Tilda93

    Hej alla andra tjejer :)

    Hur går det för er?
    Har ni mycket kvar att göra?

    Själv har vi:
    *Underkläder till oss brudpar.( fin strumpor osv)
    * Underkjolen, och boleron som snart ska beställas
    * Alkoholen
    * tåtorna fixar svågers flickvän.
    * vi har kollat ut blombuketterna och pris- 1500:-
    * Vi har köpt allt till inbjudningskorten men ska fixa dem när vi har bestämt oss för vilken lokal vi ska ha :)
    * Blommorna till borden
    * All alkolfria alt så som kaffe , läsk osv.
    *nya lakan till sängen istället för hotellnatt ( vi har budjet bröllop :)
    * lavendel och ris till riskastningen.

    Det är typ det som är kvar, och sen ska vi fixa med ljusen som ska stå på borden :)


  • JochP

    Vi har mycket kvar. Har typ bara bokat plats för vigsel och festen. Men det är ju det viktigaste iallafall. Ska sätta igång med planeringen på allvar i januari.

  • johbeh

    Hej ! Samma här sätter igång i januari :) . Det jag just nu ser fram emot mest är att designa ringen wiii. Dessutom får vi svar på lokal ..

  • Nano

    Tänkte ge mig ut efter nyår och hitta nyårspynt på rea som man kan använda till bröllopet. Är det andra som har samma idé får de gärna tipsa om vad de hittar för något. 

  • Hreifi
    aviman skrev 2012-03-11 20:07:40 följande:
    Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

    1 - chesa, Vingabrud

    7 - Josefiiine

    8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

    13 - Miss Lindberg

    15 - HaLian

    28 - imoen

    29 - Mette81 (ev), JochP

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

    1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

    7 - Josefiiine

    8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

    15 - HaLian

    28 - imoen

    29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus
    Jag ska oxå gifta mig 1:a juni :)
  • millanfs

    Har fått tänka om i bröllopsplaneringen, min sambo förlora sitt jobb, hittade ett nytt fort så det blev bara en månad utan, men fick ta bröllopspengarna för att klara oss och nu får han sämre lön och pendla, så något stort bröllop blir det inte. Men vi har inte varit hemligsfulla alls utan varit väldigt öppna om att vi ska gifta oss i kyrkan tid och datum och det är efter vi har berättat för alla nära såklart.. Och vi har även innan sakt att vi inte kan bjuda alla men nu blir det bara en liten middag för familjen, men alla är välkommna till kyrkan. Men är det fel att pata öppet om sitt bröllop?

  • Thea

    hejsan!
    här är en till som ska gifta sig i juni, 18 juni kl 16.00 närmare bestämt :)
    vi har planerat ett mindre bröllop med våra två barn samt våra föräldrar med respektive.
    har just bokat en trerättersmiddag med tårta på stadshotellet här i stan så nu börjar de kännas att de är på riktigt!  

  • johbeh

    Nu har vi bokat lokal :). Den kommer bli perfa, så nu händer det saker :)

  • johbeh

    Hej!


    Hur går det för alla ? lite dålig uppdatering på junitråden.. Idag träffade vi vår fotograf och diskuterade förväntningar och önskemål. Det kändes bra hon verkade flexibel!
    Dessutom har min sambo vaknat till och är engagerad i planeringen. Det gör det hela mycket roligare..


    Fixat är:


    Lokal
    Kyrkan
    Ring
    Sminkös
    Catering
    Klänning och skor


    Next to do är att fixa inbjudningskort!

  • Marjasinus

    För oss går det bra, vi har typ gjort allting som vi kunde göra i god tid som t ex Lokal, Vigselplats, Ring, Hår/Smink, Kläder, Catering, pratat m vigselförrättare, bokat bröllopsresa. Har en resa till Tyskland för alkohol/godisbufféinköp inplanerad och så har vi så smått börjat knåpa på inbjudningskort.

    Har köpt en massa provsaker på ebay, typ organzatyg, band, konfetti m m i vårt färgtema så vi ska väl göra en liten provdukning hemma för att se hur mycket av allt vi behöver och sen beställa mera.
     

  • CarolinZ

    Nu händer det saker här också...

    Fotografen är bokad sen länge.
    Vi träffade vår supermysiga vigselförrättare innan jul.
    Ringen ligger hemma hos min mamma så jag inte ska bli frestad att använda den.
    Igår beställde jag klänningen. Kort klänning till festen har jag redan införskaffat.
    Sambon har kontaktat cateringen.
    Lokalen är bokad.
    Inbjudningarna skickades ut i veckan.

    Det börjar närma sig :)

  • Burre

    Hallå alla :) Vi börjar äntligen komma någonstans! lokalen är bokad, cateringen är bokad, ringar klara, min klädsel är klar, gubben vill ner lite i vikt innan så vi väntar, likadant med barnens kläder! De växer så de rycker om det, känns lite dumt att köpa någe nu när man inte vet vilken storlek de har då :) har även hittat låten som vi sedan ska dansa till för första gången som man och fru! Svävar lite på moln just nu :)


  • johbeh
    Burre skrev 2013-01-21 14:40:38 följande:
    Hallå alla :) Vi börjar äntligen komma någonstans! lokalen är bokad, cateringen är bokad, ringar klara, min klädsel är klar, gubben vill ner lite i vikt innan så vi väntar, likadant med barnens kläder! De växer så de rycker om det, känns lite dumt att köpa någe nu när man inte vet vilken storlek de har då :) har även hittat låten som vi sedan ska dansa till för första gången som man och fru! Svävar lite på moln just nu :)

    Känner det samma just nu! Allting faller på plats och jag börjar se fram emot hela galejet!! Om jag vaknar på nätterna funderar jag på hårupsättning eller på blommor och så vidare..


     


    Idag beställde jag en klänning till. En enkel golvlång klänning från www.jenjenhouse.com till bröllopsfesten. Jag har hört från flera brudar i min närhet att det blev jobbigt med brudklänning hela festnatten särskilt om man då har släp. Min brudklänning var tyngre och längre släp än vad jag förvntade mig. Så för mig blir det nog ett klänningsbyte under festen. beställde även en dekoration till håret...


    Min tanke är att jag ska ha en lång busig fläta och att denna ska sitta vid flätans början.



    Denna klänning fast i ivory och önskemål om lite mer blingbling då det inte är någon blingbling på min andra klänning.

  • Missan
    aviman skrev 2012-03-11 20:07:40 följande:
    Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

    1 - chesa, Vingabrud

    7 - Josefiiine

    8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

    13 - Miss Lindberg

    15 - HaLian

    28 - imoen

    29 - Mette81 (ev), JochP

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

    1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

    7 - Josefiiine

    8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

    15 - HaLian

    28 - imoen

    29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus
    Vi ska gifta oss 15/6 utanför tomelilla
  • Missan

    Som sagt gifter vi oss 15/6, än så länge är det som är kvar att fixa:

    *Catering
    (nån som vet nån billig och bra catering nära Tomelilla?? eller känner nån bra kock/serveringspersonal som vill jobba)

    * Band till festen (som inte kostar en förmögenhet)

    Annars mottar vi gärna alla tips!

    Längtar sååå!!!!!! 

Svar på tråden Juni 2013?