• Monica89

Lämna festen

Hur lämnar ni festen?

Tycker det är lite svårt, känns lite tråkigt att smyga ut. Har nångång varit på ett bröllop då gästerna får var sitt ljus och gör en gång, men då känns det nästan som man säger "festen är slut, gå hem"

Funderar på något mellanting,

Hur gör ni?

• Svar på tråden Lämna festen
  • daniiel

Eftersom vi skulle sova på samma hotell som vi hade festen på, så stannade vi kvar till vi vinkat av de sista gästerna. Tårtan serverades vid 22-23-tiden och efter det började de äldre, mor- och farföräldrar droppa av. Eftersom vi var på ett hotell, med övriga gäster, så fick vi bara ha lokalen till en viss tid och det var rätt skönt. Då hade vi en tid som vi var tvugna att runda av och säga hejdå, så fick vi gå upp på rummet tillsammans sen och bara mysa :)

Vill man som brudpar lämna festen före alla gäster, så tycker jag man kan se till att tacka alla, tex med en skål och samtidigt säga att man nu kommer "smita" iväg för en stund på tu man hand innan klockan blir alltför mkt. Jag tycker inte att man behöver göra någon stor grej av det som att gå mellan gästerna med tända ljus osv, men jag tycker inte heller man ska smita iväg helt obemärkt.

Det är ju också bra i sådana fall om man har någon/några andra som är kvar på festen som får ansvaret att säga hejdå till gästerna när de åker, kanske städa till det lite, se till så inget är glömt, låsa osv. Om man hyr en lokal det vill säga. Är på man tex resturang eller liknande, så gör ju personalen sådant.

• Strawberry

Vi tänker inte åka tidigare utan vill gärna stanna och fira med vänner och familj så länge som möjligt. Vi stannar alltså tills festen är slut och då kör en bekant som ska vara extra taxi under kvällen hem oss.. =) 

• polkapinne

Vi lämnar inte heller festen. Det är ju det bästa efter vigseln:)

Tror vi kommer att ha lokalen till kl 3 och sen tar vi + de som bor på hotell en gemensam taxi in till stan.

Svar på tråden Lämna festen