• Blivande MRS Karakas

    "offwhite" skjorta??? köpställe??

    Hej! min klänning är krämvit eller offwhite, någon som har tips på skjorta till min blivande för vanlig vit skär sig. vi har inte riktigt bestämt färgtema för övrigt men ja tänker mig ljusa färger, puderrosa, krämigt mm i buketten. om de finns någon offwhite skjorta snälla tipsa?

  • Svar på tråden "offwhite" skjorta??? köpställe??
  • Chicita

    Förlåt men nu blir jag lite ställd...
    Hans skjorta är väl inte i direktkontakt med din klänning? Att skjortan är vit och din klänning är creme tror jag inte att någon kommer reagera på faktiskt.

    Kom inte och säg att du inte kan ha vita dukar på borden också?
    Det var en brud för ett tag sen här inne som var hysterisk för att hennes klänning skulle skära sig mot dom kritvita dukarna...

    Jag tror inte att du behöver oroa dig för skillnaderna i vitt så länge du inte hade tänkt ha en vit boléro eller sjal eller något sånt. För där är det motiverat att tänka på nyansskillnaden Glad 

    Annars hade Dressman skjortor som inte var helt kritvita för ett tag sen vet jag Flört 

  • Blivande MRS Karakas

    Ja la faktiskt en utav hans kritvita skjortor brevid klänningen å de ser skumt ut, la den självklart med hela kavajen å västen mm. å de  ser konstigt ut. Vi ska inte ha någon bröllopsfest utan vi rymmer så då  blir jag extra petig med det lilla vi skall ha. men jja ska titta på dressman, bli aln på derashemsida som aldrig funkar.....

  • Chicita

    Ja det är ju upp till dig. Men jag tror inte att någon hade tänkt på att det såg "konstigt ut" faktiskt Glad
    Det är nog en sån där sak man själv tänker på och stör sig på. Men ingen annan skulle reagera på det om man inte påpekade det.

    Men som sagt om det stör dig mycket så kolla på Dressman.
    Annars finns ju möjligheten att färga en skjorta med te. Men var väldigt försiktig i så fall så att det inte blir för mörkt... 

  • daniiel

    Nu var inte min klänning cremefärgad, men ivory, och makens skjorta var vit. Tror inte någon alls tänkte på det. Jag tycker själv inte att det såg konstigt ut heller.

    Nåja, vill ni inte att han ska ha vit skjorta, så ska han inte ha det :) Hoppas ni kan hitta någon annan, det fanns verkligen inte gott om dom. Är ju definitivt värt att besöka Dressmann iaf :)

    www.slipskungen.se/se/art/skjorta-harris-offwhite.php
    www.slipskungen.se/se/art/skjorta-bailey-offwhite.php


  • Blivande MRS Karakas

    De ja är rädd är att han kommer se "smutsig" ut, får la ge vit skjota en chans till eller gå på nån färg helt enkelt :) Ju mer tid ja har att tänka på små sakerna desto petigare å galnare blir ja hihihi :)

  • Chicita

    Risken är större att han ser smutsig ut om han har en creme/ivory skjorta i så fall eftersom man ser så lite av skjortan under kostym och slips Flört
    Så om det lilla som syns ser beigeaktigt ut så kan det se ut som en gammal insvettad och missfärgad skjorta istället tror jag...
    Det vita ser så rent ut mot en mörkare kostym... Glad

    Jag tror inte att du behöver oroa dig som sagt. Och jag försöker inte bagatellisera det du känner. Men ibland så överanalyserar man saker till bröllopet eftersom det ju är den viktigaste dagen för en Solig

Svar på tråden "offwhite" skjorta??? köpställe??