Hår eller smink först?
Vad ska man göra först, sminka sig eller håruppsättning?
Ska ringa till de olika ställena och boka tider men så slog det mig att det kanske är bra att börja med någon utav dem först.
Vad ska man göra först, sminka sig eller håruppsättning?
Ska ringa till de olika ställena och boka tider men så slog det mig att det kanske är bra att börja med någon utav dem först.
Om man ska ha håret borta från ansiktet (alltså en lite mer strikt frisyr) så kan man sminka efteråt, men om man ska ha slingor av hår runt ansiktet eller en "lös" frisyr så bör man köra sminket först så man kan dra undan håret utan att förstöra några eventuella lockar.
Jag har suttit makeupmodell många gånger och om man inte drar bort håret från ansiktet ordentligt när man sminkas så har man snart underlagskräm i hela håret och det är väl kanske inte såna highlights man vill ha på sin bröllopsdag
Hår först och make sist. Så gjorde vi på mitt bröllop och det blev kanon, inget som kladdade eller så, kanske beroende på make up artisten. Jag hade håret lockat och inte uppsatt på något sätt och i alla fall inga problem :)
Jag kommer få mitt hår uppsatt först och sminkad efter...Frisören och sminkösen har bestämt så =)
Hej, har en fundering som någon av er kanske kan hjälpa mig med :)
det är så att jag tog en vännina till hjälp (då jag ska göra make-up och hår hemma och till mestadels själv) och vi lekte fram denna frisyr, när vi skulle ta och pröva den igen kommer ingen av oss ihåg hur vi gjorde...någon som har förslag på hur man ska göra för att få denna frisyr? :)