• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska er man ha på sig?
  • sofiasmamma

    Men vilken fånig rubrik såg jag nu, ber om ursäkt. :D


    Vad ska din man/era män ha på sig hade jag tänkt skriva.

  • sollan

    Min blivande hade först tänkt ha frockcoat men sen ändrade han sig till kostym så nu har han köpt en.


    Blivande vårbrud
  • Chicita

    Min blivande hade vida pösbyxor i svart linne, en storskjorta med broderad krage i vitt linne och en tabard i svart sammet med ett broderat lejon på. Samt svärd givetvis Flört

    Och om någon frågar så svarade jag givetvis "annat" på frågan.
    Och Ja vi hade ett medeltidsbröllop *hihi*

  • RebeckaD

    Jag och min man tycker om att vara lite annorlunda och bryta från trender så han hade svarta kavajbyxor, vit skjorta med röda knappar, svarta hängslen och röd fluga. Ingen jacka alltså

  • Jessicaia

    Min blivande fick välja helt själv, så han kommer ha frockcoat, kravatt och väst. Allt i grått/silver! Hur snygg som helst! ;) *inte alls partisk*

  • Lissie84

    Min blivande kommer ha frack på sig! Finns få kläder som är så stiligt på män som frack Glad

  • say yes

    TROR min kille kommer att ha frack eller smoking. Hoppas på frack! 

  • Hanna05

    Min man kommer att ha en ljusgrå kostym från tiger of sweden. Han ville kunna ha den även sen :) Riktigt snygg! Under blir det en vit väst med vit kravatt!

  • Sirenne

    Min blivande lutar åt natur- beigefärgad, tredelad linnekostym, med vit skjorta och utan slips.

  • 1700tal

    Vi beställde först en jackett men den satt inte alls bra. Så det blev istället en riktigt mörkgrå kostym i tunn ull, helt underbar och satt som gjuten på honom!

  • sofi 88

    Min blivande ska ha kostym, köpte den förra veckan och han var så snygg <3 
    Blir en gråaktig kostym, med rätt slim fit, eftersom det ser mer somrigt ut, gifter oss i juli, och så en vit skjorta med illgröna knappar och till det en illgrön fluga och näsduk. Flugan och näsduken köpte vi även till marskalken.  

  • thean

    klickade i jackett, men kom på att det kanske hette Frockcoate? Den lite längre jackan i mörkgrått med en grå silver mönstrad väst under, vit skjorta och grå kravatt =) Sambon provade kläder igår och hittade ett set som satt så himla bra så det var bara att slå till! =)

  • Fästmön

    Min älskling ska ha jaquette! Han är så lång o smal så han passade väldigt bra i jaquette. Enligt reglerna så ska man ha jaquette på förmiddagstillställningar (tror att det även kallas morning tailcoat) men vi ska gifta oss kl 15. Tror att det är lugnt iaf =)

  • tigerbalsam

    Fästmön: Samma här! Lång och smal - då blir det så galet snyggt med jackett. Och vi ska också gifta oss kl 15. Regler är till för att brytas ;)

  • Syrinx
    Jessicaia skrev 2012-03-17 14:12:02 följande:
    Min blivande fick välja helt själv, så han kommer ha frockcoat, kravatt och väst. Allt i grått/silver! Hur snygg som helst! ;) *inte alls partisk*
    Det är väl klart att mannen får välja sin klädsel själv?  

    Min blivande har hittat en supersnygg kostym från MQ, mittemellan mellangrå och mörkgrå. Sedan har han inte riktigt bestämt sig än, men det verkar som att det lutar åt en väst i ett färgglatt sidentyg och så kravatt och näsduk till det. Just nu iallafall...  
  • Pertinax

    Jag har upptäckt att frackcoat är skitsnyggt! Men vi kommer ha en väldigt enkel och avslappnad stil på vårt bröllop så det passar tyvärr inte riktigt. Hittade jättefina tunna vita kortärmade skjortor på dressman härom veckan som vi köpte till brudgum och bestman. Till det blir det typ bruna linnebyxor eller liknande, beroende på vad vi hittar.Har fortfarande inte bestämt vad de ska ha på fötterna (jag och tärnan är barfota) Tips? Vår klädkod är sommarfin.

Svar på tråden Vad ska er man ha på sig?