• KirsiLaa

    Fel information i inbjudan. :|

    Idag upptäckte vi att vi lyckades få sambons telefonnummer fel i inbjudan! :| Hur klantigt som helst. Jag kollade ju så många gånger att allt verkligen var rätt, men uppenbarligen var det inte det. 

    Här har vi suttit och undrat varför det är så få från sambons sida som sagt att de kommer (13 st jämfört med 27 st från min sida), men det här förklarar ju saken. :/   

    Så vad gör vi nu då? Jag är alldeles hysterisk här. Vi har redan förlängt osa och informerat på bloggen och facebook. Bör vi ringa de som vi vet inte har fb och sannolikt inte läser bloggen? Bör vi ringa alla? Ska vi skicka ut brev med en ursäkt och korrekt information? Hur bör man göra i en sån här situation?   


  • Svar på tråden Fel information i inbjudan. :|
  • sofi 88

    Hur många gäster är det som inte har svarat?
    Är det ett 10-tal så hade jag faktiskt ringt runt till dem. 
    Men det ordnar sig säkert, tror verkligen inte ni behöver skicka ut ett brev.
    Är det folk ni vill ska komma på bröllopet borde de vara så pass nära att de har tillgång till hans telefonnummer/kan söka upp honom på eniro om de märker att de inte kommer fram.
    Alternativt kontakta någon annan av din m2bs släktingar?  

  • KirsiLaa

    Jo, jag tänkte också att de som redan har sambons nummer i mobilen eller så står ju inte och knappar det från ibnjudan, utan ringer/sms:ar det nummer de redan har. Men sambon trodde att de som redan har hans nummer kunde tro att han bytt nummer. Lite långsökt kanske med tanke på att det bara var en siffra som var fel...

    Det är runt 30 hushåll som inte har svarat. Sen är det ju en vecka kvar till ursprungs-osa:t, så det kanske inte finns anledning att panika här? Det är väl jag som hetsar upp mig alldeles för mycket så fort något går fel.

    Tanken på ett bröllop med bara 40 gäster var riktigt behaglig. ;)  


  • sofi 88

    Haha, ja det är skönt med inte så många gäster :) Vi ska nog bara vara ca 50, lagom, hehe. 
    Men om det är en vecka kvar till osa så vänta tills dagarna efter. Många gillar väl att vänta till sista sekunden. Hur långt är det kvar till bröllopet? 

  • KirsiLaa

    Ja, folk är duktiga på att vänta med att svara har vi märkt. ;)

    Det är två månader kvar till bröllopet så vi hinner ju kontakta folk efter osa. 

    Tack för ditt lugnande svar. :) 


  • daniiel

    Om de som inte har svarat ännu har mobiltelefoner, så kan ni ju skicka ut ett mass-sms till alla där ni förklarar att det blev fel nummer i inbjudan och att här är det rätta numret. Jag hade nog inte satt mig och ringt runt till 30 hushåll, men det går ju ringa om det är någon som inte har mobil och skicka sms till de andra.


  • caruba
    daniiel skrev 2012-02-24 11:14:16 följande:
    Om de som inte har svarat ännu har mobiltelefoner, så kan ni ju skicka ut ett mass-sms till alla där ni förklarar att det blev fel nummer i inbjudan och att här är det rätta numret. Jag hade nog inte satt mig och ringt runt till 30 hushåll, men det går ju ringa om det är någon som inte har mobil och skicka sms till de andra.
    Tycker att deta är en bra idé. =0)
  • Lenblo

    Vi råkade skriva fel nummer i vår inbjudan. Tyvärr gick det numret till en kille i Stockholm, som inte blev helt glad över 20 osa-samtal...

Svar på tråden Fel information i inbjudan. :|