• ella

    Vita stolsöverdrag sökes

    Vi har fåt tag på en jättetrevlig lokal där vi kommer att ha vår fest i.
    Det som skulle lyfta rummet är dock att ha vita stolsöverdrag över de bruna stolarna.

    Är det någon som vet var man hyr eller beställer detta billigt?
    Har kollat eventföretag men de vill ju ha 40-50 kronor stolsöverdrag.
    Blir ju rätt mycket oengar när man ska ha 95 gäster..

    Tacksam för svar!!!!!!

  • Svar på tråden Vita stolsöverdrag sökes
  • Anneli256

    ja.. man får verkligen hoppas att dom måtten som säljaren sätter ut stämmer. One size måste nästan vara dom i spandex...eller? Vi ska nog köpa ung 75 hittade till ett pris som skulle bli ung 1400.. så jag tycker det är rimligt, förhoppningsvis så får man kanske dom sålda för 1000 lappen sen Glad  Att hyra skulle kostat oss samma summa och då får vi inte tillbaka något alls.

    Lycka till.. själv ska jag beställa i dagarna så jag håller tummarna att det blir bra Glad

  • TheD
    ella skrev 2012-02-23 16:34:56 följande:
    De såg jättefina ut..men det skulle blir rätt dyrt när vi har nästan 100 gäster..att lägga 3500-5000 spänn på bara stolsöverdrdagen känns sådär.. =(
    Visserligen kostar det men vi är väldigt glada över att vu hyrde iaf :D
  • ella
    Anneli256 skrev 2012-02-24 07:36:05 följande:

    ja.. man får verkligen hoppas att dom måtten som säljaren sätter ut stämmer. One size måste nästan vara dom i spandex...eller? Vi ska nog köpa ung 75 hittade till ett pris som skulle bli ung 1400.. så jag tycker det är rimligt, förhoppningsvis så får man kanske dom sålda för 1000 lappen sen Glad  Att hyra skulle kostat oss samma summa och då får vi inte tillbaka något alls.

    Lycka till.. själv ska jag beställa i dagarna så jag håller tummarna att det blir bra Glad


    Har du lust att lnka till dem som du beställde? 
  • Cicci90

    Nu ger jag ett helt annat förslag så om du enbart är inne på hela stolsöverdrag är det bara att ignorera mig ;)
    Vi vill själva göra något med stolarna, men har inte råd att hyra eller köpa stolsöverdrag.

    Så vi har köpt fiberväv. :) Dessa kommer vi vira två varv runt stolsryggen och sedan göra en knut på baksidan.
    Är lite svårt att förklara..
    Men det blir ungefär som det lila på denna bilden:
    2.bp.blogspot.com/-3er-rTWruhI/TiRv1pt9HrI/AAAAAAAAAe0/my1tLqPMe5U/s1600/IMG_0717.JPG

    Hur genomskinligt man vill har det går ju att reglera beroende på hur många varv man snurrar väven. Hur lång och bred man vill ha bestämmer man ju också själv med hjälp av saxen.
    Våra är 70 cm breda och 330 cm långa. Det kommer att kosta oss 4,30 kr/stol.. Billigt och smidigt. :)

    Vi har också bruna stolar i våran lokal, var där och testade med fiberväven förra veckan och det gjorde en enorm skillnad!

  • Cicci90

    Jag fattar inte varför jag aldrig lyckas länka ordentligt.. Men kopiera hela raden så fungerar det ju.. :)

  • LitenSandra

    Vi kommer att köpa knoppa lakan och sy egna stolsöverdrag, såna som bara träs över ryggen på stolen och når till golvet, inget tyg på själva sitsen alltså... Ja, hoppas du förstår. Vi kommer att få ut flera överdrag på ett lakan.

  • ella

    Åå har du lust att lägga upp bild när du sytt färdigt?
    Tror dock inte att jag kommer att orka sy 100 stycken då jag inte är så bra på att sy =(

  • LitenSandra
    ella skrev 2012-03-23 16:46:48 följande:
    Åå har du lust att lägga upp bild när du sytt färdigt?
    Tror dock inte att jag kommer att orka sy 100 stycken då jag inte är så bra på att sy =(
    Visst kan jag göra det, men har inte börjat ännu, så det kan dröja. Lägger upp en bild jag hittade och har som inspiration till mina överdrag. Jag kommer att sy 50-60 st. (kommer inte ihåg vart jag hittade bilden dock) 

    Men såhär har jag tänkt mig:

  • ella

    Ja men det är ju verkligen en idé att ha i åtanke  =) Tack för inspirationen!

  • LitenSandra

    Ja, den känns inte så arbetskrävande, några raksömmar och sen är det klart! :) Vi kommer att piffa upp det hela ytterliggare med gröna sidenband på ryggarna. :) Lycka till med vad du än väljer att göra!!
     

  • Gotländskan

    Fick inte med bilden i första men här kommer bilden på hur vi gjorde!


    Gotländskan skrev 2012-03-23 18:33:15 följande:


Svar på tråden Vita stolsöverdrag sökes