• Nudax

Hur göra under klänningen?

Oh så jag funderar....
    Vad ska jag ha under klänningen?!

* Har en halterneck klänning enligt nedan, så måste ha en axelbandsfri bh, men har stor byst.... funderar på en wonderbra?

* Men: Jag vill gärna ha nått som håller in magen lite också... men strumpbyxor rullar ju så lätt ned, inte lätt att rätta till dem under en bröllopsklänning då...kan inte heller ha sådana med axelband, eftersom jag som sagt har en halterneck-klänning.... 

Eller kanske nått helt annat?

Kan förtydliga att jag kommer (hopppas jag) väga runt 75-80 kg (169) till bröllopet, så ser ju inte riktigt ut som modellen nedan.

TIPS?

• Svar på tråden Hur göra under klänningen?
  • evigtkär

Det finns ju bh:ar med halterneck både med vanliga band och med genomskinliga silikon band. Jag ahr alltid sådan bh under halterneck linnen /klänningar.

Du kan ju ha en korsett under klänningen. Den sitter garanterat där den ska under hela dagen! Gå till en riktigt bra unerklädesbutik så får du bra hjälp!

• Guffi

www.scalashapewear.com/scala-high-waisted-slimming-panty-anti-cellulite.html

Jag har köpt en sån här kreation :)
    Sitter verkligen superbra! sätter jag bh:n  över så håller den fast lite. Sen ska jag nog för säkerhets skulle tejpa också. Går att gå på toaletten också :)

Ska nog ha ett par snygga trosor under och sen åker dem av inför bröllopsnatten ;)

Inköpt på Gustaf Mellbin i stockholm men går ju säkert att köpa i en välsorterad underklädesbutik.

• Nudax
    1700tal skrev 2012-02-19 07:21:22 följande:
    Jag har provat TS:s klänning mer än en gång och jag kan inte tänka mig att några gördlar i världen kan åstadkomma vad själva klänningen gör själv. Jag skulle satsa på en bra bh och ingen gördel, låt klänningen och snörningen göra "jobbet".
    Spännande.... jag har nänligen inte riktigt kommit i form för min klänning ännu så har inte kunnat testa den helt och hållet ännu, låter ju bra att snörningen på den är så bra att den håller in! =) Vore ju det allra bästa såklart...
    Får hoppas på det, men har gärna någon bra back up plan också =)

Hur kommer det sig föresten att du testat den flera ggr? Det blev inte den dock eller? Vad gillar du den? =)
  • Nudax
    Styrka skrev 2012-02-18 22:48:33 följande:
    men detta är ju absolut inga problem! Vilka jobbiga lösningar ni föreslår!

När det gäller BH; det är ju bara att köpa en balconettBH med avtagbara axelband och sätta axelbanden i halterneck. Du tar ett axelband, gör det så långt det går och fäster i de båda främre hållarna. Bra balconetteBHar finns ju både på Lindex och H&M, Change, ta din favorit! har du stor byst gissar jag att du varit runt och vet vad som passar dig, men 80% av landets kvinnor har fel BH-storlek, så ta hjälp av personalen på Change, du kan bli överraskad! Har du ännu inte hittat en BH med variationsmöjligheter som passar dig har du nog letat på fel ställen.

När det gäller inhållande underkläder, varför riskera nåt som kan rulla ner när det finns sånna här:
    www.evasunderklader.se/funktionella/formande-...
    Sätt bara på dig BHn under så voila! har du ditt mirakel! Dessutom ett fantastiskt stöd åt stor byst!

Och du slipper fiska ned meterhöga trosor när du går på toaletten och försöka fixa tillbaka dem på plats under klänningen när du är klar. Det lär ju vara svårt att sätta på sig ett par trosor som går ändå upp till BHn när man har på sig en sån klänning, menar jag. Det är säkert enkelt och bra under jeans, men det var ju inte riktigt det som var frågan... Du vill ju inte behöva knäppa upp hela klänningen och sen snöra ihop den igen efter varje toabesök gissar jag...

Lycka till i jakten!
    Hmm... hade såklart inte ens tänkt på det där med att gå på toa =P haha, blir att fundera vidare! =)
  • Nudax
    Chicita skrev 2012-02-18 23:06:33 följande:
    Kan ju lägga till att det var den där tubklänningen som jag hade tänkt ha på bröllopet. Men det funkade inte alls i slutänden. Testade även att dra ner den så den satt under bysten, och wonderbra ultimate strapless ovanför den men det kändes inte bra det heller...

Det slutade med en riktig underklänning från en specialicerad underklädesbutik, med inbyggd bh.
    Men jag hade inte halterneck på min klänning ju så axelbanden var inga problem Flört

Annars föredrar jag trosgördel framför underklänning eftersom den inte glider upp när man går (den jag hade hade strumpebandshållare inbyggt förutom siliconkanten, så det gick ju att klämma fast den i strumpbyxorna så den inte kom någonstans)
    En trosa som går att knäppa upp nedtill vore ju optimalt....
  • Nudax
    evigtkär skrev 2012-02-19 12:04:15 följande:

Det finns ju bh:ar med halterneck både med vanliga band och med genomskinliga silikon band. Jag ahr alltid sådan bh under halterneck linnen /klänningar.

Du kan ju ha en korsett under klänningen. Den sitter garanterat där den ska under hela dagen! Gå till en riktigt bra unerklädesbutik så får du bra hjälp!

Jo, men sådana bh:ar funkar inte om man har så stor och tung byst som jag. I alla fall inte för mig som väldigt lätt får ont i nacken då... Men korsett kan ju vara intressant...
  • Nudax
    Guffi skrev 2012-02-19 17:52:45 följande:
    www.scalashapewear.com/scala-high-waisted-sli...

Jag har köpt en sån här kreation :)
    Sitter verkligen superbra! sätter jag bh:n  över så håller den fast lite. Sen ska jag nog för säkerhets skulle tejpa också. Går att gå på toaletten också :)

Ska nog ha ett par snygga trosor under och sen åker dem av inför bröllopsnatten ;)

Inköpt på Gustaf Mellbin i stockholm men går ju säkert att köpa i en välsorterad underklädesbutik.
    Nått sånt här hade jag ju tänkt från början, men min rädsla är att den rullar ner och korvar sig.
    Hur menar du att det går att gå på toaletten? Om den nu sitter ändå upp till under bh:n?
  • Guffi

Tänkte inte på hur din klänning ser ut... Min är rak och sitter inte åt över livet.. Så för min del fungerar det att gå på toa..

Men tror du inte att din klänning gör det jobbet åt dig? Att hålla in magen alltså?

Provade liknande klänningar innan jag hittade min och då var det inga problem med det.. (har nog liknande proportioner som du..)

• Nudax

Tack för alla svar hörrni!!!

Jag har ju fått lite tips om att min klänning nog kan vara en sådan som håller in rätt bra av sig självt... så jag kanske ska avvakta tills jag gått ner dit jag vill och testa helt enkelt! =D

I så fall blir det en wonderbra (ska skicka efter och prova så att det verkligen funkar för mig) och bara det. Om inte, så testar jag nog en gördeltrosa med öppning nedtill =)

• Chicita
    Nudax skrev 2012-02-19 19:50:28 följande:

Jag har ju fått lite tips om att min klänning nog kan vara en sådan som håller in rätt bra av sig självt... så jag kanske ska avvakta tills jag gått ner dit jag vill och testa helt enkelt! =D

I så fall blir det en wonderbra (ska skicka efter och prova så att det verkligen funkar för mig) och bara det. Om inte, så testar jag nog en gördeltrosa med öppning nedtill =)
    Bra beslut Glad
  • Guffi
    Nudax skrev 2012-02-19 19:50:28 följande:

Toppen! Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-02-21 14:44:24 följande:

Om du går till Twillfit så kan detta vara bra att veta :)

När Twillfit låg på Kupolen i Borlänge så hade dom inget över storlek DD.
    Dom slängde en blick på mig och sa att jag fick gå någon annan stans för dom kunde minsann inte hjälpa mig.
    Så det är tyvärr inget märke / butikskedja jag rekommenderar efter den erfarenheten Obestämd
  • 1700tal
    Nudax skrev 2012-02-19 18:17:53 följande:
    Spännande.... jag har nänligen inte riktigt kommit i form för min klänning ännu så har inte kunnat testa den helt och hållet ännu, låter ju bra att snörningen på den är så bra att den håller in! =) Vore ju det allra bästa såklart...
    Får hoppas på det, men har gärna någon bra back up plan också =)

Hur kommer det sig föresten att du testat den flera ggr? Det blev inte den dock eller? Vad gillar du den? =)

Jag var inne på den precis i början när jag tittade. Var (är) väldigt förtjust i modellen men inte så mkt i tyget. Älskar dock draperingarna och släpet är jättefint. Hittade inget så där "mitt i prick" så jag beställde från Kina som blev jättebra men är nu alldeles för stor (gått ner rätt mkt jag med ), så det blev en La sposa från den butik jag först provade Lillyn i.

Köpte du din i butik eller beställde från danmark på deras rea? Du köpte den i för liten strl alltså?

• Nudax
    1700tal skrev 2012-02-22 10:15:49 följande:

Jag var inne på den precis i början när jag tittade. Var (är) väldigt förtjust i modellen men inte så mkt i tyget. Älskar dock draperingarna och släpet är jättefint. Hittade inget så där "mitt i prick" så jag beställde från Kina som blev jättebra men är nu alldeles för stor (gått ner rätt mkt jag med ), så det blev en La sposa från den butik jag först provade Lillyn i.

Köpte du din i butik eller beställde från danmark på deras rea? Du köpte den i för liten strl alltså?

Precis, jag köpte den från danmark via nätet /(fast via svenska sajten) på deras rea. Beställde med flut för liten storlek eftersom jag skulle/ska gå ner i vikt samtidigt som jag inte vågade vänta med att köpa den då de reade ut den. Än så länge känner jag mig hoppfull att hinna i den =) Håller faktiskt med dig lite, älskade den på bilderna men är lite besviken över "tyget". Men det blir den ändå som det ser ut.
  • 1700tal
    Nudax skrev 2012-02-22 18:28:31 följande:
    Precis, jag köpte den från danmark via nätet /(fast via svenska sajten) på deras rea. Beställde med flut för liten storlek eftersom jag skulle/ska gå ner i vikt samtidigt som jag inte vågade vänta med att köpa den då de reade ut den. Än så länge känner jag mig hoppfull att hinna i den =) Håller faktiskt med dig lite, älskade den på bilderna men är lite besviken över "tyget". Men det blir den ändå som det ser ut.

Den har ju som sagt snörning iaf så det ska nog gå bra!

Ja, det där tyget är lite konstigt. Som megatjock fiberduk man har i trädgården... Fast stelare. Fast helhetsintrycket är ju jättefint och hur många gäster går fram och klämmer på klänningen?

• Nudax
    1700tal skrev 2012-02-22 18:43:36 följande:

Den har ju som sagt snörning iaf så det ska nog gå bra!

Ja, det där tyget är lite konstigt. Som megatjock fiberduk man har i trädgården... Fast stelare. Fast helhetsintrycket är ju jättefint och hur många gäster går fram och klämmer på klänningen?

haha ja inte så många får man hoppas. Nästan lite jobbigt att höra det från dig också... jag har försökt inbilla mig att dte är någon slags rebell i mig som tänker så bara för att jag ska ha anledning att få titta på andra klänningar... men kanske är jag inte helt nöjd ändå ... :S På bilderna på Lillys är den ju hur vacker som helst.... hoppas den ser ut så på håll för gästerna också :S
Svar på tråden Hur göra under klänningen?